Skip to main content

Ik kreeg een bekend McAfee spam bericht naar mijn kpnmail e-mailadres die ik heb moeten aanmaken als XS4ALL klant. Dit e-mailadres heb ik nog nergens voor gebruikt, omdat ik verschillende mail accounts van iCloud tot Yahoo - en ook nog e-mailaliassen van XS4ALL heb. Wat er voor @xs4all.nl staat, staat ook voor @kpnmail.nl. Hoe kunnen spammers een e-mailadres gebruiken die niet openbaar geweest is, dus nog nooit buiten Mijn KPN is geweest ? 

@Werner64

Heel simpel. De spammers weten zeer waarschijnlijk dat, stukje bij beetje, XS4all opgaat in de KPN. En dus hebben de spammers van alle XS4all emailadressen die zij in hun administratie hebben staan, het domein "XS4all.nl” vervangen door “kpnmail.nl". En toen gewoon gekeken hoeveel "hits” ze hadden.

Dit kun je doen om de hoeveelheid spam (fors) te verminderen:

 


Bedankt voor je reactie.

Dat is idd een simpele verklaring hoe dat kan gebeuren, dat ik daar zelf niet opgekomen ben. 


@Werner64 

Mijn antwoord gaat er van uit dat je eerder spam kreeg op dat XS4all emailadres. Zo nee, dan is jouw emailadres in de korte tijd dat je dit emailadres hebt toch weer ergens uitgelekt. Bijv. doordat dat adres als een antwoordadres is ingevuld bij een van jouw accounts.

Zoials gezegd, de spammers hebben gewoon wat geprobeerd.


Ik heb dat spam bericht idd al een paar keer eerder gehad, kan best dat die ook bij XS4ALL zat.


@Werner64 Goed om te zien dat @Willy22 je al van uitstekende uitleg en info voorzien heeft. 

Mocht je nog verder willen lezen over spam, zie dan ook dit artikel: