Het spamfilter op mijn @kpnmail account werkt geheel willekeurig.
Sommige bonafide mail laat hij de ene keer door en de andere keer wordt het tegengehouden. Dat is heel vervelend, als je niet erg goed oplet.
Maar ook echte spam wordt de ene keer tegengehouden en de andere keer belandt het gewoon in het postvak. Dan heb je er ook niet veel aan.
Ik moet steeds naar de webmail om te kijken wat er nu weer is tegengehouden.
Ik heb een POP-instelling voor mijn account en daarin kan ik niet de spammap zoals in de webmail zien.
Ik wil dat spamfilter maar al te graag uitzetten. maar dat gaat bij mijn account niet.
Mijn Outlook is goed in te stellen op ongewenste e-mail.
Ik vind het en heel vervlende zaak dat KPN uitmaakt wat goed en slecht is maar daarin geen onderscheid weet te maken tussen wat echt goed en echt slecht is wat e-mails betreft.
Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
Beantwoord
spamfilter willekeur
Beste antwoord door Erik van KPN
Hoi Erik, welkom terug. Spam is een heel variabel iets. Het huidige filter is niet perfect, maar er wordt dagelijks aan spam en het filter gesleuteld om het zo goed mogelijk te maken. In de tussentijd, volg de richtlijnen op kpn.com/spam als je mail hebt die of onterecht als spam gemarkeerd is, of wel spam is maar niet zo is gemarkeerd.
Edit: wat betreft het uitzetten van het spamfilter in je account, die mogelijkheid is weggehaald omdat we zagen dat het overgrote deel van de mensen die binnenkwam met een klacht over veel spam dit filter uit had staan. Na het dan weer aanzetten van dit secundaire filter werd het beter. Vandaar dat we uit het oogpunt van efficiëntie en veiligheid de mogelijkheid om het uit te zetten hebben verwijderd.
Bekijk origineelEdit: wat betreft het uitzetten van het spamfilter in je account, die mogelijkheid is weggehaald omdat we zagen dat het overgrote deel van de mensen die binnenkwam met een klacht over veel spam dit filter uit had staan. Na het dan weer aanzetten van dit secundaire filter werd het beter. Vandaar dat we uit het oogpunt van efficiëntie en veiligheid de mogelijkheid om het uit te zetten hebben verwijderd.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.