Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Ik heb zojuist weer 92 van die gezellige berichtjes verwijderd 🤓 en ik lees net dat de data nu verschoven is naar 1 November KOM OP KPN DIT KAN ECHT NIET,ik ben al meer dan 6 maanden bezig met dit geleuter,en ik loop al een tijdje mee,maar ik geloof er geen donder van dat dit alleen met het spamfilter te maken heeft 😠

En ja laat je mail doorsturen en ja maak gebruik van de Betamail,ik weet het allemaal maar ik vind het TE makkelijk hoe jullie denken ervan af te komen.


Sorry @martina56 ik had dit bericht van jou niet gelezen, via een ander forum ben ik bekend geraakt met de app Blue mail met daarin een krachtige, gemakkelijke spam blocker, misschien iets voor jou. Sowieso heb ik zoals eerder gemeld een gescheiden Gmail-adres voor familie, weer een ander voor...vul zelf maar in. Zo weinig mogelijk mensen, selectief omgaan daarmee scheelt heel veel, voor mij althans.



Ik heb een tijd lang meegeholpen als mantelzorger, ook behoorlijk zwaar maar nog steeds blij dat ik dat voor deze persoon heb weten vol te houden, dat brengt me bij het volgende. Hoeveel mensen zijn er niet - niet alleen in de zorg ook zzp-ers , supermarktmedewerkers, school en zo zijn er nog ontiegelijk veel voorbeelden van mensen - die via de mail hun werkrooster ontvangen. Wanneer ik het voorbeeld van martina56 erbij neem en ik lees over melden op spamklacht dat een formulier daar al 5 minuten kost om in te vullen per klacht. Dan lijkt het mij dat er, en ja ik ontvang ze ook, andere provider (KvK verplicht ingeschreven), dat er veel meer spam voorkomt dan bekend.



Het bericht van haar liken is mijns inziens eigenlijk een verkeerd signaal. Onbegrijpelijk / unlike zou een extra optie (moeten) kunnen zijn..



Ik vrees, beste lui van KPN, dat dit topic met meldingen slechts het topje van de ijsberg is......🤔
De KPN medewerker die ik vrijdag aan de telefoon had reageerde heftig toen ik ter sprake bracht dat mijn partner ook haar werkrooster per e-mail ontvangt. Hoe dom kon je zijn om werkgerelateerde mails te ontvangen via KPN-mail was haar reactie. Spam laten ontvangen hebben ze dan weer geen moeite mee want dat lijkt de core business.



Gaat het wel goed met de KPN? In mijn werk heb ik vaak te maken met klanttevredenheid. KPN: jullie niet?
Krijg de laatste tijd heel veel ongewenste mail. Opvallend veel grootgrutters, belegging adviseurs, fietsen etc.

Dit wordt echt te gek. ik begrijp dat er technische problemen zijn maar krijg het gevoel dat het geen prioriteit heeft om dit op te lossen? Hierbij het vriendelijke verzoek om dit hoger op de lijst te zetten. Kpn mail verliest op deze manier zijn waarde! Deze Kpn omgeving verliest zijn waarde



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Op mijn kpnmail adres ontvang ik gemiddeld 30 spammails per dag. Spamfilter en virusscanner helpen niet. Graag advies!



Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Deze snap ik even niet @Dreekuh-53



Het bericht van haar liken is mijns inziens eigenlijk een verkeerd signaal. Onbegrijpelijk / unlike zou een extra optie (moeten) kunnen zijn..
Ik heb zojuist weer 92 van die gezellige berichtjes verwijderd 🤓 en ik lees net dat de data nu verschoven is naar 1 November KOM OP KPN DIT KAN ECHT NIET,ik ben al meer dan 6 maanden bezig met dit geleuter,

Je hebt ALWEER 92 berichten verwijderd, je bent al MEER dan 6 maanden bezig met dat geleuter.



Ik begrijp niet dat het al zo lang speelt/kan spelen, hoe kan ik het dan liken? Bij mij werkt het niet zo, kan ook niet..... Voorkomen kun je niet alles maar op tijd erbij zijn scheelt heel veel, is mijn mening en beproefde werkwijze.

Meer dan 6 maanden duurt echt te lang, kan beter.

Toch?
Dat is waar ik snapte je niet,maar afgelopen week zat ik weer eens aan de chat met een dame,ik dacht laat ik eens kijken of iedereen van KPN nu op de hoogte is van dit probleem,en wat denk je nee hoor.

Ohh heb je je instelling wel goed staan🤓 waarop ik vroeg U bent dus niet op de hoogte van het probleem,en toen kwam er een zeer duidelijk antwoord,heb je nog meer vragen????



En even voor de duidelijkheid mijn email dwaalt niet rond op het internet,ik heb er 2,1 van KPN die is echt prive en 1 voor de fun,en daar ontvang ik geen spam.
Wat ik graag zou willen weten,al de problemen hier met Spam,komt dat bij iedereen gewoon op de pc binnen of ook via de telefoon(die ik dus niet heb gelukkig)
Wat ik graag zou willen weten,al de problemen hier met Spam,komt dat bij iedereen gewoon op de pc binnen of ook via de telefoon(die ik dus niet heb gelukkig)



op telefoon en pc.............................................helaas dus jij heb geluk dat je geen (smart)phone heb



erwin
Spam komt al maanden binnen op mijn mail op PC, telefoon en IPad. Allemaal AH, Albert Heijn, Lars, bestelling traceren, fiets info, Lidl, mijn bestelling, soms wel rond de 40 stuks per dag. Vaal van AH van allemaal verschillende adressen.Ben alleen maar aan het verwijderen. En dat op 3 apparaten! Dag taak. Ik gebruik mijn adres alleen voor serieuze zaken.

Hoor ook veel klachten van collega's.

Wordt wel heel verleidelijk om in te gaan op aanbiedingen van Ziggo!!!
Op mijn telefoon heb ik niet het spam-mail adres staan, dat maakt het verschil☺️



Wat ik graag zou willen weten,al de problemen hier met Spam,komt dat bij iedereen gewoon op de pc binnen of ook via de telefoon(die ik dus niet heb gelukkig)


Ik mag toch wel aannemen dat je een telefoon hebt, waarschijnlijk bedoel je het anders.🙂
@Fafhrd



Bij Ziggo hebben ze hetzelfde probleem. Bij gmail en outlook ben je spamvrij en is gratis.
...Bij gmail en outlook ben je spamvrij.En gmail gebruik ik absoluut niet want ongeacht wat er ook beweerd wordt, het onderstaande staat nog steeds in het privacybeleid van Google.



Bron.



Ik zal er alles aan doen om mijn footprint bij Amerikaanse organisaties, die mijn privacy te grabbel gooien, zo klein mogelijk te houden.



Overigens kan die uitsnede van het privacybeleid van Google ook direct de oorzaak van een minder goed functionerende spamfilters bij KPN, Ziggo en waarschijnlijk ook andere Nederlandse providers verklaren. Scanning van de inhoud van mails is in Nederland aan strenge wetgeving onderworpen.
@wjb Dit heeft niets met Spam te maken maar even een vraag zit jij nu telkens te wachten tot Ruud iets typt en dan BAM er boven op,of heb ik het mis nu.

En je footprint laat je bijna overal wel achter hoor,niet alleen bij een Amerikaanse organisatie,dat begon al toen we internet kregen.
@wjb Dit heeft niets met Spam te maken maar even een vraag zit jij nu telkens te wachten tot Ruud iets typt en dan BAM er boven op,of heb ik het mis nu...Als er een (verdekt) advies gegeven wordt waar ik het niet mee eens ben of mijn bedenkingen bij heb, dan zal ik daar dus op reageren.

Dat heeft niets met Ruud te maken.

Lees overigens ook de laatste alinea van mijn vorige bericht nog even, dan zie je dat het dus wel met spam te maken heeft.



En je footprint laat je bijna overal wel achter hoor,niet alleen bij een Amerikaanse organisatie,dat begon al toen we internet kregen.Dat je altijd wel een footprint achterlaat moge duidelijk zijn, ik heb het ook over het zo klein mogelijk houden van die footprint en dat is toch echt iets anders.
Ik had het over mijzelf dat mijn bericht niets met Spam te maken had 😉
Vanochtend eerst maar even uit de gmail spambak de kruiwagen spam die KPN doorgestuurd had verwijderd omdat het Amerikaanse bedrijf dat KPN daarvoor betaald het niet kon tegenhouden.
Of misschien hebben ze niet betaald, dat kan ook natuurlijk. Dat weet ik niet. 😀
Ik zie al weken de melding van KPN dat er aan gewerkt wordt, maar de lijst met spam wordt met de dag langer en ik mis hierdoor mail die wel belangrijk is. Eerlijk gezegd heb ik geen zin om al die regels in te stellen, want daarvoor moet ik iedere mail openen om allerlei eigenschappen te zoeken om op te filteren. En spammail openen betekent nog meer spam, heb ik hier ergens gelezen. Dus KPN, los het op alsjeblieft!



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
@wjb Ik vroeg zojuist even aan mijn man hoe dat nu exact zit maar Google staakt toch het scannen van mails
Klopt Martina, daar zijn ze mee gestopt. Er wordt alleen gescand op zoek naar spam en virussen. Zou KPN ook moeten doen.
@wjb Ik vroeg zojuist even aan mijn man hoe dat nu exact zit maar Google staakt toch het scannen van mailsDat zeggen ze inderdaad, maar zolang in hun privacybeleid staat dat de inhoud van emails geanalyseerd wordt voor commerciële doeleinden zal ik nooit mijn email via Google laten lopen, daarvoor is mijn privacy mij te waardevol.



Sterker nog ik zal pas overwegen mijn mail eventueel via Google te laten lopen als ze expliciet vermelden de inhoud van email niet te analyseren of puur en alleen te analyseren voor spam- en malwaredetectie.
Er is iemand op het forum die de laatste persberichten niet gelezen heeft😂



En jij had toch outlook Martina? Ook goed. Die houdt spam ook tegen. KPN niet.
@wjb Je schreef Dat zeggen ze inderdaad, maar zolang in hun privacybeleid staat dat de inhoud van emails geanalyseerd wordt voor commerciële doeleinden zal ik nooit mijn email via Google laten lopen, daarvoor is mijn privacy mij te waardevol.



Dat bericht is van April nu kan je lezen dat je het zelf kan beheren in je account 😀
Er is iemand op het forum die de laatste persberichten niet gelezen heeft😂



En jij had toch outlook Martina? Ook goed. Die houdt spam ook tegen. KPN niet.




Idd ik heb outlook en nergens last van.