Skip to main content

Ik heb een telfort mailadres. Regelmatig worden berichten als spam gemarkeerd, die dat niet zijn. Ik moet nu speciaal regelmatig op de webmail inloggen om te kijken of daar belangrijke mails in de spam zitten, en die ik niet binnenkrijg via popmail op mijn pc of telefoon.

Hoe kan ik het spamfilter aanpassen, of ervoor zorgen, dat ook alle spam via pop gedownload wordt, zodat ik zelf kan beslissen, of het spam is of niet???

Hallo @tiengemeten , de spam-map zien buiten de webmail om kan alleen als je je mailsoftware instelt volgens het IMAP-protocol, dan hoef je niet steeds in te loggen.

Als je de beoogde spam goedkeurt, wordt deze verplaats naar de inbox en mettertijd leert het spamfilter daarvan en komt de mail direct in de inbox binnen.

 

 


Hoi @tiengemeten, welkom. 

Wat JanD aangeeft is denk ik wel een goede. Alle apparaten instellen met IMAP. Via IMAP blijven de mails namelijk op de server staan en kun je ze op elk apparaat bereiken. Via POP3 download je de mails van de server naar alleen het apparaat waarop je de mail opent. Op de site lees je de exacte e-mailinstellingen.Â