Skip to main content
Reporting-MTA: dns; ewsoutbound.kpnmail.nlReceived-from-MTA: dns; smtp.kpnmail.nl (10.31.155.5)Arrival-Date: Thu, 19 May 2022 22:58:49 +0200X-Original-ID: 7b7e98ca-d7b6-11ec-b4ce-005056999439Final-Recipient: rfc822; ole@divepicture.deAction: failedStatus: 5.7.1Remote-MTA: dns; smtpin.rzone.de (81.169.145.97)Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Refused by local policy. No SPAM please! (B-EX 149500::1652994101-0015C54E-F634D3A7/20/7499391056) see

 

Spammer heeft wachtwoord van mijn voormalige e-mail ***@xs4all.nl gekraakt en via smtp spammen verspreid. 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

@Edwtie 

Heel simpel.

1)) Verwijder dat emailadres. Het is immers een voormalig emailadres.

2)) Verander zo snel mogelijk ALLE wachtwoorden. (zowel van MijnKPN en van alle emailaccounts).

3)) Zorg ervoor dat het wachtwoord van MijnKPN anders is dan de wachtwoorden van jouw emailaccount(s).

4)) Kies STERKE wachtwoorden.


@Edwtie

Heel simpel.

1)) Verwijder dat emailadres. Het is immers een voormalig emailadres.

2)) Verander zo snel mogelijk ALLE wachtwoorden. (zowel van MijnKPN en van alle emailaccounts).

3)) Zorg ervoor dat het wachtwoord van MijnKPN anders is dan de wachtwoorden van jouw emailaccount(s).

4)) Kies STERKE wachtwoorden.

Het is niet mogelijk na opzegging van mijn abbonnement. 


@Edwtie

Waarom heb je dan nog dat emailadres in jouw emailprogramma staan ? Verwijder het daar en je bent van die spam af. Hoe lang geleden heb je dat abonnement opgezegd ?


@Edwtie

Waarom heb je dan nog dat emailadres in jouw emailprogramma staan ? Verwijder het daar en je bent van die spam af. Hoe lang geleden heb je dat abonnement opgezegd ?

nog geen een maand. er zijn nog wel emails geen spam is.


nog geen een maand. 

Okee. Volgens wettelijke regels dient een e-mail adres tot 6 maanden na einde diensten nog actief te blijven. Om gebruikers voldoende tijd te geven al hun diensten (streamingdiensten, DigiD, e.d.) om te zetten.

Kun je het niet meer beheren via de voor xs4all geldende links? (helaas ken ik die niet)


Ja want ik heb dit emailadres wel nog beheerd maar alleen probleem: ik kan wachtwoord niet aanpasssen. Dit emailadres van xs4all is al omgezet in kpn. 


@Edwtie 

Het aanpassen van het wachtwoord zou geen probleem moeten zijn in bijv. Mijn KPN.

Heb je, naast dit ene account met dit probleem, verder helemaal geen XS4all of KPN abonnement meer ?

Of heb je juist tijdens het omzettingsproces (van XS4all naar KPN) dingen bij jouw emailaccounts veranderd ? Zo ja, in de de email die je kreeg stond duidelijk dat je tijdelijk geen veranderingen tijdens dat overzettingproces mocht aanbrengen.

Vermeld hier bij jouw profiel bij “Opmerkingne” de (nieuwe) naam van het account, het klantnummer en de aliassen van dat account. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie. Hier moet even een moderator naar kijken.


Wat een rot situatie zo @Edwtie 🙁

Ik zie dat je gisteren nog contact met ons hebt gehad via een andere weg en dat aan is gegeven dat je de XS4ALL pack weer wil heractiveren zodat je het wachtwoord kunt wijzigen, er wordt echter niet bij benoemd of dat nu gelukt is of in gang wordt gezet.

Dit is iets dat ik zelf niet in kan zien of na kan gaan, dus ik weet niet of hier nu al iets voor loopt of niet.

Wil je dit mailadres uberhaupt nog gebruiken? Of zou hij wat jou betreft ook helemaal weg mogen?


***@xs4all.nl is wel nog gebruikt maar ik heb nog geen bericht van xs4all over heractivering van account ivm verandering van wachtwoord tegen spammen. Het is nu lastiger dan eigen xs4all omgeving.


Hmm ok, je wacht nu dus op een bericht vanuit de klantenservice? Heb je contact gehad met 0800 - 0402? Of met het XS4ALL nummer 020 398 76 66?

Als je nog niet gebeld hebt met het XS4ALL nummer wil ik je aanraden om dat morgen alsnog even te doen. Je komt dan bij een XS4ALL medewerker uit die hier meer mee zal kunnen dan de gewone klantenservice van KPN!