Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
😁
Vandaag iets meer spam berichten maar goed het is toch beter dan wat het was.

Fijn te lezen dat mensen een coulance hebben gehad,maar er is mij verteld dat KPN hier niet aan begint,wel kreeg ik van de dame van het management een prachtige bos bloemen dit ivm de div antwoorden die ik in al die maanden heb gehad,en waar niets van klopte.
@wjb

Ik geloof toch bijna zeker dat jij dieper in de keuken van kpn kan kijken dan menigeen zich hier kan voorstellen...
Dat is niet zo hoor 🙂, wel heb ik wellicht iets te vaak contact gehad met zo ongeveer alle lagen van de organisatie (zeg maar van monteur t/m directie) om te weten dat er heel veel regeltjes zijn binnen KPN. Een moderator mag lang niet alles vertellen wat hij/zij weet en de afdeling "klant case management" heeft, net als alle andere afdelingen, ook afgebakende bevoegdheden.
@martina56



Ik kreeg ook eerst een prachtige bos bloemen van die KRCMT dame. En ik kreeg haar doorkiesnummer. Doen ze allemaal daar. Toen ze de tweede keer belde dacht ze dat ik Steennul65 was die een mail gestuurd had aan Eelco Blok. En bij de derde keer bellen bood ze de drie maanden abonnement aan.



We hadden zeker goed contact met elkaar. 😁



DutchVoice had contact met een andere dame van het KRCMT team waarvan hij de drie maanden kreeg.
Mmm, misschien moet ik me ook maar ergens aanmelden voor een coulanceregeling 🤔 .

Maar afgezien daarvan, bespeur ik toch verbetering. Na een kleine oprisping afgelopen zondag (vier stuks), bleef het daarna weer beperkt tot nul of een. Dat is toch een heel verschil met een paar maanden geleden. Maar waarom moet (of moest) het zo lang duren? Dat zal wel in KPN-nevelen gehuld blijven, vrees ik.
@Paul_55



Bij de eerste contacten die ik had over de spam met KPN en teruggebeld werd, werd er aangegeven dat KPN op de hoogte was van het feit dat er veel spam doorgegeven werd. Men gaf toen ook aan dat het oplossen van dat probleem geen prioriteit was van KPN. Heb ik toen later hier nog een plaatje over neergezet.
En dik in de Volkskrant. Eindelijk een reactie door te plaatsen.



@JochMa Je zult wel blij zijn dat het ook in deze krant staat.



Zelfs de mail aan @Steennul65 wordt in de persberichten genoemd. De spam zal nu wel snel verdwenen zijn. KPN heeft het op dit moment erg moeilijk in de zakelijke markt. Die zitten niet te wachten op ellende in de consumentenmarkt.




Ik heb het net in 'mijn krant' op de iPad gelezen Ruud📰
Tja... ik weet niet hoe het bericht over spam uiteindelijk bij de Volkskrant en NU terecht is gekomen?🙊 📰 📉

Maar er zijn toch weer een aantal foutjes en onvolkomenheden in het bericht geslopen.



1) dit forum topic is van ongeveer 6 maanden geleden. Ik vind het toch frappant dat er zo met datums gegoocheld wordt. Zo ook de "officiële melding van het begin-spamprobleem" volgens KPN (wat was het ook al weer: ergens begin augustus of zo iets, terwijl dit topic van 6 maanden geleden is). En trouwens... 6 maanden geleden klopt ook niet het is minstens één jaar geleden dat er spamproblemen waren / erger werden... zie o.a:

https://forum.kpn.com/e-mail-10/toename-spam-416918 (@JochMa was er toen al bij !)

https://forum.kpn.com/e-mail-10/blokkeren-afzender-in-webmail-omgeving-lukt-niet-in-alle-gevallen-398841 (@Steennul65 was er toen ook al)

Moet ik nog even doorgaan???



2) slechte werking van persoonlijk e-mailfilter wordt niet genoemd en de gevolgen daarvan.

De belachelijke kwestie 100 500 regels. Of regels die naar willekeur wel/niet werken en belangrijke mail verwijderen.........





@JOE626 maanden geleden voor dit topic klopt!, maar niet voor de toename van spam, zie hierboven.



Coulance o.i.d.: Ik snap niet dat KPN nu meldt dat zij niet aan coulance o.i.d. doen. Ik vind het eigenlijk nogal grof.

Ik betaal voor een dienst, die dienst krijg ik vervolgens niet, sterker nog, ik raak mails kwijt + moet spam doorsturen naar valse-email + moet zelf e-mailfilters definiëren + moet alles in de gaten houden want vertrouwen in correcte werking is zoek...... tijd is geld.

En dan zegt KPN............ coulance doen wij niet aan. PARDON zeg! Ik heb met KPN geen vriendjes-relatie, tussen KPN en mij is een transactie (overeenkomst):

ik betaal KPN levert een dienst. >>>> t.a.v. spamgedoe is KPN in gebreke!



Verder stoort het mij mateloos dat bepaalde lieden hier op dit forum mee doen aan een z.g. wedstrijd💰 (door KPN georganiseerd) om zoveel mogelijk (goede???) antwoorden te geven.

Zo zie ik dat mijn oorspronkelijke spam-meldingbericht opeens is voorzien van commentaar (ACHTERAF!), terwijl ik reeds eerder contact had met een moderator over de verplaatsing van dat bericht.

KORT: ik vind dat wedstrijd gedoe onzin. Ik heb liever één correct bericht van een ECHTE KPN MEDEWERKER.
@fred9999

Wat een eyeopener, in mij geval ook letterlijk want ik heb één donkerpaars oog..............

Ik wist echt niet meer dat het al een jaar geleden begon 🤔
@JochMaIk zeg het maar even tussen neus en lippen...............🙊

Dank voor je bevestiging!👍🏼
@fred9999



Fred, de pers wijzen op het spam probleem is één, maar het probleem duidelijk maken en doortasten is twee. Je kunt wat dingen doorgeven, maar ze zullen zelf dit forum moeten doorspitten om zich een beeld te kunnen vormen. En dat is hun beroep. En niet altijd even makkelijk. Kan me er in dit geval wel iets bij voorstellen. Meer dan 1600 reacties!!! De brief aan Steennul65 van Eelco Blok was belangrijk, vanwege de eerste schriftelijke bevestiging, maar toen was het allang bezig.



En echte KPN’ers komen hier niet Fred. Behalve de heer Blok reageren die helemaal niet. Jij weet wel wie ik allemaal bedoel.



@JochMa



Ben je nog steeds een halve pandabeer?
Dus als je een medewerker treft die begrip toont voor de situatie (of snel van je af wil zijn, kan natuurlijk ook), krijg je een coulance regeling, bosje bloemen en anders heb je pech??? Met andere woorden de medewerker bepaald?? Kom op zeg dit gaan ze toch niet menen bij KPN? Ze hebben een probleem en dat moet voor iedere klant in wat voor tegemoetkoming dan ook netjes worden opgelost lijkt me



@Steennul65



Hieronder een stukje vanuit mijn afrekening. Gemaakt met een “printscreen” en deze tekst uit mijn rekening geknipt. Kan je daar wat mee? Ik heb zelfs het directe nummer van diegene die het toegezegd heeft en die toezegging ook is nagekomen. Dat heb ik ook van degene waarvan DutchVoice hier de drie maanden gehad heeft. Dat zijn er al twee. Twee verschillende personen van het KRCMT team. Anderen weet ik niet.



Een fotokopie van een stukje van mijn rekening:




Wat ben ik blij met het artikel in de Volkskrant en het bericht op nu.nl. Eindelijk erkenning van het spamprobleem dat ik al begin april 2017 met KPN besprak. Tot voor enige weken terug werd mij verteld dat er niets bij KPN aan de hand was, we kennen het verhaal verder......



Helaas kon mij door het directieteam geen coulancevergoeding geboden worden omdat ze dat niet deden. Het bewijs dat het bij een aantal abonnees wel zo is gegaan, is gelukkig al een aantal keer aangetoond op dit forum. Het zou de KPN sieren om alle gebruikers van KPN-mail eenmalig een compensatie te bieden. Het "broodje aap" dat de helpdesk medewerker mij verweet en alle tijd die in het hele verhaal is gaan zitten, zou op deze manier dan betaald zijn.

KPN: ik ben in afwachting van jullie gebaar.



De spam zelf lijkt iets afgenomen te zijn. Het bericht van de heer Blok (directie KPN) dat het nog enige maanden gaat duren is hopelijk niet waar.
@JOE62



Je schrijft …”of snel van je af wil zijn, kan natuurlijk ook”…



We hebben meerdere malen uitvoerig met elkaar gesproken. Uitvoerig en ja ook heel gezellig. Ik werd steeds gebeld, al had ik ook haar doorkiesnummer. Ik ben het met je eens. Ik ging er ook van uit dat dit een standaard “beloning” was voor mensen die klaagden. Zeg maar eentje uit het boekje. Bij de bloemen had ik zelf aangegeven dat ik die helemaal niet wilde. Stond dus stomverbaasd te kijken toen er hier een heel grote doos werd afgeleverd. Ze waren wel mooi.😀



@haddock



De heer Eelco Blok gaf in zijn mail van 6 augustus aan dat het nog enkele maanden ging duren. Ik zou in jouw geval als gebaar geen bloemen maar een bekende fles vragen.😀
Off-topic:

...En echte KPN’ers komen hier niet Fred. Behalve de heer Blok reageren die helemaal niet...Ik heb de heer Blok nog niet zien reageren in dit topic, dus kan ik jouw opmerking niet helemaal plaatsen.

Daarnaast denk ik dat je met jouw opmerking de moderators van het forum niet helemaal fair behandelt, want dat zijn toch echt "echte KPN'ers".



Natuurlijk heb je alle recht om je hier te uiten zoals je je wilt uiten, maar ik proef uit vele opmerkingen een zeer ouderwetse kijk op organisaties en hoe de medewerkers van organisaties met elkaar om gaan of zouden moeten gaan. Ik weet niet in wat voor een branche jij zelf leiding hebt gegeven aan een bedrijf, maar de wijze waarop jij onderscheid maakt tussen directie/management en uitvoerenden/werknemers vind ik schokkend. Alsof er alleen wat kan/gaat gebeuren als de directie zich er mee bemoeit. Mijns inziens moet je juist toe naar organisaties waar de directie zich primair richt op de strategie/toekomst en waarbij de operatie door "de vloer" zelf gemanaged wordt. (Bottom-up management)

Dit is volgens mij ook de reden waarom wij niet snel vriendjes zullen worden, ondanks het feit dat ik 8 maanden geleden toch behoorlijk pissed was na het lezen van jouw slechte ervaring met KPN en ik met mijn reactie KPN wilde aansporen om toch vooral actie te ondernemen.

Mocht je naast het handelen in aandelen nog wat tijd over hebben, dan kan ik je van harte aanbevelen om eens een boek van Richard Branson te lezen zoals bijvoorbeeld "Succes in zaken" en/of "Business Stripped Bare".



Ik ga dus juist uit van de kracht en het verantwoordelijkheidsbesef van de individuele medewerker ongeacht zijn/haar positie in de hiërarchie van de organisatie.
Ik dacht dat dit topic over spam ging. En persoonlijke aanvallen niet op prijs werden gesteld.
Ik dacht dat dit topic over spam ging. En persoonlijke aanvallen niet op prijs werden gesteld.Het is ook geen persoonlijke aanval hoor, dat jij op jouw manier naar organisaties en de daar werkende mensen kijkt is prima, ik doe dat op mijn manier en blijkbaar verschillen die nogal.

Niets mis mee, verschil is normaal en zelfs gewenst immers dat is waardoor we van elkaar kunnen leren.
Iemand die op de loonlijst van KPN staat is in dienst van KPN. En dat staan de superusers niet zoals jij en de moderatoren ook niet. Heeft ook niets met spam te maken. Ik heb de moderators best wel hoog zitten. Zij moeten het ook maar doen met de informatie die ze (niet) krijgen.
En de krant (uitgever) waar ik het van verwachte, en die dit forum onlangs ook heeft doorgespit, heeft er nog geen aandacht aan gegeven. En van hen had ik het eigenlijk als eerste verwacht.
Iemand die op de loonlijst van KPN staat is in dienst van KPN. En dat staan de superusers niet zoals jij en de moderatoren ook niet...De moderatoren staan toch echt op de loonlijst van KPN.

Overigens zijn er ook helemaal geen superusers, ik ben net als jij gewoon klant van KPN en lid van dit forum.



Waar ging het hier ook al weer over................... o, ja.... het is een topic over SPAM zònder persoonlijke details.......... ik wil bij deze de moderatoren er maar even aan herinneren.........🙈
...Zo zie ik dat mijn oorspronkelijke spam-meldingbericht opeens is voorzien van commentaar (ACHTERAF!), terwijl ik reeds eerder contact had met een moderator over de verplaatsing van dat bericht...Bedoel je deze?

Wat is daar fout gegaan dan?

Of bedoel je deze waar onderaan de cursieve tekst is toegevoegd om duidelijk te maken dat het het bericht samengevoegd is met het "centrale spam topic"?
En ik neem nu even het lievelings drankje van Haddock omdat het KPN spam probleem nu wat breder aandacht krijgt. Misschien nog even bij zo’n praatprogramma? Pauw zit bij dezelfde familie als de Volkskrant. Dat soort aandacht schijnt erg probleem oplossend te werken.



En nog meer goed nieuws is dat ik vandaag geen spam heb moeten afvangen met gmail. Dat mag ook wel even gezegd worden. Was af en toe minder, maar geen spam was bij mij zes maanden lang nog niet voorgekomen.



Off topic: omdat daar een opmerking over stond. Ik heb hier nog een complete set boeken Masteropleiding International Business and Management liggen. Zware kost, maar leerzaam. Ik hoef er geen geld voor te hebben.
Off topic: omdat daar een opmerking over stond. Ik heb hier nog een complete set boeken Masteropleiding International Business and Management liggen. Zware kost, maar leerzaam. Ik hoef er geen geld voor te hebben.Dank voor het aanbod maar ik heb geen interesse, die ken ik al. 🙂

Er zijn meer mensen die geschoold zijn. 😉
@wjb@RuudSchuijt

pfffffffffffffffft , stop daarmee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het is allemaal off topic. a.u.b. laat mij met rust over jullie wel/niet opleiding. Is dit nu allemaal echt nodig? Wie heeft er geen boeken in de kast staan?



Kijk nu eerst eens wat we hebben bereikt !!Ja het heeft lang geduurd !! Ja het is nog niet klaar,

Ja we krijgen nog spam. Ja die mail van Eelco daar is veel over te doen en daarmee is uiteindelijk veel bereikt. Staat toch maar mooi in de krant!!