Zelfde probleem. Heb een xs4all-account, en daar werkten whitelist en de door de gebruiker zelf in te selecteren blocklists naar behoren.
Ik haal mijn mail op via IMAP, maar toen ik vandaag een keer via webmail inlogte bleek er alweer voor bijna een maand aan legitieme mail in de spamfolder te zitten. Stuk voor stuk verminkt, als in aangepaste subjectline, i.p.v. simpelweg met tagline voor spamscore, en met slechts 1 daadwerkelijke spammail ertussen.
Als ik het goed begrijp is de whitelist dus ook al niet functioneel, want het heeft natuurlijk geen enkele zin om aan te geven dat post vanaf een aantal specifieke adressen altijd moet worden doorgegeven, wanneer er eerst door KPN al een schifting wordt gemaakt: eerst hoort er geschift te worden op whitelist, en dan hoort alle mail die niet onder whitelisted mail viel pas geschift te worden door een eventueel spamfilter.
Heel vervelend, want nu komt dus o.a. mail over renewals van mijn antivirus-software mij pas onder ogen als ik op de webmail inlog. Aangezien ik ook bij het ophalen via IMAP ook wel degelijk berichten in mijn spamfolder vindt, was mij niet duidelijk dat er dus ook nog een spamfolder is die alleen via webmail te zien is.
Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt. Oorspronkelijke topic