Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
@reporter



“deadline?”



Ga je geen antwoord op krijgen. Vragen we al vijf maanden.



Ik ben ondertussen al zes keer gebeld, cadeautjes gehad, nog meer cadeautjes gehad, maar steeds de mededeling, het gaat nog even duren. We denken dat….., maar het kan zomaar uitlopen.
KPN meld een landelijke storing op hun spamfilter. Een oplossing schijnt er niet te komen, want de einddatum van de storing verschuift steeds.

Ondertussen word ik doodgegooid met allerlei spam van AH, Lidl, Miele, Energieleveranciers, Amanda medium en dat alles ook nog steeds in 2-voud. Dit alles wordt ook nog gestuurd naar een e-mailadres die ik niet gebruik en die van KPN komt. Wat is hier aan te doen als er van KPN geen oplossing komt.

Ben heel benieuwd,

Spammy.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Deze week is onze spam ontvangst gestegen naar 50 tot 60 per dag. Tijd om eens even de KPN te bellen. Kreeg een behulpzame dame aan de telefoon die direct in de stress schoot toen ik vroeg hoe ik voor een vergoeding in aanmerking kan komen voor de tijd die we besteden aan de spam. Het korte antwoord was: Kan niet! Verder pratend (ik werd wat bozig) vertelde ze mij dat ik helemaal nergens recht op had omdat, nu komt het, ik alleen een internet aansluiting bij KPN afnam. De e-mail service was gratis, nice to have, maar hoefde ik helemaal niet te gebruiken. Een extraatje.😮 Dat is vreemd. Waarom biedt KPN het dan aan? Waarom adverteren ze er mee?

Als er mensen op het forum wel een compensatie hebben gekregen is dit volgens de betreffende persoon puur een "broodje aap" verhaal.



Het advies, voordat ze ging ophangen, was om de mail te forwarden naar een andere e-mail provider. Dat is een mooi business-model: iets aanbieden en vervolgens een andere firma voor de service en de kosten laten opdraaien. Is de KPN nog wel een klantgerichte organisatie die verder wil in deze tijd van een overvloed van aanbieders?
@haddock



“broodjes aap” delen ze niet uit. Alleen bloemen en drie maanden abo. Geen flessen whiskey😀
Toen ik haar wees op de forumberichten hierover werd ze furieus. Zij was degene die er over ging en als er een regeling was zou ze er zeker van afweten. Vreemd. Een eventueel klanten verlies leek niet haar belangstelling te hebben. Aangezien ik toch al sinds de jaren '90 bij KPN ben moest ik niet zo moeilijk doen over enig ongemak over iets dat gratis (e-mail) was voor mij.

Directie KPN: leest u mee?
Ze had in ieder geval wel pit Haddock. 😀



Ik had je ook een pb gestuurd.
Dank voor het PB.
@haddock...............................................................🙊
@haddock


Ik heb inmiddels dit onder de aandacht van Radar gebracht.

Wie reageert sneller? Radar of KPN?
Het ligt al heel lang bij Radar en bij Kassa. KPN is een adverteerder bij De Telegraaf en dat ligt gevoelig.
Ik sluit mij bij de vorige melders aan. Alleen vandaag al meer dan 90 van deze bulshit, dit is echt niet leuk meer. Voorbeelden naar de ACM gestuurd maar daar heb ik ook niet zoveel vertrouwen in.

Ik verwacht van een bedrijf als KPN dat hier op korte termijn een oplossing voor komt.

Doe er wat aan! anders rest alleen nog een gang naar de consumentenorganisaties.



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Het ligt al heel lang bij Radar en bij Kassa. KPN is een adverteerder bij De Telegraaf en dat ligt gevoelig.



Misschien kan BNR er een item van maken...
Ik heb ook al een aantal maanden vreselijke last - minstens 80 spams per dag. Als spam markeren helpt niet. Ik heb het sterke vermoeden is dat er ergens bij KPN een lek zit: jaren geleden kreeg ik een emailadres dat bijzonder gebruikersonvriendelijk was, laten we zeggen v.achternaam68@kpnplanet.nl. Hier heb ik meteen dezelfde dag nog een alias voor gemaakt:voornaam.achternaam@kpnplanet.nl. Ik heb NOOIT het emailadres v.achternaam68@kpnplanet.nl gebruikt. Toch ontvang ik daar spam van! ? Overigens krijg ik ook zeer veel spam op voornaam.achternaam@kpnplanet.nl. ?

Dit voortdurende spambombardement is voor mij zeker geen luxeprobleem. Op een telefoon met beperkte opslagcapaciteit veroorzaakt dit problemen, en tot voor kort kostte deze dataload mij in het buitenland zelfs geld. Om nog maar te zwijgen over de tijd die het me kost om elke dag deze spam te verwijderen. Ik sluit me dan ook graag aan bij mensen die een schadevergoeding willen vragen. ? Of heeft KPN zelf een voorstel? Waar ligt dit datalek KPN?? Hoe verklaren jullie dat er emailadressen gespamd worden die nooit zijn gebruikt?
Beste mensen ik word de laatste weken bestookt met spam. Ongeveer 20 per dag wordt er gek van. Nepmails van Albert Heyn, action, Lidl,Aldi etc.

Spamfilter staan aan maar werkt blijkbaar niet.

Wanneer zorgt KPN voor een deugdelijk spamfilter.



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
De eindtijd is inmiddels opgeschoven naar 31 oktober...
We ontvangen veel spam van Aldi,AH, Miele Lidl enz. Om gek van te worden. Alle spamfilters aangezet maar niks helpt. KPN als provider moet dit probleem nu gaan oplossen. Wannneer komt de oplossing anders overweeg ik een andere provider te nemen.



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
De eindtijd is inmiddels opgeschoven naar 31 oktober...Nee joh, dat is een nieuwe storing die vanavond pas begonnen is, de oude storing was al verholpen. 😎

En inderdaad een einddatum die je doet denken aan de 90er jaren toen IT nog "ingewikkeld" was.
Het is dramatisch.........................twee dagen mijn mailbox niet geopend en ik heb 173 spamberichten van AH, Lidl etc. Wanneer wordt er door KPN iets gedaan. Het gaat nu al maanden zo



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
Zou bijna het gevoel krijgen dat KPN geld krijgt om het spam filter uit te laten
Goedendag,

Er komt sinds vier weken enorm veel spam binnen in mijn mail box. Was het een tijdje zo'n 10 per week , nu staan er vandaag 09-09-17 in mijn 615 ongelezen en niet opende mails in mijn spam map.

Alle adviezen over het gebruik van blokkeren afzenders, niet reageren op linken en instellen spamfilters etc. ten spijt. Twee vragen:

1. Ik log rechtstreeks bij KPN en als ik niet nauwkeurig genoeg ben bij het plaatsen bent van het vinkje om ongelezen het bericht in de spam map te plaatsen, dan krijg ik een voor vertoning van het bericht. Ik heb gehoord dat hierin vaak plaatjes/logo's zijn verwerkt die automatisch het zelfde doen als een reactie geven op een link. Klopt dat?

2. Ik laat de ongelezen en niet opende mails in mijn spam map staan. Wordt dit automatisch verwijderd of moet ik dat zelf in een keer verwijderen?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden, Henk.



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Ook ik word gek van al die SPAM dagelijks van AH, Miele, Lidl, Jumbo, Action, Mijn bestelling en ga zo maar door.

Ik vind dat KPN hier geweldig in gebreke blijft door geen adequate oplossing voor haar klanten te vinden. Ik heb alles al geprobeerd en ga echt zorgvuldig met mijn mailadres om maar hier is niet tegenop te beschermen. Een provider hoort dit voor haar klanten te doen. Ik ben erg teleurgesteld in KPN terwijl ik doorgaans erg tevreden was.
Hier komt net de nieuwste binnen, over pepernoten.
Hier komt net de nieuwste binnen, over pepernoten. Bij mij ook.....Het is echt van de gekke:-((
De eindtijd is inmiddels opgeschoven naar 31 oktober...Nee joh, dat is een nieuwe storing die vanavond pas begonnen is, de oude storing was al verholpen. 😎

En inderdaad een einddatum die je doet denken aan de 90er jaren toen IT nog "ingewikkeld" was.




Waren ze in het beheren van de spam maar net zo punctueel als in het bewaken van de tijd.