Skip to main content

vanuit mijn planet.nl mail adres worden spam mails verstuurd. 

Ik probeer vervolgens mijn wachtwoord van mijn planet.nl mail adres te wijzigen, maar zie deze niet terug als ik inlog met mijn KPN login id.

 

Probeer eens: http://email.kpn.com


Helaas. Dan kom ik weer op het KPN ID uit 

 


Hallo @Alfred Ruiter, welkom op het forum! Wat goed dat je hier actief wat aan probeert te doen. Om het wachtwoord van je mailadres te wijzigen volg de stappen die ik hieronder uiteen zet. Let er daarbij op dat je KPN ID en het wachtwoord van je mailadres verschillende dingen zijn.

  • Ga naar email.kpn.com en log daar in met je KPN ID, je krijgt dan een overzicht van je mailaccounts
  • Klik op het account waarvan je de instellingen wilt wijzigen
  • Je krijgt dan de overzichtspagina voor dat mailadres. Die pagina bevat, bovenaan, de optie om het wachtwoord te wijzigen. Onderaan staan alle aliassen van dit account als die er zijn

Als je het mailadres waar het om gaat niet direct terugziet in de lijst, dan is het geen mailaccount maar een alias. Dat wil zeggen dat het dan een tweede naam is voor een van de accounts. Om dan te achterhalen waar het een alias van is, klik een voor een alle accounts aan en controleer op de overzichtspagina voor dat account of je het mailadres ziet. Zodra je hem hebt gevonden kun je dan, bovenaan op de pagina, het wachtwoord wijzigen. Een alias neemt namelijk het wachtwoord over van het account waar het bij hoort. Vergeet vervolgens niet om ook het wachtwoord aan te passen in je mailprogramma als je die gebruikt :)

 

Zie, voor extra verduidelijking ook deze afbeelding. Bovenaan staat een kpnmail account, onderaan de verschillende aliassen. Al deze vier adressen delen hetzelfde wachtwoord wat gewijzigd kan worden via het geel gemarkeerde woord. 

 

 


Beste Erik,

 

Helaas zie ik geen aliassen in het overzicht, terwijl ik weet dat ze er zijn.

 


Het gaat dan om @planet.nl aliassen

 


Dan ga ik dit verder voor je nakijken, @Alfred Ruiter. Wil je jouw forumprofiel invullen, met daarbij dan ook de planet.nl adressen waar het om gaat. Die mogen in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Reageer even weer als je dit gedaan hebt, dan pak ik dit met je op.


Je hebt nog niet weer gereageerd, @Alfred Ruiter, is het gelukt om het wachtwoord te wijzigen? Zo niet, reageer alsnog en vul je forumprofiel in inclusief de adressen waarom het gaat. Dan pak ik dit met je op.