Skip to main content

Ik heb Outlook 365 en KPN mail via IMap. Op pc heb ik een map SPAM. Ongewenste mail komt nu niet in de map ongewenste mail, maar in de map SPAM. Die map SPAM synchroniseert NIET met de mail op Iphone en Ipad. Daardoor kan ik onterecht in Spam map terechtgekomen ongewenste mail niet zien als ik niet achter pc zit. 

Hoe kan ik zorgen dat Spam map ook op Iphone en Ipad komt?

Als dat niet gaat hoe kan ik dan Spam map verwijderen en zorgen dat ongewenste mails gewoon zoals het hoort in map ongewenste mails terechtkomen? 

*Admin: Titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

Mogelijk heeft u op de iPhone en iPad de mail ingesteld als pop3 account. Dan word de spam map niet gesynchroniseerd. Ook andere mappen niet. Alleen Postvak IN. 


Nee hoor. Staat op Imap en alle andere mappen synchroniseren wel. Alleen dus niet de SPAM map


Dat is wel bijzonder, @Hasko. Alle e-mail wordt dus gesynchroniseerd over jouw apparaten, behalve de SPAM map. Ik denk dat het mogelijk iets te maken heeft met een zelf-ingestelde spamfilter in Outlook 365. Misschien dat je iets aan de informatie op de pagina Spamfilterbeleid configureren van Microsoft hebt.


Helaas kan ik hier niets mee, want dit blijkt een geïntegreerde suite voor bedrijfsdefensie  te zijn en ik heb particuliere account. Krijg melding dat ik met mijn account niet kan inloggen. Op website 365 krijg ik alleen riedels over mails die in map ongewenste mails terechtkomen. Maar bij mij komen ze dus in een map SPAM en die synchroniseert niet. 


Welke mail cliënt gebruik je op jouw iPhone en iPad?

Bij mij komt spam van al mijn emailaccounts keurig in de map "Ongewenste e-mail"

 


Op mijn pc en op webmail komt ongewenste mail bij mij dus NIET in de map ongewenste mail, maar in een map met de naam SPAM. Ik weet niet wat je bedoelt met mail client, maar ik gebruik op Iphone en Ipad de mail functie die er standaard op zit en via IMap accounts een KPN account en en Icloud account. Die geven allebei alle mappen van Outlook op de pc weer, behalve dus de map SPAM


Wat heb jij in webmail bij jouw E-mailaccount als spamfolder ingesteld staan?

 


Bij mij zag het er anders uit. Zie foto. De optie account bewerken kende ik niet. Heb ik nu gebruikt om bij spam de map Ongewenste email in te schakelen. Kijk ik morgen of het werkt. Bedankt voro deze tip alvast. 

 


Deze oplossing werkte ook niet. De ongewenste mail bleven gewoon in een map SPAM terechtkomen, ondanks dat ik bij wijzigingen in webmail had aangegeven dat ze naar map ongewenste e-mails moesten. Nu nieuwe truc bedacht door map SMAP te verplaatsen naar Inbox. Kijken of dat morgen wel werkt.


Nu nieuwe truc bedacht door map SMAP te verplaatsen naar Inbox. Kijken of dat morgen wel werkt.

Dat moet je nooit doen en als je dat met email filters heb ingesteld dan kan ik je al vast zeggen dat dat niet gaat werken immers de email filters werken alleen op de inbox.

 

Bij mij komen mails ook in de folder "SPAM" maar die folder wordt naar Outlook op mijn Android tablet en telefoon keurig gesybchroniseerd met de folder "Ongewenste e-mail".


Het werkte dus inderdaad niet. Outlook op pc en in webmail maakte gewoon nieuw map SPAM aan die niet synchroniseerde. Geen idee hoe ik de synchronisatie van de SPAM map met Iphone en Ipad tot stand moet brengen. KPN Forum helpt me niest verder en KPN is niet bereikbaar. Wel opvallend dat vandaag de SPAM die in die SPAM map zat op pc op mijn Iphone en Ipad opeens terecht kwam in een map Reclame. Die map bestaat helemaal niet op mijn pc en ook niet op de webmail. Naam ervan wijzigen kan niet. De wegen van mailprogramma's  zijn ondoorgrondelijk.


Heb je op jouw iPhone al onder de instellingen van het mail account gekeken of de spam folder gekoppeld is?

Zie deze pagina.


Bedankt, maar helpt me niet want onder Postbusinstellingen in Iphone staat die SPAM map niet en ik kan hem ook niet toevoegen. Het si sinds twee dagen echter zo dat wat op pc in SPAM map staat op mijn Iphone terecht komt in map Reclame. Ten onrecht in SPAM geplaatste berichten kan ik dus nu wel op mijn Iphone zien, weliswaar in verkeerde map, maar dat is minder erg dan helemaal niet kunnen zien zoals tot eergisteren. Ik hou dus nu maar op met mijn zoektocht om het inde goede map Ongewenste e-mail op Iphone te krijgen.


Bedankt, maar helpt me niet want onder Postbusinstellingen in Iphone staat die SPAM map niet en ik kan hem ook niet toevoegen. 

Kan je eens een screenshot plaatsen van wat er dan wel staat?


 


Zijn dit echt de instellingen voor jouw KPN mailbox?

Is het niet verstandiger om poort 993 voor IMAP te gebruiken zodat de verbinding beveiligd is.


Dit is zo ingesteld bij aanschaf Iphone. SSL stond niet ingeschakeld en daardoor andere serverpoort. Bedankt voor de tip, heb het nu gewijzigd. 


Hello,

Please try this steps:

  1. To sync ALL folders, deselect When displaying hierarchy in Outlook, show only subscribed folders and click OK.
  2. To sync certain folders, specify the folder name in the search field and click Query:
  3. Select the required folders, click Subscribe and OK.

Kan functie When displaying hierarchy in Outlook niet vinden op Iphone, maar de spam komt nu steeds keurig op Iphone in map Reclame dus daarmee kan ik me behelpen.


Bedankt, maar helpt me niet want onder Postbusinstellingen in Iphone staat die SPAM map niet en ik kan hem ook niet toevoegen. Het si sinds twee dagen echter zo dat wat op pc in SPAM map staat op mijn Iphone terecht komt in map Reclame. Ten onrecht in SPAM geplaatste berichten kan ik dus nu wel op mijn Iphone zien, weliswaar in verkeerde map, maar dat is minder erg dan helemaal niet kunnen zien zoals tot eergisteren. Ik hou dus nu maar op met mijn zoektocht om het inde goede map Ongewenste e-mail op Iphone te krijgen.

Als je mail gebruikt op de iPhone wordt het aangemaakt.
Zodra je een spam bericht op je iPhone binnen krijgt kun je die markeren als reclame en dan maakt de iPhone zelf een Spambox aan en alles wat je aanklikt of hebt aangeklikt als spam gaat voortaan.naar deze folder.
Klik op markeer en dan krijg je o.a. de optie: Verplaats naar reclame 
Heb je nog geen spambox dan wordt die aangemaakt.


Als ik op Iphone iets markeer als Reclame komt die dus op de Iphone in de map Reclame. Maar mijn probleem was nu juist dat Spam berichten op mijn PC wel in de map SPAM staan, maar die map niet op de IPhone zit en spamberichten op de Iphone in de map Reclame komen. Trouwens als ik op Iphone iets naar map Reclame verplaats komt het op pc keurig in map SPAM. Ik laat het dus maar zo. het is en blijft raar, maar er valt mee te leven als je weet hoe het zit.