Skip to main content

Ik zou denken dat spammail via kpnmail ook verschijnt in mijn map van ongewenste reclame van mijn IMAC, maar kennelijk is dat niet zo. Voor een deel geld dat wel maar voor een ander deel moet ik mijn KPNmail openen om het daar in de spammail te zien. Waarom??

 

@curious aag :

Gebruik je POP of IMAP om email op te halen met jouw emailprogramma ?


pop


@curious aag :

Spam die bij jouw KPN account binnenkomt en als spam wordt herkent door het KPN spamfilter wordt direct in de spammap gezet. Die spamap is wel zichtbaar bij in de KPN webmail maar niet op jouw IMAC omdat je daar POP gebruikt. Bij POP wordt alleen de inhoud van “Postvak In” van de emailserver naar jouw IMAC verplaatst en getoond.

Om deze spam in de spammap te kunnen zien moet je op jouw IMAC ook een (extra) IMAP account aanmaken die naar hetzelfde KPN emailaccount verwijst. Dan moeten de mappen van de webmail ook op jouw IMAC verschijnen.


Hoi @curious aag 
Je kunt elke mail die binnenkomt aanmerken als spam (Apple vertaald het als Reclame)
Eenmaal aangemerkt als spam wordt elk bericht van dezelfde afzender in de spambox geplaatst.

Je kunt zelf ook regels maken wat met een bepaald bericht moet gebeuren zoals b.v. direct verwijderen, of naar een andere  map verplaatsen en nog meer opties.

En het maken van een IMAP account is gelukkig niet nodig.

Tevens raad ik het gebruik van KPN-veilig sterk af voor de Mac, Apple heeft zelf een perfecte veilige machine die, als je er voor zorgt steeds de nieuwste update te installeren veilig genoeg is, mijn advies, gooi die KPN-veilig het raam uit.:sunglasses:


@huistijger :

Daar ben ik het niet mee eens. Het probleem was dat @curious aag de webmail moet gebruiken om te kijken wat er in de spammap zit. M.b.v. regels (in de webmail) kun je bij de KPN geen emails uit de KPN spammap naar Postvak In laten verplaatsen. Misschien is dat mogelijk bij andere providers maar dus niet bij de KPN (webmail). Dus is de oplossing om ook een account aan te maken dat met IMAP werkt en naar hetzelfde KPN emailaccount wijst.