Skip to main content

Ik gebruik al jaren Spamcop. De laatste tijd geeft Spamcop aan dat mijn mailhost niet meer klopt. Is die mailhost onlangs gewijzigd en zo ja waarin?

Welke mailservers van KPN gebruik je? De volgende instellingen zijn al geruime tijd in gebruik.

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Deze instellingen kan je ook gebruiken bij alle mail domeinen die opgegaan zijn in KPN

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @xs4all.nl, @telfort.nl, @tip.nl, @tiscali.nl en @tiscalimail.nl.


Ik gebruik de instellingen van xs4all. Met email heb ik helemaal geen problemen. Alleen met Spamcop en de mailhost (naam kpnxchange.com)


Hoi @phegi, had je emailinstellingen die Ruud hierboven noemde ook al geprobeerd?

Meer informatie over XS4all kun je hier vinden:


Nee Thomas, die heb ik niet geprobeerd, gebruik nog steeds de oude xs4all instelling en dat functioneert prima. Het probleem kan ook bij Spamcop liggen, ik gebruik dat al jaren en sinds redelijk korte tijd geeft hij mailhost problemen aan. Als dit zo blijft stop ik met melden van spam bij Spamcop. Er blijken meer mensen te zijn met dit probleem.