Skip to main content

Hallo,

op mijn iphone verschijnt niet de spambox die je wel in de webmail ziet. De mailbox is op de iphone met imap instellingen ingesteld zoals het hoort.  Waarom wordt deze folder niet getoond?

Waarschijnlijk om dat u het account ingesteld heeft als POP3 account. Dan werkt alleen postvak in. Andere mappen niet.

Wil je dat andere mappen ook gesynchroniseerd worden, dan zal je IMAP moeten gebruiken.


Hallo @Nick83 , @Morerice schrijft toch dat hij/zij imap gebruikt.

 

 


Welke mailcliënt gebruik je?

Die van Apple zelf of bijvoorbeeld de Outlook app?

Ik neem aan dat in webmail de spamfolder aangevinkt staat bij de IMAP abonnementen.

 


Hallo @wjb en anderen,

ik gebruik de standaard mail app op de iphone. 
De spamfolder staat aangevinkt bij de imap abonnementen in de webmail instellingen. 
Maar nog geen spamfolder in de mail app op mojn iphone. 


Als je een mailtje verstuurd, dan komt dat mailtje in de map "Verzonden" te staan. Klopt dit? Staat het dan ook in de webmail in "Verzonden"?


Ik heb geen apparatuur van Apple en kan je dus ook niet helpen bij het inrichten van de mail app.

Wel lees ik op Internet dat de app de mogelijkheid heeft om aan te geven welke folders zichtbaar moeten zijn. Daar moet de spamfolder dan bij opgenomen zijn.


Hoi @Morerice, heb je al wel in de mail app zelf gekeken?


De accounts kun je uitklappen wanneer je op wijzig hebt geklikt en zo postbussen aanvinken die je zichtbaar wil hebben. Hopelijk staat het daar wel tussen. Hier in ieder geval wel met alle e-mail accounts, dus ook van KPN-mail. 


Hallo @Anneke-Anna  en anderen,

in de mail app staat deze folder en ook noet bij als je op ‘wijzigen’ klikt. 


Hallo @Anneke-Anna  en anderen,

in de mail app staat deze folder en ook noet bij als je op ‘wijzigen’ klikt. 

Kan je daar eens een screenshot van plaatsen?


 


En wat als je daar een nieuwe postbus met de naam "Spam" bij vastlegt?


Misschien mis ik iets, maar de folder staat er toch tussen op de iPhone?

Of wil je deze altijd zichtbaar hebben, dus bovenaan in het rijtje?

Dan kies je voor; voeg postbus toe en vink de postbussen aan uit de accounts. 

 


De spambox staat er niet tussen bij mij. Die zie je ook niet terug. Waar zie je die dan. De box met naam Spam is niet zichtbaar. Als je deze wilt toevoegen wordt aangegeven dat deze er al is. Aan de kant van kpn os deze folder er ook. Hij is immers zichtbaar in webmail. 


@Morerice Bedoel je dat ze ‘grijs’ zijn? Ik zie de reclame folder met 1 bericht er in wel staan op jouw afbeelding. Of begrijp ik je verkeerd? 

Dit is bij mij op de iPhone; 


Hallo,

 

Je bedoelt hiermee dat de folder reclame hetzelfde is als de spam folder? Spam hoeft namelijk niet altijd reclame te zijn. Mis ik dan iets?


 

HIer zie ik Junk E-mail staan. Dat is spam natuurlijk.


Hallo,

 

Je bedoelt hiermee dat de folder reclame hetzelfde is als de spam folder? Spam hoeft namelijk niet altijd reclame te zijn. Mis ik dan iets?

Op de iPhone is de reclame folder de spam folder, klopt. 


Hallo,

dan heb ik de folder wel als deze hetzelfde is als de reclame folder. 
 

junk mail is trouwens niet de spam folder. Berichten in webmail in de spam folder komen namelijk niet in de folder junk mail. 
 

dank je wel allemaal. 


De junk mail folder, op de iPhone, staat wel vaker tussen mail accounts, deze heeft inderdaad ‘geen functie’ behalve in de weg zitten ;-) Er komt, op de iPhone in ieder geval, geen (junk) mail in. 

Op de iPhone is de spam folder de reclame folder. 


Op de iPhone is de reclame folder de spam folder, klopt. 

Brrrr, dat is wel een zeer slechte benaming voor een spamfolder.

Hoeveel mensen zullen zich dan wel niet "afmelden" van dergelijke "reclame" via de "afmeld" knop in die mailtjes. Dat is nu precies waar die spammers op hopen, dat jij gaat klikken op links in de hoop dat ze je wat persoonlijke informatie afhandig kunnen maken of wat malware kunnen installeren.

Dan heeft de Outlook app daar toch een veel betere benaming voor.

 


Op de iPhone is de reclame folder de spam folder, klopt. 

Brrrr, dat is wel een zeer slechte benaming voor een spamfolder.

Hoeveel mensen zullen zich dan wel niet "afmelden" van dergelijke "reclame" via de "afmeld" knop in dergelijke mailtjes. Dat is nu precies waar die spammers op hopen, dat jij gaat klikken dergelijke links in de hoop dat ze je wat persoonlijke informatie afhandig kunnen maken of wat malware kunnen installeren.

Dan heeft de Outlook app daar toch een veel betere benaming voor.

 

Ja, slechte benaming inderdaad 🤷‍♀️