Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Dit wel iets?

Het adres daar is: l1.eu2.bullsender-cloud.org ([185.53.130.39])
Off topic: Ik zit niet in China, dus ik kan je even niet volgen. Degene die me kan helpen wel. Die is jong en heeft helemaal geen kinderen. Ben wel voor het eerst in 1988 in China geweest...Precies, ik had het ook niet over jou maar met de persoon die jou kan helpen bedoel je waarschijnlijk één van jouw kinderen.

Toen ik jong was reisde ik ook de hele wereld over en toen kwamen er kinderen en die gingen naar school en die hebben je nodig en dan denk je ... dit moet anders.

De reactie was dus eigenlijk puur gericht op de smiley aan het einde van jouw bericht. Je mag trots zijn op jouw kinderen dat ze een Internationale carrière doorlopen en over de hele wereld reizen, maar ik hoop dat je net zo trots op ze blijft als ze op een gegeven moment voor andere belangrijke zaken in het leven kiezen.

I've been there.
Dit wel iets?

Het adres daar is: l1.eu2.bullsender-cloud.org ([185.53.130.39])
Fantastisch! 😀
Dit wel iets?

Het adres daar is: l1.eu2.bullsender-cloud.org ([185.53.130.39])
Fantastisch! 😀
Ook die mailserver wordt gehost door NFOrce Entertainment B.V., dezelfde partij die ook de "kleine spammer" host die zijn/haar spam vanaf ptr2.nc5jnsv2.com (m185.167.97.196]) verstuurt. Ik hoop dat iemand van Webcare de door jou gemelde mailserver en IP adres zal doorgeven aan de voor het spamfilter verantwoordelijke afdeling.



Tevens zou je een mail kunnen sturen aan de abuse afdeling die verantwoordelijk is voor het betreffende domein.

Het email adres is: abuse@ascio.com

In de mail moet je de betreffende mail server, IP adres en het misbruik (verspreiden van spam) vermelden.

Wellicht kan die abuse afdeling iets voor je betekenen.



Overigens is de organisatie achter die mailserver te vinden op: https://bullsender.com
KPN leest mee, dus ik vind het verder wel goed zo.
Vaochtend zowaar weer een spam bericht ontvangen.

Dit keer afkomstig van een mail server die ik nog niet eerder tegengekomen ben.



Originating mail server: ptr3.nc5kolopan.co ([74.222.24.188])

Afzender: info@bskgs.info



Zou de "kleine spammer" geswitcht zijn naar een nieuwe/andere server.

Voorheen gebruikte hij/zij de mailserver ptr2.nc5jnsv2.com ([185.167.97.196]) met als afzender info@casamls.info.

Er zitten wel een paar overeenkomsten in de naamgeving.

Toeval?



Ik heb in ieder geval melding gemaakt van deze spammer bij het abuse team verantwoordelijk voor het gebruikte IP adres. (Perfect International, Inc met abuse team email: noc@perfectip.net)
Hier beginnen we de dag (ouderwets) met drie maal spam. Overdag is het meestal rustig. Je zou toch denken die spammers krijgen steeds minder response, dus is het steeds minder "zinvol" om te doen. Maar het schijnt nog steeds te lonen. Het zijn (is) duidelijk steeds dezelfde personen (persoon) die er mee bezig is.



Of is het gewoon een spelletje van ze? Kat en muis? Dan doet de muis het beter.
Hier beginnen we de dag (ouderwets) met drie maal spam. Overdag is het meestal rustig. Je zou toch denken die spammers krijgen steeds minder response, dus is het steeds minder "zinvol" om te doen. Maar het schijnt nog steeds te lonen. Het zijn (is) duidelijk steeds dezelfde personen (persoon) die er mee bezig is.



Of is het gewoon een spelletje van ze? Kat en muis? Dan doet de muis het beter.
Zou je de originating mail server(s) van die spamberichten er weer bij kunnen plaatsen? Dan weten we of we met dezelfde of met een andere spammer te maken hebben. Ik vermoed dat jij spam ontvangen hebt van twee verschillende spammers.
Of is het gewoon een spelletje van ze? Kat en muis? Dan doet de muis het beter.Het is vandaag de dag zo eenvoudig om te switchen van locatie. Gewoon voor weinig geld een Virtual Private Server huren bij een andere hosting partij en verzenden maar weer. Met de opkomst van cloud computing is het in ieder geval een stuk makkelijker geworden om als spammer snel weer ergens anders operationeel te zijn.

Alle originating mail servers die ik tot nu toe hier gezien heb worden gehost door partijen die Virtual Servers aanbieden.
Achteraf is het met mac mail heel erg simpel om het ip adres van de afzender te zien. Weer wat geleerd vandaag. Twee muisklikken.



Deze komen uit Spanje (Cordoba) en Californië (Los Angeles) .



En verder laat ik dit soort zaken aan KPN over. Het is niet mijn hobby😀
Achteraf is het met mac mail heel erg simpel om het ip adres van de afzender te zien. Weer wat geleerd vandaag. Twee muisklikken.



Deze komen uit Spanje (Cordoba) en Californië (Los Angeles) .



En verder laat ik dit soort zaken aan KPN over. Het is niet mijn hobby😀
Ik vind het zo jammer dat je niet de moeite wilt nemen om die originating mail server(s) en bijbehorende IP adressen gewoon hier even te posten.

Je helpt anderen en KPN daar zo mee.



Één van die spam berichten is blijkbaar dezelfde als die ik ontvangen heb. De organisatie die dat IP adres beheert is inderdaad gevestigt in Los Angeles, maar dat wil nog niet zeggen dat de gebruikte mail server zich in Los Angeles bevindt, voor hetzelfde geld staat die in Roemenië of Panama.



Ik hoop echt dat je toch de moeite wilt nemen om de originating mail server van die andere twee spamberichten hier ook te vermelden. 🙏🏻 🙏🏻 🙏🏻
Ik geef ze wel door aan dat valse email team. Die zouden er iets mee moeten doen. Het is hun vak. Al beheersen ze dat niet echt. Is gebleken. Kan er ook niets aan doen. Die zien toch hetzelfde voorbij komen als ik nu zie? Wie moet er op een forum iets mee doen?



Laten we hopen dat de dag verder spamvrij blijft. Dan ga ik nu sporten op mijn manier.
Laat maar Ruud, ik weet genoeg.

Ik ben zeer teleurgesteld in je, met name omdat het je blijkbaar maar twee muisklikjes kost om die informatie te achterhalen en dan is het natuurlijk een kleine moeite om die informatie ook hier op het forum even te delen met anderen waaronder KPN Webcare die er zeker wat mee kunnen doen.

Dat is wel de gedachte achter een forum, maar goed, ik respecteer jouw keuze om dergelijke informatie voor jezelf te houden al vind ik dat wel heel jammer.

Ook vraag ik me af waarom je die informatie niet met ons wilt delen.
Na de "spammerij" één week te hebben aangezien het volgende:

Ik krijg minder spam dan in de bulk-periode enige tijd geleden.👍🏼

Af en toe druppelt er een spam binnen per dag, soms zelfs geen.☝🏼

.............we zijn er bijna....... maar nog niet helemaal...................🎶



Ik stuur nu een nieuwe spammail door aan valse-email (kpn), dus niet als ik die reeds eerder heb doorgestuurd. (een tijdje geleden stuurde ik niks door.... waarom? ik las hier dat jan en alleman mails door stuurde die ik óók kreeg, KPN zou zo verzuipen in de dubbele mails (hetgeen dus geen zin heeft).



Voor wat betreft de reacties hierboven..... KPN heeft gevraagd (zie bericht begin van dit topic) om spam als bijlage naar valse email te sturen..... zij zoeken het dan verder uit. Dat lijkt mij een goed plan. KPN moet het tenslotte oplossen, zij werken aan een filter... ik niet! (en... dat scheelt een hoop heen en weer geschrijf hier op het forum.... waarvan de vraag NETTO is (en ik hoef hier geen antwoord op): welke zin heeft het om op dit forum uit te pluizen wat de afzender is ... terwijl KPN AANGEGEVEN HEEFT DIE MAILS DOOR TE STUREN).🙊
@fred9999



Fred. ik stuur ze idd door naar “valse email” van KPN. Daar zitten de mensen die het samen met de Amerikaanse leverancier van het spamfilter moeten oplossen. Als bijlage doorsturen zoals velen hier al zes maanden doen. Waarom het als bijlage moet is me ondertussen ook duidelijk geworden.
Goh wat heerlijk zeg al 3 dagen geen spam ontvangen ga zo door zou ik zeggen 😀
@martina56



Jij boft. Ik heb nog last van elke ochtend wat spam. Ik krijg net een uitnodiging van Patrice. Die heeft een handelsgeheim voor me om extra te verdienen. En daar heb ik geen behoefte meer aan.
al twee weken lang lijkt de SPAM opgelost.... af en toe een nieuwe.

van 30+ per dag naar 1-2 per dag... ik zeg GOED!! 👍🏻
Na een paar rustige dagen toch weer een bericht van een oude bekende: Lars had weer een goede aanbieding voor me. En mijn partner had er vandaag een van KPN zelf. Je kon je kosten declareren. Was het maar waar, helaas ook spam.



Het gaat dus wat beter maar nog steeds komen de oude bekenden af en toe door het filter.
Na een paar rustige dagen toch weer een bericht van een oude bekende: Lars had weer een goede aanbieding voor me. En mijn partner had er vandaag een van KPN zelf. Je kon je kosten declareren. Was het maar waar, helaas ook spam.



Het gaat dus wat beter maar nog steeds komen de oude bekenden af en toe door het filter.




"een" keer een fout bericht in een paar dagen is toch geen reden om de klagen?...

het gaat beter "maar".... 🤔 🤔 vooral dat "maar.."

wat dacht je van "het gaat beter EN....... ik heb minder overlast..."🤓
Hallo PRK, je hebt helemaal gelijk.

Ergens ver terug in deze "draad" heb ik KPN beloofd dat wanneer het opgelost is en ik geen spam meer krijg (zoals in de voorgaande 15+ jaren van nagenoeg 0 spam) dan komt er een avatar van een vrolijke Haddock en dan gaat de fles Loch Lomond open. Beloofd. ☺️
...Het gaat dus wat beter maar nog steeds komen de oude bekenden af en toe door het filter.De betreffende spammer is geswitcht van Virtual Server en verstuurt zijn/haar spam nu vanaf een andere mail server en vanaf een ander IP adres. Deze mailserver en IP adres zijn helaas nog niet in de zwarte lijst opgenomen. Ik verwacht dat dat op korte termijn wel het geval zal zijn.
Bij mij nog bijna iedere dag een of meer spamberichten. Zoals geadviseerd, hierbij de servers (als ik het goed begrepen heb). Ik hoop dat KPN het leest en er wat mee kan.

10-10: Auto Taxatie ism. Aktueel Online - outmx3.my-small-mta.com ([217.78.241.57])

10-10: Nespresso Tester - axed42.hisparena.net ([193.68.95.44])

09-10: Nespresso Tester - axle54.patrollectic.net ([193.68.92.56])

09-10: KPN - bond044.hampion.net ([193.68.92.130])

07-10: Uitvaart ism aanbiedingenhuis - server.aanbiedingentoppers.nl ([178.251.24.158])

06-10: HydroFace ism Kranten en tijdschriften - martha.xobnispread.com ([185.31.156.115])

05-10: Discrete dame - meser34.spd.co.il ([80.178.250.43])

05-10: Prostalgene - kelly.campaignscorp.com ([185.31.156.93])

05-10: Vodafone - crenitab.site ([188.42.255.244])

04-10: Onycosolve - kelly.campaignscorp.com ([185.31.156.93])
Bij mij nog bijna iedere dag een of meer spamberichten. Zoals geadviseerd, hierbij de servers (als ik het goed begrepen heb). Ik hoop dat KPN het leest en er wat mee kan.Ook ik hoop dat het verantwoordelijke team attent gemaakt wordt op jouw bericht en de genoemde mailservers zal opnemen in de zwarte lijst.

Ik ben overigens verrast door de hoeveelheid verschillende mailservers waar jij spam van ontvangt, technisch gezien zijn dat dus verschillende spammers.
@Richard_16



Ook hier de dagelijkse ochtendspam. Deze keer twee om de dag te beginnen. Ik heb alleen de eerste nagekeken. Die kwam uit Kansas USA. Die andere geloof ik wel. Heb ze maar gewoon als bijlage rechtstreeks naar dat team gestuurd. Lijkt me iets eenvoudiger. Anders moeten die “gasten” ook nog eens een forum gaan bijhouden.