Skip to main content
Wat een matig spamfilter van de KPN. Al een tijdje meld ik via de webmail mijn spam (6 tot 10 stuks) aan  om het filter beter te maken.
Dat helpt dus niet. Onderstaand zijn geen twijfel gevallen als nieuwsbrief etc.
 
Denkt het spamfilter echt dat Apple dit email adresgebruikt:

|l-CIoud!|" <nFzEmWD56567577845@clouder.co.uk>
Subject: !|AIIe opsIag_gebruikt|!  

Of dit emailadres als Apple afzender:  "ÌCLÒÙÐ" <ZGZkZg@mx.lombardinternational.com> ?
 
Zou McAfee echt deze afzender gebruiken From: "|InternetbeveiIiging|" <slBlhcR6466987897@westatwest.co.uk>

Subject: |Is uw toesteI beveiIigd?!|

 
Ik heb overigens geen McAfee of Apple.

Wat doet iedereen toch met z'n emailadres? Publiek op Facebook en dergelijke?

Hier 2 spam mails op een dag en ook wel 3 dagen helemaal niks. Ook niet in de spam map. 


@Janleerthetwel 

Ik heb ook deze 2 spammailtjes gekregen. Maar ik ontvang dan weinig spam meer. Mede dankzij deze tip:

Bij Facebook heb ik foutieve informatie opgegeven.


Wat doet iedereen toch met z'n emailadres? Publiek op Facebook en dergelijke?

Hier 2 spam mails op een dag en ook wel 3 dagen helemaal niks. Ook niet in de spam map. 

Mijn emailadres is diverse keren gelekt bij gekraakte websites zoals LinkedIn.

XS4All had een dermate goed team aan het spamfilter werken dat ik desondanks nooit spam kreeg. Tegenwoordig krijg ik ongeveer vijf spam mails per dag. KPN doet het aantoonbaar slechter. Van mijn kant doe ik de goede dingen, zoals geen plaatjes laden en spam markeren, maar de hoeveelheid dagelijkse spam neemt langzaam maar zeker toe.

Daarnaast wordt AI om spam te maken steeds beter. KPN is overduidelijk niet in staat om met een eigen AI-filter deze wapenwedloop bij te houden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Google.


En dat terwijl de KPN juist het XS4all spamfilter in zijn geheel overgenomen en geïmplementeerd heeft, inclusief de werknemers die bij het spamfilter. Ik vrees dat de KPN bij het spamfilter een aantal dingen heeft gedaan die het spamfilter "zwakker” heeft gemaakt.


Wat doet iedereen toch met z'n emailadres? Publiek op Facebook en dergelijke?

Hier 2 spam mails op een dag en ook wel 3 dagen helemaal niks. Ook niet in de spam map. 

Het aantal spammails dat ik krijg is op jaarbasis op 1 hand te tellen.

 


Alle tips had ik al opgevolgd, (geen externe inhoud laden in mails, aanmelden bij kpn als spam, geen adres achterlaten op rare sites etc). Het lek bleek mail in mijn telefoon. Externe inhoud NIET laden kan niet met mijn samsung galaxy A8 met android 9 volgens mijn HCC club, dus opende ik de mail voor ik hem als spam aanmeldde. Niet openen dus en met "bewerk” aanvinken en aanmelden als spam. Even volhouden maar bijna geen spam meer.

Blijft raar dat het spamfilter van kpn denkt dat "ÌCLÒÙÐ" <ZGZkZg@mx.lombardinternational.com etc. etc. echt van Apple is, en soortgelijke afzenders van Mcafee is, misschien 1 laagje dieper checken?