Skip to main content
Vraag

Spamfilter houdt uitgaande mail tegen, waarom gebeurt dat? Vervolg

• April 16, 2025
  • 14 reacties
  • 107 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vervolg op de reeds bestaande topic van een jaar oud.

Wat gebeurt er, is stel een vraag aan een bank (via webmail) en krijg direct retour:

Dit is een bericht van het mail systeem van KPN.

Uw bericht kan niet worden afgeleverd omdat het bericht door het KPN-spamfilter als virus, spam, phishing wordt gezien of is geblokkeerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met abuse@kpn.com 

In het originele topic wordt vervolgens het advies gegeven om het betreffende bericht door te sturen naar abuse@kpn.com.

Maar dat is dus een niet werkend advies! Want wat gebeurt er? Dat bericht (als bijlage naar abus@kpn.com) geeft exact hetzelfde resultaat:

Uw bericht kan niet worden afgeleverd omdat het bericht door het KPN-spamfilter als virus, spam, phishing wordt gezien of is geblokkeerd.

Dit begint -in combinatie met andere email issues-  er toch wel voor te zorgen dat je meer last van het spamfilter hebt dan voordeel.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

• April 16, 2025

Gebruik je wel een emailadres van KPN als afzender? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 16, 2025

Ik denk van wel, ik zit namelijk ingelogd in de webmail van KPN met mijn KPN email account.

Dat zou dan ook de afzender moeten zijn lijkt me.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 16, 2025

Nakomertje: Het is wel een KPN email adres, maar dan: planet.nl

• April 16, 2025

Nakomertje: Het is wel een KPN email adres, maar dan: planet.nl

Ok. Via webmail zou het altijd moeten lukken. 

Het is wel een nieuwe mail die probeert te versturen? Niet dat je een email van een ander probeert door te sturen?

• April 16, 2025

Vervolg op de reeds bestaande topic van een jaar oud.

Is het nuttig om aan te geven welk onderwerp dat is ?

Dit begint -in combinatie met andere email issues- 

Ja, ik heb ook regelmatig vage problemen, die door de kpn niet begrepen en/of onderkend worden.

er toch wel voor te zorgen dat je meer last van het spamfilter hebt dan voordeel.

Nouh, zonder spamfilter gaat echt niet.

zie ook dit :

Maar, dit je vraag gaat over uitgaande emails, dat is toch weer een heel ander verhaal. (nmi)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 16, 2025

@Marlon92 Het is inderdaad een zelf opgestelde mail, namelijk een vraag aan een bank. En ja, het is met webmail. En inderdaad, zoals zo veel dingen: “Het zou moeten werken”, maar dit soort topics zijn er niet voor niets :-)

@KeesYagi  Dezelfde als deze, maar dan zonder het woordje ‘vervolg’ :-)   Dus:

Trouwens ook een leuke, er wordt de tekst '’[SPAM] ” voor het onderwerp geplaatst als berichten als spam aangemerkt worden. Maar blijkbaar is het dan niet mogelijk om dezelfde tekst ook weer weg te halen wanneer het door de gebruiker wordt aangegeven dat het geen spam is. Leuk als je vervolgens zo'n mail beantwoord. 

Maar dat is een natuurlijk een ander dingetje.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 16, 2025

Extra info: het is een specifiek webmail probleem. Op een oude pc met een oude Microsoft outlook mail wordt de email met exact dezelfde geadresseerden, onderwerp en inhoud wel goed verzonden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 16, 2025

En het wordt steeds `leuker`.  Ondertussen een antwoord van de bank. Als ik daar weer op reply krijg ik weer dezelfde webmail response:

@Raymondt Misschien dat je hier eens je licht over kunt laten schijnen?

Raymondt
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Abuse
  • April 16, 2025

Hi ​@Forum_Fredje ,

Het moet altijd mogelijk zijn om de mail te forwarden naar de abusedesk, maar je moet er dan wel zeker van zijn dat je het mailadres abuse@kpn.com echt goed geschreven hebt, en je niet jezelf of andere adressen in de (b)cc zet. Ik wil je aanraden om dus nog eens te kijken of je dat op de juiste manier gedaan hebt. Het is namelijk wel het handigst om de mail te forwarden naar de abusedesk, zodat er echt gekeken kan worden op de preciese inhoud van de e-mail, en wat de reden van weigering kan zijn. Mocht dat dan nog steeds niet lukken, laat het hier even weten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 16, 2025

@Raymondt 

Aha, de BCC gaf de fout :-(

Ik heb de originele mail zojuist doorgestuurd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 16, 2025

@Raymondt 

Heb een ticketnummer retour gekregen.
Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik ben ook nieuwsgierig ​@Forum_Fredje wat hier uitkomt! Ik hoor graag de bevindingen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 20, 2025

Later ging het plotseling wel goed. Kan het iets met het netwerk zijn geweest?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Zou kunnen Fred, wellicht een iets te overijverig filter dan. Dat is vaak een beetje geven en nemen.