Skip to main content

Goedendag,

 

Ook wij hebben te maken met het onterecht markeren als SPAM.

Al vele jaren ontvangen wij dezelfde mails die nu opeens sinds 08-08-2022 in de SPAM komen.

Ontspammen, duimpje geven helpt niks.

Kijk de mail via webmail.

Echt heel vervelend.

 

Is hier een oplossing voor? 

 

Hallo @Klaas Look 

Is hier een oplossing voor? 

Blijven  ontspammen, duimpje geven, daar leert het spamfilter van. Een andere mogelijkheid is er helaas niet.

 


@Klaas Look

Gebruik je POP of IMAP in jouw emailprogramma ? Als je alleen POP gebruikt dan kun je een extra emailaccount aanmaken dat met IMAP werkt en dan kun je m.b.v. dat programma toch kijken wat er in de spammap staat.

Gaat het fout met email van 1 adres of van meerdere afzenders ? Gebruikt die afzender(s) een VPN ? Als de VPN wordt uitgezet gaat het dan wel weer goed ?


Ik gebruik de webfunctie, dus https://webmail.kpnmail.nl/mail/ , geen idee wat die gebruikt.

En ja natuurlijk kunnen we in de Spam map kijken, maar het is toch bizar dat de mail opeens daar terecht komt.

 

Ehm, ik kan toch moeilijk een multinational gaan vragen of ze de eventueel aanwezige VPN uitzetten?

Een functie om het echt uit de Spam te houden zou zeer welkom zijn.

 


@Klaas Look 

Een andere mogelijkheid is om een email naar abuse@kpn.com te sturen met een kopie van de probleem-email in de bijlage. Vraag dan om de "reputatie” van de afzender van die email te “resetten".


Ah Dank je. Dat ga ik doen.


@Klaas Look 

Als je bij een grote organisatie werkt hebben die vaak een een bedrijfseigene VPN en dan wordt er vaak veel beter gelet op wie er allemaal via die VPN email verstuurt. Dan is ook de kans veel kleiner dat een spammer gebruik maakt van diezelfde VPN.

Hebben andere collegas dezelfde email problemen ? Zo ja, dan is er toch een kans dat een spammer bij jouw werkgever een emailaccount gehackt heeft. Misschien zijn ze bij de afdeling “abuse” van de KPN of bij jouw werkever meer informatie over te geven. Of heeft jouw werkgever een andere emailprovider ?


Heeft een e-mail naar de abuse afdeling binnen KPN al resultaat opgeleverd @Klaas Look


mag ik weer terug naar xs4all, daar ging het zonder problemen


mag ik weer terug naar xs4all, daar ging het zonder problemen

Hallo @WimWit1 nee, dat kan technisch niet meer, want als alle klanten omgezet zijn naar KPN verdwijnt XS4ALL, net als Telfort 2 jaar geleden.

 


Het bedrijf vanwaar de mails afkomstig zijn gevraagd een zelfde mail naar KPN te sturen en dit daarna te melden zodat er naar gekeken kon worden.  De Nl'se vestiging zou het verzoek doorsturen naar de Ierse vestiging, in hoeverre dit gelukt is weet ik niet.

Tot op heden staat het nog steeds in de SPAM.

Blijft gewoon dat ik vind dat de klant zelf mag bepalen wat SPAM is en wat niet.

En dat er daarbij nu geen enkele manier is om iets wat door KPN als SPAM gezien wordt, door de klant te ontspammen is.

Is net zoiets als dat de postcode gaat bepalen welke post jij krijgt.

 

 

 


Hallo @Klaas Look KPN moet wel een spamfilter in stand houden, want voordat de mail bij de klant komt komt het eerst op de mailservers van KPN terecht en om de integriteit van de servers te bewaken wordt het spamfilter ingezet, zodat het niet op de servers van KPN terecht komt.

Zie het als de buitengrens van Europa, daar is een grenscontrole om te bewaken dat er geen ongenode gasten Europa binnenkomen, als ze er toch doorglippen is er sporadisch nog wel controle aan de landgrenzen, maar dan is het kwaad al geschied.

 


Het kan diverse oorzaken hebben. Het detecteren van een e-mail als spam kan diverse factoren hebben, die bij elkaar opgeteld uiteindelijk zouden kunnen bepalen dat het spam is. Misschien staan ze op een blocklist, of gebruiken ze een domein als afzender die niet goed gekoppeld is, of komt het door de opbouw van de mail.


Hallo @Klaas Look KPN moet wel een spamfilter in stand houden, want voordat de mail bij de klant komt komt het eerst op de mailservers van KPN terecht en om de integriteit van de servers te bewaken wordt het spamfilter ingezet, zodat het niet op de servers van KPN terecht komt.

Zie het als de buitengrens van Europa, daar is een grenscontrole om te bewaken dat er geen ongenode gasten Europa binnenkomen, als ze er toch doorglippen is er sporadisch nog wel controle aan de landgrenzen, maar dan is het kwaad al geschied.

 

Om de integriteit van de servers te bewaken?

Dit is lariekoek. Mail worden als ascii-streams over het net verzonden en bij aankomst als doodnormale ascii-bestanden op harddisken van de servers opgeslagen, mogelijk in een speciale database. De mailberichten worden daar niet geopend door client-software, alleen maar vanaf die plek getransporteerd naar mailbox van de abonnee en van daar naar de webbrowser of de mail-client van de abonnee. Deze client-software kan nimmer de servers van KPN besmetten.