Skip to main content

Kan het email adres competitie@knkv.nl uit de spamfilter gehaald worden?

Dit is een vertrouwd adres van de korfbal bond en krijg nu al jaren geen emails binnen.

Ik geef regelmatig aan dat dit een vertrouwd adres is, maar deze emails blijven tegengehouden worden door KPN.

@Spam filter email 

1)) Dan moet de korfbalbond haar emaillijst beter bijhouden.

2)) Gebruikt de korfbalbond een VPN om email te versturen ? Dan kan het zijn dat via dezelfde VPN ook spammers hun spam. En dan wordt de email van de korfbalbond ook als spam aangemerkt door de KPN.


Hoi @Spam filter email, welkom bij ons op het forum. De vraag is inderdaad waarom de spamfilter denkt dat het spam is. Weet je of de mail die ze versturen voldoet aan deze e-mailbeveiliging: SPF, DKIM en DMARC?

Ik kan me voorstellen dat je dat niet weet, aangezien jij niet de verzendende partij bent. 

Als je jouw forumprofiel volledig invult (met jouw KPN e-mailadres bij 'Persoonlijke opmerkingen’) kunnen we voor je kijken waarom deze berichten worden opgepikt door de spamfilter en wat er aan te doen is.


DMARC is niet ingesteld volgens mij. Heb ik gisteren al naar zitten kijken. Waren ook nog wat andere dingen voor verbetering vatbaar.

https://mxtoolbox.com/emailhealth/Knkv.nl/


Hoi @Spam filter email ,

Ik heb ook even voor je gekeken: op 18 maart hebben we enkele mails van dit adres als spam gezien, maar sindsdien zijn alle mails die vanaf dat adres verstuurd zijn (en dat zijn er nogal wat) gewoon doorgelaten. Zodra je je e-mailadres in je profiel ingevuld hebt zoals @Jasper ook al vraagt, kunnen we eens kijken hoe het specifiek zit met de mails die vanaf dat adres naar jou gestuurd worden.

 


Ik heb mijn email adres in mijn profiel opgenomen.


Dankjewel @Spam filter email ,

Ik heb even gekeken en de mails worden, ook in jouw mailbox, netjes afgeleverd. Kun je eens inloggen in je webmail en kijken of je daar bepaalde e-mailfilters ingesteld hebt staan, of foutieve adressen in de lijst met geblokkeerde afzenders? In ons systeem zie ik sowieso op 21 maart 2 e-mails die afgeleverd zijn, om 10:12u en om 12:16u.


Bij Beveiligng en Vertrouw altijd de e-mailberichten van de volgende verzenders heb ik competitie@knkv.nl staan. 

Geblokkeerde verzenders is leeg

 


Ik heb de beheerders van het mailplatform nog even laten kijken (zij kunnen nog net even wat meer zien dan ik), en zij zien inderdaad ook geen filters of iets anders wat ingesteld staat. Zij zien tevens dat de mails die ik noemde (op 21 maart) echt afgeleverd zijn. Verder zien we in de logs dat je zowel af en toe webmail gebruikt om je mails te bekijken, als ook een apparaat gebruikt die de mail popt. Mogelijk doet dat bewuste apparaat iets waardoor de mail komt te verdwijnen. Mijn advies is om daar eens naar te kijken. Het enige wat wij kunnen zien is dat de mails echt afgeleverd zijn (en worden).


@Raymondt zou het in de toekomst mogelijk gemaakt kunnen worden op POP3 te blokkeren? Dat gebruikers zelf bij de mail instellingen op http://email.kpn.com aan kunnen vinken dat de mail alleen via IMAP opgehaald mag worden? Dat zou veel van zulk problemen kunnen voorkomen. Dat mensen plots hun mail weer kwijt zijn.


Ik weet eerlijk gezegd niet of dat technisch mogelijk is op gebruikersniveau, en als het al mogelijk is, tot in hoeverre het echt gewenst is. We sturen (inmiddels al redelijk wat jaren) in onze uitleg over hoe e-mail in te stellen in e-mailclients wel aan over hoe dit te doen met imap, en volgens mij is het ook in steeds meer e-mailclients zo, dat standaard imap aangevinkt staat. Ik denk dat dat wel helpt, alhoewel je daar weer tegen soortgelijke problemen aan kan lopen: als meerdere imap clients op 1 mailbox ingelogd zijn, en 1 van die clients heeft zelf ook een filter aan boord waardoor ie dingen verplaatst, doet ie dat ook voor de overige clients (en webmail), dus je zal altijd tegen dit soort ‘vage’ dingen aan kunnen blijven lopen.


@Raymondt zou het in de toekomst mogelijk gemaakt kunnen worden op POP3 te blokkeren? Dat gebruikers zelf bij de mail instellingen op http://email.kpn.com aan kunnen vinken dat de mail alleen via IMAP opgehaald mag worden? Dat zou veel van zulk problemen kunnen voorkomen. Dat mensen plots hun mail weer kwijt zijn.

De meeste zichzelf respecterende mailcliënts stellen tegenwoordig standaard in dat de mails op de server moeten blijven staan en daarmee wordt ook al voorkomen dat mensen plots hun mail kwijt zijn.


@Raymondt zou het in de toekomst mogelijk gemaakt kunnen worden op POP3 te blokkeren? Dat gebruikers zelf bij de mail instellingen op http://email.kpn.com aan kunnen vinken dat de mail alleen via IMAP opgehaald mag worden? Dat zou veel van zulk problemen kunnen voorkomen. Dat mensen plots hun mail weer kwijt zijn.

De meeste zichzelf respecterende mailcliënts stellen tegenwoordig standaard in dat de mails op de server moeten blijven staan en daarmee wordt ook al voorkomen dat mensen plots hun mail kwijt zijn.

Op de mobiel wel. Op de desktop heb ik het nog nooit gezien. 


De mails die op 21 maart naar mij gestuurd zijn, had ik zelf uit de spam mailbox van KPN vrijgegeven. Dit heb ik gedaan door de mail net het ‘duimpje omhoog button / geen spam’ vrij te geven. Pas dan komen ze in mijn outlook map terecht.


Zoals aangegeven, de mails van 21 maart zijn niet door het KPN spamfilter in de spamfolder gezet. Dat zal dan door Outlook gebeurd zijn mogelijk, maar als het door KPN in de spamfolder gezet zou zijn, dan zou ik dat in mijn logging terug zien. dat is niet het geval.


@Raymondt zou het in de toekomst mogelijk gemaakt kunnen worden op POP3 te blokkeren? Dat gebruikers zelf bij de mail instellingen op http://email.kpn.com aan kunnen vinken dat de mail alleen via IMAP opgehaald mag worden? Dat zou veel van zulk problemen kunnen voorkomen. Dat mensen plots hun mail weer kwijt zijn.

De meeste zichzelf respecterende mailcliënts stellen tegenwoordig standaard in dat de mails op de server moeten blijven staan en daarmee wordt ook al voorkomen dat mensen plots hun mail kwijt zijn.

Op de mobiel wel. Op de desktop heb ik het nog nooit gezien. 

Als jij de Windows mail cliënt op Windows 10/11 gebruikt en instelt op pop dan wordt deze ingesteld om de mails te behouden.