Skip to main content

L.S, 

Ook na een vrij uitgebreid telefonisch contact met de KPN Zakelijke helpdesk blijft de “Spam ellende” maar aanhouden. Op een beperkt aantal inkomende zakelijke e-mails, kan ik de knop “GEEN SPAM” wel blijven indrukken. Het lijkt wel of het systeem het maar niet wil leren. Maar de meest hardnekkige spam uit de UK blijft maar binnen vallen. Wat ik ook doen. 

Wat gaat er fout? wat doe ik fout en is dit überhaupt wel op te lossen? Ik lees het heel graag. 

Greetz, Roger

 

Ha @Roger Klaverstijn Rosner, welkom! Jammer om te lezen dat je dit ervaart! Je hebt nu het forum voor particuliere klanten gevonden, en in de regel is het zo dat als voldoende mensen aanklikken dat iets ‘geen spam’ is, het filter dit wel gaat herkennen. Maar stel dat jij een nieuwsbrief van XYZ als ‘geen spam’ markeert, maar 9 andere klanten markeren deze wel als spam, dan gaat er heel weinig gebeuren. Ik ga er vanuit dat dit bij de zakelijke mail ook zo is. Dat zou dus heel goed het probleem kunnen zijn. Je kunt je vraag nog eens stellen op het zakelijke forum voor ondersteuning. Mijn collega's helpen je graag verder!