Skip to main content
Hallo.

hoe kan ik mijn spamfilter zelf beheren?

Ik kom het niet tegen in mijn email accounts

Ik wil zelf kunnen bepalen wat SPAM is of niet!
sta ik 1000% achter! Ben nu veel tijd kwijt aan het melden van niet-spam, terwijl er vak niet mee gedaan wordt
sta ik 1000% achter! Ben nu veel tijd kwijt aan het melden van niet-spam, terwijl er vak niet mee gedaan wordt



Hoi, AndreWrdn, hoe meld je SPAM nu?

Via veel omslachtige 🤓wegen ws?
Eerst naar webmail, dan naar de spam map, en de mail als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl, de tips en trucs staan hier: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/spam-samen-aanpakken.htm. Het is alleen vaak verrassend hoe hier mee om gegaan wordt.
Dat gaat het dus niet worden.



Dan is / wordt het een dag taak !

Ik gebruik geen webmail!
Hallo @Willem1958, goede vraag. Het spamfilter staat bij ons aan en wij voeren hier wijzigingen op uit. Wanneer er teveel spam of juist teveel niet-spam als spam geregistreerd wordt, kan je dit inderdaad aan ons doorgeven. Mocht je dit niet willen, hoeft dit natuurlijk niet. Maar zelf beheren kan helaas niet!
Dat vind ik onbegrijpelijk!

Zo kan ik niet zien, wanneer er spam is, en/of het inderdaad SPAM is.

Ik gebruik webmail niet, vind het onhandig..

Zo verplichten jullie om webmail te gebruiken😡

Ik ga daar dus niet aan mee helpen, veel te omslachtig.

Zoals het er nu allemaal uitziet, wordt KPN hier geen blijvertje als provider😉
Ik snap dat je er niet blij mee bent! Je kunt er voor kiezen om een ander, extern e-mailadres te gebruiken. Dat zie ik andere klanten wel doen. Dan zit je met een eventuele overstap ook niet met een e-mailadres wat verdwijnt en als je in de toekomst nog eens overstapt heb je bij je andere provider weer een ander e-mailadres die wat dan ook weer verdwijnt. Ik kan er voor nu helaas niets anders van maken, ben ik bang.
Eerst naar webmail, dan naar de spam map, en de mail als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl, de tips en trucs staan hier: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/spam-samen-aanpakken.htm. Het is alleen vaak verrassend hoe hier mee om gegaan wordt.



Dit is de manier om false positves aan te melden en absoluut *niet* gemiste spam. gemiste spam welke op die manier aangemeld word zal niet behandeld worden. Gemiste spam kan, als bijlage (dit is belangrijk!) naar valse-email@kpn.com. Meer informatie op kpn.com/spam


Eerst naar webmail, dan naar de spam map, en de mail als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl, de tips en trucs staan hier: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/spam-samen-aanpakken.htm. Het is alleen vaak verrassend hoe hier mee om gegaan wordt.Dit is de manier om false positves aan te melden en absoluut *niet* gemiste spam. gemiste spam welke op die manier aangemeld word zal niet behandeld worden. Gemiste spam kan, als bijlage (dit is belangrijk!) naar valse-email@kpn.com. Meer informatie op kpn.com/spam




Dat gaat het dus niet worden, veel te veel werk en zeer omslachtig..