Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
@Steennul65



Je moet de dame bellen die jou de brief van Eelco Blok gestuurd heeft. Die heeft bevoegdheden om abonnementsgeld te crediteren. Ze kent jou wel. Ze haalde ons beiden een keer door elkaar in een telefoon gesorek😀
Mijn KPN mail gebruik ik nooit voor sociale media, forums, internetaankopen etc., etc. En toch per dag wel ca. 40 spamberichten van AH, LIDL, etc. ING heeft ooit eens overwogen om onze gegevens uit commercieel oogpunt door te verkopen. Daar heeft men na heftige bezwaren van afgezien ( volgens ING ). Heeft KPN dat dan soms wel gedaan?
Ik ontvang elke dag heel veel mails met aanbiedingen van AH, Miele, Aldi, en nog veel meer bedrijven die ik elke keer weer aanmerk als ongewenste mail, maar ze blijven komen.

Kan ik daar nog meer tegen doen?



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Je bent helaas absoluut niet de enige. ☹️

Zie: https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565
Wanneer gaat KPN eindelijk het spam probleem oplossen.

Al ruim 25 jaar een mailadres van KPN (voorheen WXS en nu Planet) en daar zeer tevreden over,......

Alleen de laatste maanden helemal gek van de Spam. Als ik bel naar de KPN wordt er eerdere keer aangeven dat er hard aan gewerkt wordt om het op te lossen.

Nog steeds een mailtje of 20/30 spam per dag, welke overigens niet eens in de spambox terecht komen maar in de normale mail. En dit iedere doormalen naar valse-email@kpn.com biedt ook geen oplossing.

Ik overweeg alle abonnementen op te zeggen als KPN niet snel de zaakjes op orde kan krijgen.

Betaal nu ruim 7 Euro per maand voor een bak ellende!!!



Peter



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Je bent helaas niet de enige. ☹️

Zie: https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565
Doet KPN nog wat aan het bestrijden van spam. Mijn KPN email box loopt over.
Natuurlijk zijn ze er mee bezig, maar gezien het aantal meldingen is het niet 1 2 3 opgelost. Persoonlijk adviseer ik om bijvoorbeeld een nieuw Gmail adres aan te maken en uiterst selectief zijn in wie dat krijgt.
Ik krijg veel spam in mijn mail, als ik op de functie 'blokkeren'druk, lijkt dit niet te werken. Daarnaast kan ik mijn spambox (waar bijna niks in kan), niet in een keer leegmaken. Dus moet ze 1 voor 1 verwijderen. Er komt steeds meer spam in mijn inbox en kan er weinig tegen doen, zo lijkt het.

Dit vind ik erg slecht voor een betaalde emailaanbieder. Als ik me bij hotmail oid aanmeld, is het gratis en daarnaast werken bovenstaande functies goed in tegenstelling tot HetNet.

Kunt u mij aangeven hoe ik dit concreet aan kan pakken?

Want ik behoud het liefst mijn hetnet mail.

Overweeg nu om over te stappen maar wil nog 1 keer proberen......

Bedankt voor uw reactie.

Vriendelijke groeten




Hoe lang gaat het nog duren voordat KPN dergelijke mails echt gaat blokkeren.

Per dag circa 20 van deze berichten variërend van Albert Hein tot Miele enz.

Je kan in webmail filters blijven aanmaken en mailtjes als Spam aangeven waarna ze maar marginaal worden tegen gehouden.

Spamfighter houd ze in mail programma keurig tegen maar het zou fijner zijn als ze aan de voorkant al worden tegengehouden, dit programma kost weer extra geld en betaal je al voldoende aan abonnementsgeld aan KPN om er vanuit te mogen gaan dat men dit kan oplossen.

gratis spamfilter houd maar heel weinig tegen.

Google en Spamfighter kunnen het wel blokkeren en waarom KPN niet.

Het zou fijn zijn dat dit op zeer korte termijn word verholpen.
Ook ik ontvang dagelijks een grote hoeveelheid spam van AH, Lidl, Miele enz. in m'n mailbox. Ik wordt er inmiddels moedeloos van. Graag snel actie vanuit KPN, het is zeer vervelend inmiddels. Ik kan maar 200 emailadressen blokkeren, dus dat schiet niet op. Ik hoop echt dat Kpn hier snel een oplossing voor vindt!
Zou het nog helpen wanneer iedereen die last van overmatig spam heeft, iedere dag een screenshot van de spammail van de laatste 24 uur maakt en hier post? Dit is wat ik sinds gisteravond binnenkreeg.
KPN vindt die paar reacties hier niet interessant genoeg. Stelt niet zo veel voor. Tenminste volgens de afdeling van de heer Jorg Kramer, directeur klantenservice.
Zou deze meneer ook zoveel last van Spam hebben, of zou hij een Ziggo klant zijn 😀
Deze meneer gaf aan nergens last van te hebben. Niemand van zijn gezin. Had er nog nooit van gehoord. Ik was de eerste.



Maar ik ken wel een moderator die blij is dat ie geen mail adres van KPN heeft. Moest niet denken aan al die spam. die wij wel ontvangen.



Vanochtend ook weer flink raak, ondanks de verbeteringen die hier werden gemeld.😀
Zou het nog helpen wanneer iedereen die last van overmatig spam heeft, iedere dag een screenshot van de spammail van de laatste 24 uur maakt en hier post? Dit is wat ik sinds gisteravond binnenkreeg.Hier mijn score.

Dat is gelukkig een heel stuk minder dan bij HTS maar wat opvalt is dat dat éne spambericht bij mij ook in de lange lijst van @HTS staat. Je zou dus verwachten dat mijn e-mailadres bij dezelfde spammer bekend is. Mijn vraag is dan: Waarom krijg ik maar één spambericht terwijl anderen er tientallen krijgen?
Zou het nog helpen wanneer iedereen die last van overmatig spam heeft, iedere dag een screenshot van de spammail van de laatste 24 uur maakt en hier post? Dit is wat ik sinds gisteravond binnenkreeg.Hier mijn score.

Dat is gelukkig een heel stuk minder dan bij HTS maar wat opvalt is dat dat éne spambericht bij mij ook in de lange lijst van @HTS staat. Je zou dus verwachten dat mijn e-mailadres bij dezelfde spammer bekend is. Mijn vraag is dan: Waarom krijg ik maar één spambericht terwijl anderen er tientallen krijgen?




Ik heb 2 emailadressen, de ene gebruik ik hoofdzakelijk naar familie en zo, en gebruik deze eigenlijk nooit voor websites. De andere, HTS, gebruik ik hoofdzakelijk voor websites. Dat scheermesje kreeg ik net ook binnen op mijn "privé" mailadres
[...]Dit is wat ik sinds gisteravond binnenkreeg.

Opvallend is dat er alleen Nederlandstalige spam in de lijst van HTS staat. Ook ik krijg alleen Nederlandstalige spam - iedere dag dezelfde, vanuit een enkele mailhost. Daar ligt dan toch de sleutel voor de (Amerikaanse) leverancier van KPN?
Als ik sommige screenshots hier zie, dan valt het bij mij "opzich nog mee". 14 stuks sinds Maandag 00:01 uur




Heeft iemand even een linkje van de brief die hier ergens moet staan van Steennul65 aan Eelco Blok. Dus niet het antwoord, maar de brief aan de heer Blok.
Hoe gek kan het zijn als we ook spammail krijgen met de mailextensie @kpnmail.nl

Dat kan toch niet???



@RuudSchuijt

Geachte mijnheer Blok,



Gelukkig kon u uitstekende cijfers laten zien m.n. de consumentenmarkt staat er sterk voor. Helaas moet u de ZM klant nog voor u terugwinnen.

En waarom nu deze mail aan u.

Deze gaat over een SPAM filter voor het @kpnmail.nl account met alle verdere synoniemen zoals kpnplanet , hetnet en planet.

Heel veel gebruikers hebben enorme last van SPAM in hun mail zodanig dat er zelf op het KPN forum een ellenlange discussie is ontstaan over de onwil KPN en de onmacht van de consument om KPN ertoe te bewegen een goed werkend spamfilter te installeren. De klant, uw consumentendivisie, zou daar zeer bij gebaat zijn.

Persoonlijk neem ik het u niet kwalijk dat u daar niet vanaf weet dat dit speelt. Toch moet ik uw hulp inroepen om dit versneld voor elkaar te krijgen. Immers dat hebben wij als consumentenmarkt wel verdiend gezien de uitstekende resultaten.

Uw moderators op het forum zijn, gezien hun antwoorden, de weg al lang kwijt en daarmee ten einde raad.

U bent eigenlijk het houvast voor velen die last hebben van spam.

Overigens is het zo dat in de @kpn.com mailaccount alle spam WEL wordt tegengehouden. Ziet u in uw zakelijke mail spam?

Voor alle zekerheid geef ik u de link naar het Forum waar de discussie plaats vindt.

https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565/index17.html#post511228



In mijn spammap van KPNwebmail zijn nu in iets meer dan 1 maand 302 spammail door mij opgeslagen.







Onder dankzegging voor uw aandacht en een oplossende opdracht naar de juiste afdeling zodat vele consumenten weer met plezier hun mail kunnen openen.
Bedankt. Ik kan nu mijn mail afmaken aan een commissaris van KPN die daar om vroeg😀
waarom komt er de laatste maanden zoveel spam op de webmail binnen????

de oplossing van de helpdesk om deze mail in de spambox te zetten is ECHT geen oplossing



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Ik hoorde het vandaag aardig onweren in de catacomben van KPN. Men wordt momenteel overspoelt met klachten. Misschien dat het probleem “het heeft niet onze prioriteit” eindelijk opgeschaald worden naar “zou er misschien even iemand naar willen kijken?”.
...Misschien dat het probleem “het heeft niet onze prioriteit” eindelijk opgeschaald worden naar “zou er misschien even iemand naar willen kijken?”.Maar er werd toch al naar gekeken, so what's new?
Die Amerikanen hebben Ray van het KPN project gehaald. De heer Charles gaat iets anders doen. 😁