Skip to main content
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.


Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.


Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.


Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/


Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.


Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen





Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
@Marina_

Verder werken mijn collega's van het e-mailteam en het team Abuse iedere dag aan verbeteringen rondom de Spamfilter. De ene week lijkt het goed te gaan, de andere week is er weer een toename van spam. Dit is en blijft voorlopig een continue strijd.

Ik zou willen wijzen op andere providers die dit probleem al lang hebben opgelost.



Niks wijst erop dat KPN zijn best doet omdat er geen of nauwelijks verbetering is.

Ik snap best dat er dagelijks wordt gewerkt aan verbetering maar dat is toch een continu proces voor alle bedrijven en niet specifiek voor KPN.

Ook ik heb op dit forum wel gemeld dat het beter leek te gaan maar dit werd/wordt altijd weer teniet gedaan omdat de spam of zelfs vandaag een dreigmail, ook spam, in mijn inbox rolt.
Ik krijg dagelijks trapliften, rollators en speciale vitamines aangeboden. Elke dag dezelfde zooi, maar ook andere spammails. Mijn e-mail adres is bijna nergens bekend. Daarnaast zijn de titels van de mails telkens hetzelfde en heb ik alle mails geblokkeerd EN aangemeld als spam.

Ik heb reeds vaker een vraag gesteld aan KPN en toen kreeg ik te horen: blokkeren en aanmerken als spam is de oplossing.

Nou nee dus. En meer dan 80% mails zijn dus spam. Dit is zo irritant je mailbox lezen.

kan er nou echt geen goed spamfilter op de box komen? Mijn gmail laat niks van deze zooi door!!


Ik heb meerdere e-mail adressen , waarvan 1 van KPN/Planet.

Alléén die van KPN/Planet loopt elke week vol met tientallen tot soms meer dan honderd spam-berichten.

Mijn andere e-mail adressen blijven hier gek genoeg wél van gevrijwaard.

Hoe kan dat ...?



Mijn smekend advies aan KPN: alstublieft, huur betere technici in die wél een goede adaptieve en dynamische spamfilter kunnen bouwen !



Deze overvloedige & ook moedeloos/ziek makende spam stoort een grote groep van mensen al een veel té lange tijd en het is rechtuit klantonvriendelijk dat een goed oplossing al zó lang moet duren.

Zeggen dat er aan wordt gewerkt werd in 2017 ook al gezegd, maar het is opvallend hoe weinig er sindsdien is veranderd.



Jullie moeten je schamen !
Ik heb meerdere e-mail adressen , waarvan 1 van KPN/Planet.

Alléén die van KPN/Planet loopt elke week vol met tientallen tot soms meer dan honderd spam-berichten.

Mijn andere e-mail adressen blijven hier gek genoeg wél van gevrijwaard.

Hoe kan dat ...?
Die andere e-mailadressen zijn zeker .com adressen i.p.v. .nl adressen. Dan weet je direct de reden.
Ik heb nog 3 andere .nl adressen (niet van KPN): geen enkele spam.

Wel heel af en toe spam op 1 van mijn .com adressen: de 2 andere tot nu toe spam-loos.



Dus jij wilt suggereren -louter omdat er .nl achter staat- dat de consument van KPN maar moet accepteren dat zij/hij wordt bedolven onder spam en zelfs moet begrijpen (of weten) dat er niks tot weinig aan gedaan kan worden ?



Hier een berichtje van een jaar geleden uit de Volkskrant:

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/klanten-kpn-verzuipen-in-ongevraagde-reclamemail-door-kapotte-spamfilters~b59cce3f7/



Citaat:

"Een woordvoerder wil niet zeggen wie de leveranciers zijn van de software die KPN gebruikt. Hij zegt wel dat de problemen niet spelen bij dochterbedrijven XS4all en Telfort, en ook niet bij de zakelijke klanten. Hij spreekt tegen dat daarmee een oplossing voor de hand ligt. 'We kunnen hun software niet zomaar overnemen.' KPN heeft 2,9 miljoen klanten voor internet."



"... Blok (Eelco Blok, voormalig CEO van KPN). Hij wijt dat aan een toename van Nederlandse spam en dat de regels die KPN toepast 'om spam te filteren momenteel onvoldoende zijn'. "



We zijn nu een jaar verder ...
Dus jij wilt suggereren -louter omdat er .nl achter staat- dat de consument van KPN maar moet accepteren dat zij/hij wordt bedolven onder spam en zelfs moet begrijpen (of weten) dat er niks tot weinig aan gedaan kan worden ?.Heb ik dat gezegd dan?

Raar dergelijke conclusies.



Dat je nederlandstalige spam voornamelijk op .nl adressen krijgt ligt uiteraard voor de hand, de kans dat iemand er op ingaat is dan natuurlijk veel groter.



Overigens ontvang ik dagelijks meer spam op mijn .nl e-mailadressen die bij XS4ALL ondergebracht zijn dan bij mijn .nl e-mailadressen die bij KPN ondergebracht zijn. Bij XS4ALL lopen ze echter vrijwel allemaal keurig de spamfolder in en dat is waar KPN blijkbaar nog een hoop kan leren van haar dochter.
Dank voor je reactie.

Denk samen met jou dat KPN zeker nog een heleboel kan en ook moet leren.

Zo snel mogelijk.

Dit zolang laten woekeren is gewoon 'disrespect' tav de vele getroffen consumenten.
Ik krijg al ruim een half jaar extreem veel spam op mijn kpnmail binnen. Al meerdere keren over gebeld en niets helpt, alle filters staan al geruime tijd aan, emails als bijlage doorgestuurd aan valse-kpn. Nu lees ik op dit forum dat meer klanten hier last van hebben sinds een half jaar en blijkbaar veranderd er weinig. Ergens las ik ook dat een klant gebeld ging worden door de technische dienst van KPN, waarom krijg ik niet die service? Ik krijg alleen als antwoord dat ik maar een nieuw mailadres moet nemen. Maar dat wil ik niet!

Waarom kan de KPN inderdaad niet mijn primaire emailadres veranderen, zodat ik wel mijn alias-mail kan houden? Dat zou de beste oplossing zijn.

Maar daarnaast gaat het er in ieder geval om dat de filters beter worden en dat die irritante mails van zogenaamde, bol.com, Albert Heijn, Ryanair etc, gestopt worden!

Al een half jaar iedere dag tientallen spam mail is zo irritant dat ik nu overweeg naar een andere provider te gaan. Mijn vriendin zit bij Xs4all en heeft geen last van spam.



Admin: Samengevoegd met centraal topic
Beste @KPNMAIL



De laatste weken ontvang ik ontzettend veel spammail. Iedere dag wel meer dan 15 spam-mails. Aan de adressen te zien, zijn het computergestuurde mailadressen. Ik heb het spamfilter bij KPN aanstaan, maar toch laat deze dus blijkbaar alles door. Wanneer nemen jullie hier actie op want dit is niet te doen.



Met vriendelijke groet,

Peter



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hoi KPN.

Leg me aub es uit,waarom ik de laatste tijd ontzettend veel spam krijg ?



Wordt er knettergek van.



En hoe kan ik dit voorkomen/uitzetten ?



m.vr.gr.

Zico



Admin: bericht afgesplitst van Zit er een spamfilter in KPN Veilig?
Daar zijn ze weer!!!!!!!!

Outlook ziet dat het spam is, waarom kan KPN die SPAM er niet uit filteren voordat het in mijn mail komt.


Spam ..... het gaat maar door ... vanochtend (22/10) weer meer dan 10 .... en daar betaal je dan voor ....

KPN: klantvriendelijk, service-/oplossingsgericht, modern, adequaat, klaar voor het derde millenium = NEE

KPN: bureaucratisch, log & star, naar binnen gekeerd & hopeloos verouderd = JA
Laatst heb ik de vraag gesteld wanneer de KPN iets gaat doen aan de tientallen spam-mails die ik dagelijks binnen krijg en vervolgens is mijn topic verdwenen!

Sinds een half jaar krijg ik iedere dag tientallen spam-mails binnen, spamfilter staat aan, afzenders blokkeer ik iedere keer, spam stuur ik als bijlage door naar het valse-team van de KPN en toch verandert er niets aan de spam die ik binnen krijg. Ik word het helemaal gestoord van!

In plaats van dat de KPN mij helpt, krijg ik als antwoord dat ik een nieuw mailadres moet aanmaken!

Graag zou ik zien dat de KPN hier iets aan doet zonder dat ik mijn mailadres hoef te veranderen, zou ik contact kunnen krijgen met de afdeling die mij kan helpen?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
En het gaat maar door ...



Vanochtend 17 'spam-mails'


zie:



https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/kpn/klachten/spamfilter-van-kpn-werkt-weer-niet/details?complaintId=1bdb247d-f93a-4bf1-9203-c7e4380be6de



bericht zal wel snel door KPN verwijderd worden....



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Enige weken geen last gehad maar ik moet nu dagelijks inloggen bij mijn spamfilter om mails binnen te halen.

Geef ook aan dat dit geen spam is maar volgende dag weer raak.

Ik sta nu echt op het punt om heel KPN eruit te gooien, waardeloos gewoon.

Dan maar elders zonder spamfilter maar wel goedkoper en ook nog extra tv zenders.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
zie:



https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/kpn/klachten/spamfilter-van-kpn-werkt-weer-niet/details?complaintId=1bdb247d-f93a-4bf1-9203-c7e4380be6de



bericht zal wel snel door KPN verwijderd worden....



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic






Admin voegt berichten ongevraagd toe.



Blijkbaar valt de ernst de klachten dan minder op door deze onder elkaar te plaatsen. En bij KPN zijn ze dan zo slim om de oudste berichten standaard als eerste te laten zien, boefjes zijn het.



Maar we kunnen bellen (zie telefoonnummer in bericht) en dan krijg je de enige KPN'er aan de telefoon die klanten te woord wil staan.



Quote uit het bericht:

U kunt de behandelaar van deze reactie zelf rechtstreeks telefonisch bereiken

via telefoonnummer.

Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar.







*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. huisregels
De afgelopen dagen is de hoeveelheid spam, na een wat rustiger periode, weer enorm toegenomen. Kunnen de spamfilters strakker afgesteld?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Weer 12 spam-mails vanochtend, andere dagen van de week niet veel anders.

Hoe lang moet we nog wachten KPN ...?

Geen enkele reactie van jullie kant: dit is een KPN-Forum notabene !!!!



Geen verontschuldiging, geen geruststelling, bepaald vooruitzicht, vergoeding, coulance, oplossing of iets wat er in de verste verte nog op lijkt.

Voormalig CEO (Eelco Blok) van KPN die een jaar geleden nog zei 'dat de regels die KPN toepast om spam te filteren momenteel onvoldoende zijn'.

Een jaar geleden alweer. En volgens mij kan je wel stellen dat de regels die KPN toepast om spam te fliteren nog steeds onvoldoende zijn.



Wat is dit voor een service ?

En waarom wordt er zo abominabel slecht gereageerd op de vele klachten van klanten van KPN ?

Jullie moeten je schamen !






Kloten spam. Vandaag weer een hele partij, energie, woningisolatie en trapliften.
Trapliften idd ... wtf
In de jarenlange pogingen van kpn om het spamfilter in orde te krijgen doet zich nu het volgende fenomeen voor: Mail verstuurd met emaildodo (xxxx@emaildodo.com) wordt nu als spam gezien.

KPN, los dit op want het is heel vervelend.
Hier ook weer een stortvloed aan spam de laatste weken. Meeste berichten ook dubbel of driedubbel in mijn inbox.



Het neemt zoooo veel tijd in beslag om alle echte e-mails maar eruit te filteren elke dag, week, maand.