Skip to main content

Goede dag,

 

Ik heb al enkele weken last van spam mail van McAfee. Zelf heb ik nooit McAfee gehad en wordt er helemaal beroerd van dat ik dagelijks hier nieuwe mailtjes van krijg.

Ik heb al geprobeerd om geadresseerde te blokkeren, alleen dit wordt moeilijk omdat ze telkens als ik heb geblokkeerd weer met een nieuw e-mailadres mailen.

 

Dan heb ik nog geprobeerd om in de online versie van KPN mail zo’n filterregel aan te maken zodat de mails gelijk in de spambox terecht komen. Echter omdat ze telkens met een ander adres mailen of een ander onderwerp gebruiken blijf ik telkens nieuwe regels aanmaken en nieuwe mails ontvangen. Daarbij sturen ze nu tegenwoordig geen tekst meer, maar is het een soort van afbeelding wat er in de mail staat. Heeft er iemand hier nog een oplossing voor want ik wordt er echt een beetje vervelend van dat ik hier elke dag nieuwe mailtjes van ontvang!

Dan heb ik nog geprobeerd om in de online versie van KPN mail zo’n filterregel aan te maken zodat de mails gelijk in de spambox terecht komen. Echter omdat ze telkens met een ander adres mailen of een ander onderwerp gebruiken blijf ik telkens nieuwe regels aanmaken en nieuwe mails ontvangen. Daarbij sturen ze nu tegenwoordig geen tekst meer, maar is het een soort van afbeelding wat er in de mail staat. Heeft er iemand hier nog een oplossing voor want ik wordt er echt een beetje vervelend van dat ik hier elke dag nieuwe mailtjes van ontvang!

Sleep deze mails altijd naar jouw spamfolder opdat de spamfilter in iedergeval te horen krijgt dat jij die mail.als.spam.ervaart.

Is het niet zo dat het onderwerp wel altijd het woordje McAfee bevat?

Wat als je dan een filterregel maakt voor Onderwerp bevat "McAfee"?


@Natas.p 

Heb je al eens dit geprobeerd:

Hiermee werd de hoeveelheid ontvangen spam bij mij FORS minder.


@Natas.p, al deze McAfee spam zit op dezelfde manier in elkaar:

  • een deel van de emails bevat een ingesloten afbeelding die telkens anders is
  • de rest van de email is onzichtbare rommel (html en css), die ook telkens anders is
  • afzender, titel en URLs zijn ook telkens anders

Omdat de titel, de afbeelding en de onzichtbare rommel elke keer anders zijn, wordt de spam niet opgepikt door het filter. Je kunt hier zelf geen filterregels voor maken, en de mail als spam markeren helpt ook niet.

KPN zou wel een filter moeten kunnen maken, door percentages van de afbeelding en rommel te tellen.


@Natas.p

De weblink in mijn vorig antwoord was fout. De volgende link is wel goed:

Filterregels werken ook niet altijd even goed omdat de spammer meer dan eens een trucje uithaalt met de tekst. Dan staat er bijvoorbeeld “Mc Afee” i.p.v. “McAfee". Of er wordt een “onzichtbaar teken” in het woord “McAfee” geplaatst en dan pikt een filterregel deze email er niet uit.


Dankjewel voor jullie reacties.

Inmiddels zijn de mailtjes iets minder geworden. Alleen enkele die steeds weer een ander raar onderwerp naam of afbeelding bevat filter hij er niet uit inderdaad.

het zou fijn zijn als kpn hier iets aan zou kunnen doen…. Dit aangezien er zoveel mensen last van hebben .


Dankjewel voor jullie reacties.

Inmiddels zijn de mailtjes iets minder geworden. Alleen enkele die steeds weer een ander raar onderwerp naam of afbeelding bevat filter hij er niet uit inderdaad.

het zou fijn zijn als kpn hier iets aan zou kunnen doen…. Dit aangezien er zoveel mensen last van hebben .

Dan zouden we het gouden ei in handen hebben, @Natas.p .  Spam is een wereldwijd probleem. En een beetje een kat en muis spel.  Met het rapporteren van Spam maak je de systemen slimmer en zo kunnen we samen op z'n minst voor minder ongewenste mails zorgen. Helemaal uitroeien is een utopie.