Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Waren ze in het beheren van de spam maar net zo punctueel als in het bewaken van de tijd.Dat hoop ik eigenlijk niet, want dan wordt de hoeveelheid spam alleen maar meer. 😥 Het "punctueel bewaken" lijkt immers niets anders dan om de week de einddatum met een maand naar achteren te schuiven.
Waren ze in het beheren van de spam maar net zo punctueel als in het bewaken van de tijd.Dat hoop ik eigenlijk niet, want dan wordt de hoeveelheid spam alleen maar meer. 😥 Het "punctueel bewaken" lijkt immers niets anders dan om de week de einddatum met een maand naar achteren te schuiven.



Ik bedoelde meer de start en eindtijd (18:24 en 22:24) Op de minuut nauwkeurig.
Zijn er nu nog steeds mensen die denken dat KPN serieus bezig is het spam probleem op te lossen?
Waarom denk je dat een premium provider als KPN hier niet mee bezig is cq het ook vervelend vindt ?

Dat het velen samen met jou te lang duurt allemaal is niet meer dan logisch !
@Dreekuh-53



Dat “premium” mag je na vijf maanden spam wel weglaten. Ik ben geen ICT’er, maar ken wel veel mensen die op niveau in die sector werken. Ik ben er nog niet eentje tegengekomen die het verhaal van KPN begrijpt of gelooft. Allemaal geven ze aan “KPN wil het probleem nu niet oplossen”. En daar zal wel een reden voor zijn. Een spam probleem, in deze tijd, in vijf maanden niet kunnen oplossen???
Zijn er nu nog steeds mensen die denken dat KPN serieus bezig is het spam probleem op te lossen?Zeker, daar zijn ze vast heel serieus mee bezig. Niemand heeft baat bij de huidige problematiek en ik ben er van overtuigd dat KPN in alle lagen van de organisatie beseft dat deze spam tsunami een halt toegeroepen moet worden.

Vraag is echter of ze de juiste leveranciers hebben geselecteerd om deze problematiek effectief te lijf te gaan.

Daar plaats ik namelijk wel grote vraagtekens bij.
Ik heb begrip voor je mening. Maar denk zelf dat ze “ergens” mee bezig zijn dat boven dit “technische” probleem staat. En een broedende kip…..



Een leverancier die vijf maanden lang niet bevalt? Dan is het antwoord duidelijk op je vraag of ze wel de juiste hebben geselecteerd.
Juist wjb, ik kan me namelijk niet voorstellen dat een miljoenenbedrijf een vertrouwensnaam heeft opgebouwd om het zo te grabbel te gooien. Rr zijn meer dan genoeg providers die graag extra klanten willen en Voor de fun??????]

Zullen we eens voor de fun een hoop ontevreden klanten creëeren en die verjagen ?





Tekst teveel aangepast door mij, tis een zooitje.. ?



Juist wjb, ik kan me namelijk niet voorstellen dat een miljoenenbedrijf een vertrouwensnaam heeft opgebouwd om het zo te grabbel te gooien. Er zijn meer dan genoeg providers die graag extra klanten willen en kan me niet voorstellen dat ze bij KPN zeggen.... Zullen we eens voor de fun een hoop ontevreden klanten creëeren en die verjagen ?
Juist wjb, ik kan me namelijk niet voorstellen dat een miljoenenbedrijf een vertrouwensnaam heeft opgebouwd om het zo te grabbel te gooien. Er zijn meer dan genoeg providers die graag extra klanten willen en kan me niet voorstellen dat ze bij KPN zeggen.... Zullen we eens voor de fun een hoop ontevreden klanten creëeren en die verjagen ?



Voor de fun??????
Ik heb zojuist weer 92 van die gezellige berichtjes verwijderd 🤓 en ik lees net dat de data nu verschoven is naar 1 November KOM OP KPN DIT KAN ECHT NIET,ik ben al meer dan 6 maanden bezig met dit geleuter,en ik loop al een tijdje mee,maar ik geloof er geen donder van dat dit alleen met het spamfilter te maken heeft 😠

En ja laat je mail doorsturen en ja maak gebruik van de Betamail,ik weet het allemaal maar ik vind het TE makkelijk hoe jullie denken ervan af te komen.


Zijn er nu nog steeds mensen die denken dat KPN serieus bezig is het spam probleem op te lossen?


Voor de fun??????


Uhhh, ja?
Zullen we eens voor de fun een hoop ontevreden klanten creëeren en die verjagen ?



Voor de fun??????




Ik lees het echt goed hoor.
Daar twijfel ik niet aan. ? ik trouwens ook.



*edit

kan me namelijk niet voorstellen dat een miljoenenbedrijf een vertrouwensnaam heeft opgebouwd om het zo te grabbel te gooien.



Correctie

Er zijn meer dan genoeg providers die graag extra klanten willen en Voor de fun??????
Ik heb begrip voor je mening. Maar denk zelf dat ze “ergens” mee bezig zijn dat boven dit “technische” probleem staat. En een broedende kip…..Ik zou zo graag willen dat je dan ook eens wat zou vertellen over de scenario's waar jij, bij het doen van dergelijke uitspraken, aan denkt.

Ook ik loop al heel wat jaartjes mee in het bedrijfsleven, maar ik heb nog geen scenario kunnen formuleren waarbij het niet of vertraagd aanpakken van de, in dit topic behandelde, problematiek een positief effect zou hebben voor KPN als organisatie, haar directie en/of aandeelhouders.

Maar misschien mis ik iets en kan ik nog iets leren van jouw expertise op dit vlak.
WJB: Off topic zal ik er maar bij zetten. Gewoon mijn mening. Laten we er hier op het forum geen discussie stuk van maken. Het is nu al moeilijk leesbaar.



We hebben beiden heel wat jaartjes meegelopen in het bedrijfsleven. In de functie die jij nu ook hebt. Eindverantwoordelijk voor een bedrijf. En in mijn geval ook contacten met beurs genoteerde bedrijven. Dan kan je met dingen bezig zijn die je niet kan of mag communiceren. Een bedrijfs overname bijvoorbeeld. Een samenwerking bijvoorbeeld. Afstoten van onderdelen bijvoorbeeld. Om er maar een paar te noemen. Ik heb alle gevallen vaak meegemaakt, Zaken die alleen op directie niveau (plus commissarissen) bekend mochten zijn totdat er knopen waren doorgehakt. Bij KPN ligt dit extra gevoelig omdat ze beurs genoteerd zijn. Onderhandelingen zouden de koers kunnen beïnvloeden. En deze activiteiten bekend maken is zelfs strafbaar. Als er “iets” speelt, wat ik vermoed, heeft het spam probleem en de oplossing daarvan, er mee te maken. Zou het spam probleem mee opgelost kunnen worden. Of goedkoper gemaakt. Vul maar in.



Op dit moment noemt KPN het negatieve effect van de spam overlast, minimaal. De afdeling van directeur Jorgen Kramer. Is in verhouding natuurlijk ook zo. Bij het slagen van de “onbekende” activiteiten moet het positieve effect groter zijn dan het negatieve nu. Als mijn veronderstelling klopt. Het positieve effect slaat natuurlijk op het bedrijf en de aandeelhouderswaarde. Niet op de directie zelf.



In de pers lekte onlangs het gerucht uit dat KPN bezig was één of ander digitaal beveilingings bedrijf over te nemen? Zowel KPN als dat bedrijf wilden geen commentaar geven. En dat moet (hoort) ook zo.
@martina56



Kan jij niet naar Amerika om te kijken wat er aan de hand is?? Kijk dan eerst even of de stekker er wel in zit😀
@martina56



Kan jij niet even naar Amerika om te kijken wat er aan de hand is?? Kijk dan eerst even of de stekker er wel in zit😀




Nee dank je,ik kom al niet bij familie die daar bedrijven hebben en wonen,wil er nog niet dood gevonden worden😂
WJB: Off topic zal ik er maar bij zetten. Gewoon mijn mening. Laten we er hier op het forum geen discussie stuk van maken. Het is nu al moeilijk leesbaar.

...

En dat moet (hoort) ook zo.
Ik weet nu in ieder geval dat ik die uitspraken met een grote korrel zout zal nemen omdat ze mijns inziens wel zeer vergezocht zijn.



Een eventuele overname van het beveiligingsbedrijf Fox-IT ligt overigens puur in lijn met de strategie van KPN, die eerder al het cybersecurity bedrijf DearBytes overnam en ook in rap tempo (ethische) hackers aanneemt om de veiligheid van de eigen infrastructuur te controleren.

Ik zal overigens blij zijn als Fox-IT gewoon weer in Nederlandse handen komt, zij zijn toch een zeer grote speler in de beveiliging van onze Nederlandse data-infrastructuur waarvan we ons moeten afvragen of deze eigenlijk wel in buitenlandse handen hadden mogen vallen.



Ik zie echter niet direct een rol voor Fox-IT in de spam problematiek die hier in dit topic besproken wordt.
WJB: Off topic zal ik er maar bij zetten. Gewoon mijn mening. Laten we er hier op het forum geen discussie stuk van maken. Het is nu al moeilijk leesbaar.

...

Ik weet nu in ieder geval dat ik die uitspraken met een grote korrel zout moet nemen en dat ze mijns inziens wel zeer vergezocht zijn.




Jouw mening. We nemen elkaar met een grote korrel zout. Jammer dat je dat weer zo moet verwoorden. De tijd zal het leren. Punt uit svp.



Fijn dat je mijn bijdrage in ieder geval waardeert.
@martina56



Kan jij niet even naar Amerika om te kijken wat er aan de hand is?? Kijk dan eerst even of de stekker er wel in zit😀




Nee dank je,ik kom al niet bij familie die daar bedrijven hebben en wonen,wil er nog niet dood gevonden worden😂




Jij was onze laatste hoop op een oplossing.😀
@martina56



Kan jij niet even naar Amerika om te kijken wat er aan de hand is?? Kijk dan eerst even of de stekker er wel in zit😀




Nee dank je,ik kom al niet bij familie die daar bedrijven hebben en wonen,wil er nog niet dood gevonden worden😂




Jij was onze laatste hoop op een oplossing.😀


Gewoon samen gaan, samen sta je sterker. 😎
@RuudSchuijt

Een klein beetje off topic.

Al heb ik een, niet-beursgenoteerd, klein agrarisch bedrijfjuh, wat wjb schrijft over een andere leverancier vergelijk ik met het na elke ronde reinigen met de hogedrukreiniger van de afdelingen dat voor 95% ontsmetting zorgt. Controle en de bekende puntjes op de i helpen om een geslaagde onderneming op poten te zetten en te houden, maar wel met een dosis GELUK ! Soms is een harde bezem nodig.



* Edit

De bezem is een andere leverancier.
@Dreekuh-53



En die bezem ben je al vijf maanden kwijt.😀



Vanavond een leuk diner met meerdere binnen en buitenlandse ICT’ers. Internet deskundigen. Tenminste tov mij. Toch maar brutaal het KPN spam verhaal neergelegd. We zaten toch zo goed als op één lijn. Iedereen kende KPN. Eentje gaf zelf cursussen aan KPN managers.
En juist het woord in hoofdletters zietieniet. 😂
*Serieuze modus aan*

Webcare leest mee. De suggestie van wjb, ik vraag me af of dit intern al is overwogen, besproken. Niet dat het mij iets aangaat, maar 5 maanden dit topic voor een bedrijf als KPN. Wanneer ik het vergelijk met mijn branche en de verschillen in leverancier en ondersteuning bij de grotere bedrijven dan is het vreemd en zou het toch beter (moeten) kunnen. Of zeg ik nu iets geks?