Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Per dag ontvang ik ongeveer 25 -50 spam van AH - LDL -e.a op mijn laptop en telefoon.Ik heb op beide

KPN Veilig. KPN help mij hier van af A.U B.@

@☹️



Admin: topic samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp
Ik blijf maar spam van AH, lidl, ontvangen. afmelden of in spambox plaatsen helpt niet.

wat kan ik nog doen?



Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Alle spam die ik de afgelopen dagen binnen heb gekregen heb ik gemarkeerd als ongewenst en zie hier, opeens is er een map bij gekomen met de naam Junk en die komt de spam nu in. Zou het dan toch lukken?




Via webmail kan alleen maar aangegeven worden of het spam is.

Het is niet mogelijk om ongewenst aan te klikken.

Ongewenst zal wel een mogelijkheid zijn van jouw eigen e-mailprogramma.

De spam dient bij de kpn geblokkeerd te worden.

Helaas is daar nog niets aangedaan. Ongesteeld 20 tot 30 spammails per dag.

Ik stuur ze door naar de kpn, echter heb de indruk hoe meer er door gestuurd wordt hoe maar spam ik binnen krijg.

Hoe kan dit?
Er zijn veel klanten die klagen over de enorme hoeveelheid spam (vooral oplichtingsmail) die KPN toelaat. Ook ik heb al eens geklaagd op dit forum. De spamfilter bij webmail doet helemaal NIETS (hoe je hem ook instelt, wat je ook allemaal als spam markeert, het helpt niets). het enige wat er aan gedaan wordt is de klagers voorhouden dat er wat aan gedaan gaat worden....wat vervolgens niet gebeurd. Tot zover is de ellende bekend bij de meeste KPN klanten. Waar ik me zorgen over maak; als de KPN al zo slecht is in het tegenhouden van overduidelijke spam, hoe zit het dan met de rest van de beveiliging? Is dat van hetzelfde kaliber? Ik heb er weinig vertrouwen in.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
En hoe lang gaat dat geduld hebben nog duren dan? Vandaag al 40 van deze mailtjes!! Door al deze rotzooi komt het voor dat ik belangrijke mails niet opmerk. Echt waardeloos dat KPN hier blijkbaar niets tegen kan doen.



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Via webmail kan alleen maar aangegeven worden of het spam is.

Het is niet mogelijk om ongewenst aan te klikken.

Ongewenst zal wel een mogelijkheid zijn van jouw eigen e-mailprogramma.

De spam dient bij de kpn geblokkeerd te worden.

Helaas is daar nog niets aangedaan. Ongesteeld 20 tot 30 spammails per dag.

Ik stuur ze door naar de kpn, echter heb de indruk hoe meer er door gestuurd wordt hoe maar spam ik binnen krijg.

Hoe kan dit?


Ik heb thunderbird, deze is opeens erg fanatiek, er gaat ook mail in die er niet in hoeft, maar gelukkig krijg ik die dan wel weer in mijn gmail.
Hier ook een zeer gefrusteerde kpnplanet klant...... vandaag al 28 berichten spam ellende van AH, lidl, miele aldi enz. Al tig filters ingesteld niets blijkt te werken.



KPN DOE HIER AUB IETS AAN, MOGEN WE TOCH WEL VERWACHTEN ALS EIGEN ACTIES NIET WERKEN!!!!!
...De spamfilter bij webmail doet helemaal NIETS (hoe je hem ook instelt, wat je ook allemaal als spam markeert, het helpt niets). het enige wat er aan gedaan wordt is de klagers voorhouden dat er wat aan gedaan gaat worden....wat vervolgens niet gebeurd. ...Het instellen van e-mailfilters werkt wel in webmail maar dat is natuurlijk niet de oplossing, KPN moet gewoon zorgen dat dit probleem eindelijk eens verholpen wordt.



In het onderstaande voorbeeld wordt een e-mailfilter gedefinieerd waarbij een mail naar de spam folder verplaatst wordt als het onderwerp van de mail het woordje forum bevat.

Het resultaat:


Sinds juni ontvangen wij spammails oplopend tot nu tussen de 30 en 40 stuks.

Het invullen van de Email filter en aanvinken van blokkeren geeft niet het gewenste resultaat.

Ik wil nog een oplossing proberen, anders zijn we genoodzaakt naar een ander provider over te stappen.



Welke oplossing is voorhanden?
Twee opties:

1: Je kan kiezen om een nieuw e-mail adres aan te maken die niet bekend is bij de spammers

2: Je kan "filteren" op veelvoorkomende onderwerpen waardoor deze gefilterd worden (Handwerk uiteraard).



Je kan ook gebruik maken van een andere e-mail provider, waaronder outlook.com, protonmail of gmail. Persoonlijk gebruik ik een gmail adres voor mijn "spam" gerelateerde zaken, deze wordt doorgestuurd naar mijn "reguliere" office365 e-mail adres (Hierdoor worden twee filters toegepast). Dit perfect voor mijn situatie.
@Spamzwemmer dit speelt al enige tijd. Er staat in het storingsoverzicht ook een melding over en er zijn al heel wat meldingen op het forum. KPN zegt dat ze 'hard aan het werk' zijn voor een oplossing. Aangezien dit al zeker 2 maanden aan de hand is, vraag ik me af wat ze onder 'hard aan het werk' bedoelen. We moeten er maar mee dealen totdat het is opgelost of zoals je zelf aangeeft overstappen naar een andere provider.



@SjorsK de opties die je voorstelt zijn kansloos, binnen de kortste keren krijg je ook op een nieuw adres spam en de optie blokkeren werkt niet en heeft daarnaast ook geen zin omdat de spam telkens van een ander adres komt
Nog geen verdere inhoudelijke updates, maar wel heb ik het (tijdelijke) antwoord nog iets verder aangevuld met links naar sites waar je kunt checken of je gegevens gecompromitteerd zijn.



Daarnaast raad ik webmail gebruikers aan om de zogenaamde betawebmail te gebruiken. Deze versie van onze webmail laadt afbeeldingen niet automatisch in.
Ook hier alleen maar mails van AH, Lidl, Bestelling traceren, Mijn bestelling en zo zijn er nog een paar. Wordt gek van deze mails op een dag. Ben alleen maar bezig met opschonen en kom niet eens toe aan mijn gewone mail!

KPN, hoe lang gaat dit nog door?
Ook hier alleen maar mails van AH, Lidl, Bestelling traceren, Mijn bestelling en zo zijn er nog een paar. Wordt gek van deze mails op een dag. Ben alleen maar bezig met opschonen en kom niet eens toe aan mijn gewone mail!

KPN, hoe lang gaat dit nog door?


KPN doet helemaal niets volgens mij. Je krijgt standaard hetzelfde antwoord.(we werken er aan) Ook ik wordt het nu wel een beetje zat. Iedere dag ongeveer 30 mails.
De laatste dagen is er weer een toename in het aantal spamberichten.

Het is vreemd dat er nu verwezen wordt naar de beta versie van webmail. Deze versie, waar volgens mij al een jaar of twee niets aan gedaan is, ontvangt dezelfde spam. Beta betekent voor mij dat het nog een testversie is die nog niet officieel vrijgegeven is. Oei, als dit maar niet verder prutsen gaat worden?
...Het is vreemd dat er nu verwezen wordt naar de beta versie van webmail...Er wordt alleen naar die betaversie verwezen omdat bij deze versie ingesteld kan worden dat afbeeldingen niet automatisch getoond worden.

Het is essentieel dat je afbeeldingen niet direct toont zodat je voorkomt dat de spammer te zien krijgt dat het e-mailadres een actief adres is en dus interessant is om te blijven spammen.

Spamberichten moet je eigenlijk ongeopend en zonder preview in de prullenbak gooien. En als je dan wel een preview wilt, dan in ieder geval zonder afbeeldingen.
Bij mij hetzelfde laken: AH, Albert Heijn, Miele, Lidl, Aldi, Bestellen traceren en meer sjit.



Ik heb sinds een week of 2 ook tientallen mails per dag van deze afzenders. Niets lijkt ertegen te helpen. Ik wil mijn email adres niet kwijt. Wat kan je hier aan doen? Mijn Avast anti spam filter staat op 'geen genade'. en automatisch verwijderen obv regels werkt niet.



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Wij hebben in toenemende mate last van dit soort mails. Eerst kreeg alleen ik de mails, tegenwoordig ontvangt ook mijn vrouw tientallen per dag. Al die mails verwijderen uit Outlook, van mijn iPad en van mijn iPhone kost me inmiddels een halve dagtaak!



We denken er inmiddels sterk over te stoppen bij Hetnet en over te stappen naar een andere aanbieder. Het loopt echt de spuigaten uit! Helaas.



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
En de oogst van de afgelopen bijna 24 uur




Gisteren ontving ik in 24 uren 42 spamberichten, de dagen daarvoor een vergelijkbaar aantal. KPN verklaart zich weliswaar in te spannen, maar is al maandenlang niet in staat om dit op te lossen. Het lijkt erop dat onvoldoende aandacht hieraan wordt geschonken. Op welke wijze kan een officiële klacht c.q. actie tot schadevergoeding worden ingediend?
Een vraag aan de technici op dit forum (sorry voor de overigen).

Na honderden (spam)berichten met volledige e-mailheader te hebben ontvangen, is sinds twee dagen het eerste deel van de header (het Return-Path en de routeringsinformatie) consequent gestript wanneer ik de mail via mijn POP3 account binnenhaal. In Webmail is de header nog compleet. Wie/wat haalt die informatie weg?
Goh ik heb maar 70 spam berichten valt mee toch🤐
Wanneer volgt er weer een update met nu eens de deadline wanneer het probleem opgelost is?
Hier ook hetzelfde, soms wel 40 mailtjes per dag,niet leuk meer



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp