Skip to main content

Ik heb het idee dat KPN het spamfilter heeft aangepast, ik merk namelijk dat ik de laatste tijd behoorlijk wat normale mail in mijn spamfilter binnen krijg, voorheen stond dit wel netjes in mijn inbox.

 

Kan dit kloppen?

Hallo @SanderBr ,

Je hebt dit ook zelf in de hand.

Omdat het spamfilter van KPN zelflerend is kun je dat zeker aanpassen, als de e-mail in de spambox voor jou vertrouwde e-mail is kun je dat aangeven en dan komt soortgelijke e-mail een volgende keer meteen in je IN-box.

Je kunt dat binnen de webmail aangeven of binnen je eigen e-mailsoftware als je dat volgens het IMAP-protocol hebt ingesteld, want dan is het een afspiegeling van de webmail.

Je  kunt binnen de webmail ook specifieke mails in de Whitelist/goedkeuringslijst plaatsen, als ze na jouw verplaatsing weer in de spammap komen.


Omdat het spamfilter van KPN zelflerend is kun je dat zeker aanpassen, als de e-mail in de spambox voor jou vertrouwde e-mail is kun je dat aangeven en dan komt soortgelijke e-mail een volgende keer meteen in je IN-box.

Dat is een beetje te kort door de bocht. De spamfilter zal een mail cq afzender pas als "vertrouwd" bestempelen als er meerdere meldingen zijn dat het geen spam betreft.

 

Je  kunt binnen de webmail ook specifieke mails in de Whitelist/goedkeuringslijst plaatsen, als ze na jouw verplaatsing weer in de spammap komen.

Er is helaas geen whitelist in de mailomgeving van KPN.


Prima @wjb , ik was uitgegaan van een recent ander bericht, maar die kan ik nu natuurlijk niet meer vinden….


opgelost….het probleem is de smartphone, daar zijn op de een of andere manier een aantal afzenders in de spamlijst gekomen, daar heb ik ze verwijderd en toen was het opgelost.


Dit heb ik ook met een nieuwsbrief van een bekende webwinkel. Ondanks dat ik een paar keer op het duimpje heb gedrukt blijft deze in de spamfolder verschijnen. Gelukkig gaat het met de meeste e-mails goed. Maar van het zelflerende systeem heb ik nog niets gemerkt.


Dit heb ik ook met een nieuwsbrief van een bekende webwinkel. Ondanks dat ik een paar keer op het duimpje heb gedrukt blijft deze in de spamfolder verschijnen. Gelukkig gaat het met de meeste e-mails goed. Maar van het zelflerende systeem heb ik nog niets gemerkt.

Kan je ook even in je smartphone kijken bij de spam instellingen? daar stonden ze bij mij dus


Hallo Sander,

Gebruik enkel webmail. Kan volgens mijn niets aan het filter veranderen (hoger of lager zetten bijv.).