Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Dat bericht is van April nu kan je lezen dat je het zelf kan beheren in je account 😀Welk bericht is van april, dat screenshot dat ik plaatste komt gewoon uit het actuele privacybeleid van Google. Google is ook nog niet gestopt met het scannen van emails t.b.v. personalisatie en advertenties. De aankondiging dit te gaan doen is gedaan, maar het is nog geen realiteit. Daarbij komt de vraag wat de reikwijdte van deze belofte is. Betreft het alleen personalisatie voor eigen gebruik of zal kennis o.b.v. inhoud van mails ook niet meer verkocht worden aan derden?



Er bestaat naar mijn weten ook geen optie waarmee het -door Google- analyseren van de inhoud van emails uitgezet kan worden. En zolang dat het geval is blijft gmail voor mij toch echt een NoGo.
@wjb Als je op bron klikt in jou bericht zie je ook dit staan Laatst aangepast: 17 april 2017
Martina, je man doelde waarschijnlijk op het Google persbericht van ik dacht eind juni? Heeft in bijna alle media gestaan. Inclusief NOS (24 juni):



Google stopt met lezen van mails uit Gmail



En anders neem ik ook outlook😀
yep dat bedoelde hij Ruud
@wjb Als je op bron klikt in jou bericht zie je ook dit staan Laatst aangepast: 17 april 2017Dat kan prima zijn, toch is het het actuele privacybeleid. Ik zou zeggen ga naar https://myaccount.google.com, kies onderaan voor "Policybeleid" en vervolgens voor de optie "Hoe we gegevens gebruiken die we verzamelen" en lees de 6e alinea van dat onderdeel.



Mooier kan ik het niet maken.
En in dat zelfde persbericht staat ook:



Google voert de wijziging in de loop van het jaar door.



Ik kan het ook niet mooier maken😀
En de KPN spam stroomt ondertussen weer vrolijk binnen.
Martina, je man doelde waarschijnlijk op het Google persbericht van ik dacht eind juni? Heeft in bijna alle media gestaan. Inclusief NOS (24 juni):



Google stopt met lezen van mails uit Gmail



En anders neem ik ook outlook😀
Dan zou ik maar snel overstappen naar outlook. 😎

Die berichten ken ik allemaal, maar helaas, dat is de aankondiging dat Google gaat stoppen met het scannen van email voor het personaliseren van advertenties.

Hé, gaat stoppen!

Hé, alleen voor het personaliseren van advertenties, niet voor het verder profileren van de gebruiker en het verkopen van kennis aan derden!
Als ze net zo snel zijn als KPN kan ik beter outlook nemen. Dat is waar.
Zou het waarderen als KPN het fatsoen op kon brengen om serieus op bovenstaande reactie te reageren. Ook ik loop al weken vast in een stortvloed aan mails. Ik kan me voorstellen dat er iets ergens mis gaat, maar ik kan me maar moeilijk voorstellen dat dat weken moet duren, en dat gebruikers ondertussen niet deugdelijk worden geïnformeerd.



Peter



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
Verdiep je alsjeblieft ook nog even aan de rechten die je, door gebruik te maken van services van Google, impliciet aan Google verleent t.a.v. het gebruik en distributie van alles wat jij met en via die services deelt.



In het policybeleid staat het onderstaande...



...echter de servicevoorwaarden voor het gebruik van de services van Google kan je zo interpreteren dat er eigenlijk impliciet toestemming verleend wordt door überhaupt gebruik te maken van de service.
Wij hebben het all-in pakket bij KPN en worden ook al heel lang bestookt met heel veel spam mails op de 2 emailadressen die wij hebben bij KPN. Om gek van te worden.

Bij de klantenservice bieden ze als oplossing aan om een ander email adres aan te maken en die voor belangrijke zake te gebruiken. En bij enquetes e.d. het email adres te gebruiken waar al die spam op binnen komt. Maar daar los ik toch het probleem niet mee op?

Blokkeren of als Spam aangeven werkt ook niet. De spam blijft binnen stomen. Heel vervelend.

Ik heb nu een Gmail account aangemaakt en ga langzaam aan het email adres wat bij vele sites gebruik om in te loggen aanpassen. En dan gooi ik KPN eruit. Jammer maar er is op deze manier niet te werken met het emailadres van KPN. De techniek hebben ze schijnbaar niet op orde.



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
Ik sluit me helemaal aan bij de klachten over spam bij kpn mail. Het lijkt echt nergens naar. Er komen eindeloze hoeveelheden spam in mijn inbox met allerlei kenmerken die het mogelijk maken het al op het eerste gezicht als spam te herkennen. Bij mijn al lang bestaande yahoo- en gmail accounts is spam een zeldzaamheid, dus het kan wel degelijk beter. Voor mij is de grens bereikt en als het niet snel verbetert moet kpn het verder zonder mijn klandizie doen.



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
@Pvlpvlpvl

Weken moet duren?

Vijf maanden duurt het al en we hebben nog minimaal twee manden te gaan. Als het misschien gaat lukken. Ze houden altijd een slag om de arm.



@RoelBr

Bevalt mij prima nu. Alle financiële mail naar een apart gmail (in mijn geval) adres en alle winkelaankopen naar een ander (gmail) adres. Hoe de spammers aan al die adressen komen? Het zal toch niet dat…..???



@gjterbraak

Naast Yahoo en Gmail bestaat ook nog Outlook die het wel tegenhoud.

Volgens de afdeling klantenservice (van directeur Jorgen Kramer) valt het aantal klachten wel mee. Ik was twee weken terug de eerste.😂
Kunnen we het weer over de inhoud gaan hebben van dit TOPIC? De ja/nee spelletjes moeten jullie maar ergens anders gaan uitvechten.

Hier gaat het om de SPAM in de @kpnmail.nl extensie met alle varianten daarop.

Heel fijn dank u!!
De spam wordt hier met de dag erger. Gisteren mocht ik er 40 ontvangen. Soms komen er 4 per uur binnen. Nul verbetering en dus alleen maar verergering. Vorige week met de klantenservice gebeld omdat ik het spuugzat ben. Kreeg ik daar te horen dat ze gewoon echt een heel groot probleem hebben met het spamfilter (alsof dat voor mij een nieuwtje was) en dat er absoluut niet aangegeven kon worden wanneer dit probleem opgelost zou zijn. Verder kreeg ik nog een verhandeling over de verdienmodellen van Google en KPN. Als klant ben ik daar niet in geïnteresseerd, ik wil gewoon service voor een dienst die ik betaal en niet afgeserveerd worden. Kreeg nog als tip mee, dat ik maar op Facebook moest gaan klagen. Heb hem even uit de droom geholpen, begin april had dat nog wel het gewenst effect, maar een tweede keer kwam daar geen enkele reactie meer op. Nu ligt er een klacht bij de directie van KPN, ben benieuwd of ze me daar wel serieus nemen. Ergste van alles vind ik, dat als KPN al maandenlang weet dat er zo'n groot probleem is met het spamfilter, informeer je klant hier dan over (de e-mailadressen zijn bekend) en dan ook nog eens gewoon een verhoging van het abonnement doorvoeren????
Do1965, mee eens. Een lading spam op je klanten afvuren en gelijktijdig de abonnementskosten verhogen kan echt niet. Nou ja, bij KPN wel.



Voor de mensen die een klacht hebben ingediend op niveau (directie secretariaat) vanwege de spam en ook graag drie maanden abonnementskosten terug willen hebben (om te beginnen) zoals anderen hier. Er schijnt een wachttijd te zijn. En zet altijd (mijn advies) je telefoonnummer onder de klacht. Dan kunnen ze bellen en hebben direct al je gegevens bij de hand.



Spam klachten zijn op die afdeling de lichtere klachten heb ik begrepen.
Hoelang gaat het nog duren eer KPN het Spam probleem heeft opgelost. Andere providers hebben het probleem niet. Na weken van steeds hoger wordende irritatie wordt de optie om over te stappen steeds aantrekkelijker.

Alle geadviseerde acties zijn slechts een doekje voor het bloeden en helpen niet het probleem op te lossen.

Zo te lezen storen inmiddels heel veel mensen zich aan dit fenomeen...



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp


Ook Ziggo kampt met dezelfde problematiek.



Admin: reactie meeverhuisd naar topic over hetzelfde onderwerp
Ik ontvang momenteel zeker 20 à 30 nepmails per dag. Zogenaamd van AH, Lidl, Apple, Zeeman, van 'astrologen' en van 'vrouwen die contact zoeken'.

Het KPN-filter staat m.i. aan, maar ik zie niet dat dit ook maar een beetje werkt.

Dit is buitengewoon vervelend. Blokkeren en naar de spam-map sturen heeft uiteraard geen resultaat.

Graag snel een oplossing!



Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
Kunnen we het weer over de inhoud gaan hebben van dit TOPIC? De ja/nee spelletjes moeten jullie maar ergens anders gaan uitvechten.

Hier gaat het om de SPAM in de @kpnmail.nl extensie met alle varianten daarop.

Heel fijn dank u!!




Ik kan verschillende likes niet volgen of snap niet waar ze voor bedoeld zijn.
Zouden de Spammers ook aan Zondagsrust doen,gisteren viel het mee en nu staat de teller al weer op 20 😖

Ik heb het doorschakelen van mijn email weer uitgezet,makkelijk ja maar vind het TE belachelijk voor woorden om telkens maar zijsprongen te maken voor iets wat KPN en al lang weet en er naar mijn idee TE weinig aan doet.

Dus we filteren wel weer op mijn planet.nl
Hier laat ik gmail voorlopig aan staan. Bevalt me wel. Ik zou je outlook maar weer aanzetten Martina. Het gaat nog wel even duren. Als het ooit.....



En ja hoor, vandaag keurig drie maanden abonnement retour vanwege de spam. Dat dan weer wel.
Nu hoor ik zojuist weer dat het probleem eind deze maand is opgelost?
Dan ben ik benieuwd van wie. Eelco? Jorgen? Directie secretariaat?



Bij mij staat nog steeds 31 oktober 2017 om 22.24 uur.