Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Als gebruiker van het net word ik gebombardeerd met spam van mn AH en Lidl.

Wat ik ook doe, afzender blokkeren helpt niet

Meer gebruikers van het net met dit probleem ?

Is er een oplossing ?



Admin: bericht samengevoegd met het lopende topic
[quote=Bunder]

Meer gebruikers van het net met dit probleem ?

Is er een oplossing ?]



Zie hier boven
Wat is er aan de hand?

KPN heeft een lopende storing met het spamfilter. Het gaat hierbij om het overkoepelende, globale spamfilter dat altijd aanstaat. Deze vangt sinds enige tijd minder spam op dan de bedoeling is. Dit spamfilter wordt geleverd door een externe leverancier. Onze technische mensen zijn, samen met de leverancier, bezig om een oplossing hiervoor te vinden. Dit is echter een gecompliceerd systeem waardoor het tot op heden nog niet is gelukt om het probleem te verhelpen.



Dit spamfilter staat los van het spamfilter dat je in de e-mailinstellingen in de MijnKPN uit of aan kunt zetten. Dat filter is een aanvulling op het globale filter.

Daarnaast kun je in de webmail ook regels instellen om zo mails te filteren en afzenders te blokkeren. Dit is een aparte functionaliteit die hier ook los van staat.



De storing staat vermeld in het storingsoverzicht (vul je postcode in). De einddatum die daar bij vermeld staat is echter geen vaste datum. Het is op dit moment nog onbekend wanneer de storing verholpen zal zijn.



De laatste update: 2 september 2017

Hier weer een kleine update vanuit onze hoek. Helaas nog geen substantiële verandering te melden, zoals jullie ook gemerkt hebben. Van de week heeft de leverancier iets gevonden dat niet goed ingesteld staat. Daar wordt nu (naast de andere, eerder gemelde, werkzaamheden) aan gewerkt om dit te verhelpen. Wat het effect daarvan gaat zijn is op dit moment alleen nog niet duidelijk. Zodra we meer weten horen jullie dat van ons.



Ik kan me goed voorstellen dat het voor jullie lijkt alsof er niets gebeurd. Weet echter dat we hier van alle kanten hard mee bezig zijn.



Wat kunnen jullie doen?

Zorg ervoor dat je mailprogramma ingesteld staat om geen afbeeldingen te laten zien.

Maak je gebruik van de webmail van KPN? Daarin kan je dat, in de reguliere versie, niet instellen. We hebben echter een alternatieve versie die dit automatisch doet.



Verder wordt, vanuit de mensen die zich hier mee bezighouden, benadrukt dat het sturen van voorbeelden nuttig is en gewaardeerd wordt. Stuur deze voorbeelden dan als bijlage door. Dit kun je doen door de mail eerst op te slaan. Het wordt dan een bestand met de extensie .eml. Verstuur dit vervolgens als bijlage naar valse-email@kpn.com.



In de meeste mailprogramma's kun je een nieuwe mail openen en dan de mail die je wilt doorsturen daar heen slepen en 'laten vallen'. Hij wordt dan achter de schermen opgeslagen als eml-bestand en als bijlage toegevoegd.



In, bijvoorbeeld, Outlook 2010 ziet het er dan zo uit:





Daarnaast: klik in de spammails nergens op. Vooral niet op een eventuele link om je af te melden. Dit bevestigt namelijk richting de spammers dat jouw mailadres in gebruik is. Gebruik een afmeldlink alleen in nieuwsbrieven waarvan je zeker weet dat je je daar ook op geabonneerd hebt.



Heb je wel op links geklinkt, dan kun je op deze pagina van

politie.nl en op Have I Been Pwned controleren of jouw mailadres en eventuele accountgegevens van websites gecompromitteerd zijn.



Waarom staat er een antwoord als het probleem nog niet opgelost is?

Het topic is inmiddels erg lang geworden. Het is dan niet meer te doen voor klanten om zich door alle pagina's heen te werken op zoek naar een update. Daarom markeren we nu steeds ons meest recente bericht met inhoudelijke update als antwoord. Deze is dan direct zichtbaar onderaan het startbericht. Zodra we een nieuwe update plaatsen zorgen we ervoor dat deze veelgestelde vragen en antwoorden eronder komen te staan en markeren we dat als nieuw antwoord.



Waar is mijn eigen, losse, topic gebleven?

Om het forum niet te overspoelen met allemaal vergelijkbare, losse topics, kiezen we ervoor om de meesten daarvan samen te voegen met dit topic. Op deze manier kunnen de nieuwe melders de meest up to date informatie meekrijgen zonder dat wij op meerdere plekken hetzelfde antwoord hoeven te geven.



edit: bericht aangepast op 5/9 en 7/9/2017 zodat deze als (tijdelijk) antwoord kan fungeren
Misschien help het als je de klachten op www.klachtenkompas.nl zet, dan zien misschien meer mensen de klacht i.p.v. alleen de KPN klanten. En die hebben misschien wel een passende oplossing voor dit rampzalige probleem!

En bijkomstig voordeel ze moeten reageren.....................




Uit ervaring kan je je vertellen dat dat dus niet helpt 😒
Misschien help het als je de klachten op www.klachtenkompas.nl zet, dan zien misschien meer mensen de klacht i.p.v. alleen de KPN klanten. En die hebben misschien wel een passende oplossing voor dit rampzalige probleem!

En bijkomstig voordeel ze moeten reageren.....................




Erwin, zeer velen gingen u voor. Sommigen zelfs meerdere malen.



Heeft helaas geen zin. En de mensen die steeds contact opnemen (KPN? Uitzendbureau?) leggen niets uit en hebben alleen de opdracht de klacht af te sluiten.
...Er wordt, vanuit de mensen die zich hier mee bezighouden, benadrukt dat het sturen van voorbeelden (als .eml bijlage, niet regulier doorgestuurd) nuttig is en gewaardeerd wordt...Het probleem is dat het in webmail en in veel mailcliënts op Android en iOS helemaal niet mogelijk is om een mail als bijlage (.eml) in een andere mail te plaatsen. En ik ga echt niet speciaal voor een spambericht naar een PC om deze wel als bijlage door te kunnen sturen naar valse-email@kpn.com.



Daarbij komt dat het voor mij essentieel is dat die spamberichten ongeopend en zonder preview in de prullenbak verdwijnen.
@Erik_

Bedankt voor het bericht "teken van leven bij KPN".👍🏽



Ik heb er echter wel een kanttekening bij.

Je zegt: Van de week heeft de leverancier iets gevonden dat niet goed ingesteld staat.

Ik ben erg nieuwsgierig waar dat dan over gaat, ik bedoel: gaat het over het spam-filter of gaat het over het persoonlijk e-mailfilter.



Graag enige (duidelijkere) toelichting s.v.p. anders blijft het een beetje grijs allemaal.
Alleen via mijn KPN account komen er dagelijks een stuk of 10 phishing mailtjes van bob Miele, AH en meer. Niet via andere accounts gelukkig. Het helpt niet of ik unsubscribe toepas en mijn junkfilter op de Mac haalt ze er niet uit. Hoe kom ik er vanaf?



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
In verband met de dagelijkse hoeveelheid spam van prijzen AH,Miele,Lidl etc wil ik dit adres wijzigen. Het blijkt onmogelijk!

Waarom doet KPN niets aan deze ongelofelijke hoeveelheid rotszooi. De enige oplossing lijkt mij weg bij KPN en een andere provider kiezen en dus een totaal nieuw emailadres, maar daar zal ook na enige tijd deze pishing en valse emails op duiken.

Wie heeft werkelijk een goede oplossing?



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
@Erik_



Bijna dezelfde tekst is hier al vaker gepost. Bijna door elke moderator. Maar helemaal niets laten horen is natuurlijk ook geen optie. Dus bedankt voor de update.



Die Amerikaanse leverancier heeft het er, meer dan vijf maanden, maar druk mee. En gelukkig heeft hij net weer iets gevonden dat niet goed ingesteld stond. Zoals wel vaker. Maar hier komt toch net weer de eerste spam berichten van de dag binnen. In het weekend zijn ze altijd wat later weet ik ondertussen.



Ik hoop voor iedereen, dus ook voor jullie, moderators, dat het snel opgelost is.
@DukkieDat unsubscribe had je beter niet kunnen doen. Nu weten ze dat je een echt email adres bent. Dus meer spam krijgt. Als je hier verder leest zie je waarom je er niet zomaar vanaf komt.
@Dukkie NOOIT unsubscribe / uitschrijven bij een onbekende (spam) mail.

Onder zo'n knop (= link) zit een webpagina. Dat kan al genoeg zijn om spam-software o.i.d. op je apparaat te zetten ... en dan is het te laat.👿

Dus: heb je spam >> klik nergens op (en in sommige mails geldt ook: ga nergens met de muis overheen).

bron: http://blog.trendmicro.com/trendlabs-security-intelligence/mouseover-otlard-gootkit/



Wil je de moeite nemen??? zend die mails dan (als bijlage!!!) naar: valse-email@kpn.com (schijnen ze nodig te hebben). En verder gooi je die spam-zooi weg! ... en wacht op de volgende serie spam👻
Momenteel krijg ik (en velen met mij) overmatig veel spam van Albert Heijn, Miele etc. Kunnen jullie de spamfilters een tandje hoger zetten beste KPN?

Vriendelijke groet, Ad Lamerigts



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Het lijkt een lastig iets, gezien de idd vele klachten.. War ik al elders opmerkte geef ik je ook. Al zijn er voor- en tegenstanders, ik had dergelijks ook met een andere provider, Gmail was de oplossing, selectief met wie die krijgen.
Laatste weken ontzettend veel spam van Ah, Lidl, Miele etc.



wat te doen???



Dit is eigenlijk nooit zo erg geweest als sinds 2 weken!!! Why??



Mvg



Kess



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
Afgelopen weken ontzettend veel spam ontvangen. Nu op forum gezien dat ik niet de enige ben.

Wordt tijd dat kpn hier wat aan gaat doen.

Krijg wel 15 spamfilters per dag.
Nee, er is GEEN oplossing, alle goede bedoelingen en toezeggingen van KPN ten spijt.

U zult lijdzaam moeten afwachten tot het spamfilterprobleen bij KPN is opgelost, en ondertussen meer en meer spam over U heen laten komen, en natuurlijk op tijd Uw nota's betalen van deze sullen.

Triest maar waar......
Sinds een paar weken overstelpt met spamemails van AH, Albert Heijn, Miele en Lidl. Wie stopt deze onzin en wanneer gaat de spamfilter van KPN weer werken. Ongezien blijkt KPN de spamfilter aan funktie uitgezet te hebben. Heb deze gisteren weer omgezet naar aan en wat blijkt? De spamemails blijven net zo hard binnenkomen. Wat gaat KPN hier aan doen???



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Hier precies hetzelfde probleem. Enorm vervelend. Wil dit ook graag opgelost hebben. ?



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Zojuist zondagochtend weer 15 spammails ontvangen.

Alles door gestuurd naar valse-email@kpn.com
@Erik_

Bedankt voor het bericht "teken van leven bij KPN".👍🏽



Ik heb er echter wel een kanttekening bij.

Je zegt: Van de week heeft de leverancier iets gevonden dat niet goed ingesteld staat.

Ik ben erg nieuwsgierig waar dat dan over gaat, ik bedoel: gaat het over het spam-filter of gaat het over het persoonlijk e-mailfilter.



Graag enige (duidelijkere) toelichting s.v.p. anders blijft het een beetje grijs allemaal.
Het gaat in onze berichten altijd over het algemene spamfilter. Deze staat altijd aan, en is los van de persoonlijke optie om een spamfilter aan/uit te zetten in de e-mailinstellingen.





@Erik_



Bijna dezelfde tekst is hier al vaker gepost. Bijna door elke moderator. Maar helemaal niets laten horen is natuurlijk ook geen optie. Dus bedankt voor de update.



Die Amerikaanse leverancier heeft het er, meer dan vijf maanden, maar druk mee. En gelukkig heeft hij net weer iets gevonden dat niet goed ingesteld stond. Zoals wel vaker. Maar hier komt toch net weer de eerste spam berichten van de dag binnen. In het weekend zijn ze altijd wat later weet ik ondertussen.
Wij plaatsen hier alleen een update als we ook wat nieuws te melden hebben. Hebben we niets te melden, maar is het al wel even geleden, dan zullen we dat ook aangeven. Maar dan is het geen update. Ik realiseer me dat het voor jullie allemaal heel frustrerend is om zoveel spam te krijgen. En dat de updates die wij geven veel hetzelfde klinken. Het gaat hier echter om een andere instelling dan in eerdere berichten :)



Helaas kunnen we in deze updates niet veel inhoudelijker reageren. Dit omdat wij zelf ook niet meer informatie krijgen. Dit wordt bewust gedaan omdat het een ingewikkeld technisch probleem is waarbij een meer gedetailleerde uitleg niet heel veel toevoegt en vaak alleen meer vragen oproept. En ze steken hun tijd liever in werken aan een oplossing dan extra vragen beantwoorden. Daarnaast is er ook nog een wettelijk aspect in hoeverre zij (op basis van het contract met de leverancier) technisch inhoudelijke informatie mogen delen met mensen die niet directe medewerkers zijn.



@Dukkie NOOIT unsubscribe / uitschrijven bij een onbekende (spam) mail.

Onder zo'n knop (= link) zit een webpagina. Dat kan al genoeg zijn om spam-software o.i.d. op je apparaat te zetten ... en dan is het te laat.👿

Dus: heb je spam >> klik nergens op (en in sommige mails geldt ook: ga nergens met de muis overheen).

bron: http://blog.trendmicro.com/trendlabs-security-intelligence/mouseover-otlard-gootkit/



Wil je de moeite nemen??? zend die mails dan (als bijlage!!!) naar: valse-email@kpn.com (schijnen ze nodig te hebben). En verder gooi je die spam-zooi weg! ... en wacht op de volgende serie spam👻


Voor de nieuwe(re) mensen in dit topic: we voegen jullie berichten samen met dit verzameltopic. We werken hard aan het oplossen van het spamprobleem. Fred's quote is een hele goede om te volgen. Gebruik de links om je af te melden alleen bij nieuwsbrieven waarvan je zeker weet dat je je daarvoor hebt aangemeld. Krijg je onbekende spam, gebruik die links dan nooit.



Mocht je ze willen doorsturen naar ons, doe dit dan door de mail op te slaan als een .eml bestand en die dan als bijlage te mailen.
@Erik_



Bedankt voor je reactie Erik. Duidelijk. Jullie positie is duidelijk. De situatie ook.



Voor een leek is het moeilijk te begrijpen dat zo’n probleem niet op te lossen is in een kortere tijd dan vijf maanden. Vooral in deze snelle tijd niet. Het voelt net alsof je je auto naar de garage brengt en ze zeggen, over vijf maanden is ie klaar.



En ook nu regent het helaas deze zondag weer spam.
Voor een leek is het moeilijk te begrijpen dat zo’n probleem niet op te lossen is in een kortere tijd dan vijf maanden...Zelfs voor een "ingewijde in ICT" is het nauwelijks te bevatten dat we niet tenminste al wat deelresultaten hebben kunnen ervaren. Zoals ik eerder heb aangegeven ken ik de complexiteit van het effectief filteren van spam. Het kan mijns inziens echter niet zo zijn dat er maanden verstrijken zonder dat er enig resultaat geboekt wordt.
De laatste weken krijg ik ook heel veel spam op mijn KPN account.

Ladingen mail van Aldi, Lidl, AH, greenegg , Miele enz,enz

Als ik Outlook open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct , maar het gaat door heel vervelend soms wel 50 mails per dag
Hebben jullie al een oplossing gevonden, ik heb helaas hetzelfde probleem dagelijks 20/30 mails. Wordt er gek van met als gevolg dat ik per ongeluk al eens een belangrijke mail heb weggegooid...