Skip to main content
Vraag

Spamfilter lijkt niet goed te werken: is er iets veranderd?

• May 2, 2026
  • 4 reacties
  • 34 keer bekeken

Is er weer aan het spamfilter geknutseld, want het is weer slechter geworden :( Diverse, redelijk agressieve phishing wordt doorgelaten en gewoon goede mail wordt geblokkeerd. Ik kan af en toe zelfs geen mail vanuit mijzelf, naar een ander eigen email adres sturen, omdat dat als spam gezien wordt :( Ook leert het filter niet van mails die ik als goed of als slecht markeer met de knoppen. Kan het niet gewoon uit, dan gebruik ik mijn eigen filter wel.

Grom. P

4 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 2, 2026

@Triggerfish 

Heb je dit al geprobeerd ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2026

@Triggerfish 

Heb je dit al geprobeerd ?

Mijn probleem is dat ik de SPAM niet eens in mijn client binnen krijg, dus via de website dingen moet aanklikken. Helaas leert het filter er niet van, dus het herhaalt zich. 

Edit: en wat ik wel, onterecht binnen krijg, regelt mijn client dan wel, maar ook daar leert het kpn filter niet van:(

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 2, 2026

@Triggerfish 

M.b.v. een IMAP account in jouw emailprogramma kun je een email terug naar “Postvak In” slepen/zetten. Dat is voor de KPN emailserver software een signaal dat jij die email niet als spam beschouwt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2026

@Triggerfish 

M.b.v. een IMAP account in jouw emailprogramma kun je een email terug naar “Postvak In” slepen/zetten. Dat is voor de KPN emailserver software een signaal dat jij die email niet als spam beschouwt.

Dan moet ik mijn mail programma om gaan zetten naar IMAP, wat erg vervelend is, want er hangen diverse filters en verdere acties aan. Voor ik overgezet ben naar de techniek van KPN, had ik hier bij de xs4all omgeving helemaal geen last van. Die leerde wel van wat je op de site aanklikte :( Zo zie je maar weer dat niet iedere verandering een verbetering is.

Wat is het nut van op de site aanklikken of iets wel of geen spam is eigenlijk??? Het filter leert er duidelijk niet van.