Skip to main content

Goedemiddag,

Op 30 sept jl. ontving ik bovenstaand aanbod. Als ik mijn KPN Thuis abonnement zou verlengen, dan betaalde ik de eerste 6 maanden slechts € 35,00.  

Aangezien dit aanbod geldig was tot en met vrijdag 18 oktober 2019 en ik geen informatie vond op mijn.kpn.com, waarnaar in de brief naar werd verwezen, zocht ik telefonisch contact met KPN. Eerst via het nummer (020-7570845) dat in de brief vermeld stond. Daar wist men echter niets  van de brief af en men zei ook nog dat het niet voor vaste klanten gold!! Vervolgens legde ik contact via het 0800 nummer, maar daar kon men mij ook niet verder helpen: ik werd doorverwezen naar iemand die ik na 10 minuten muziek aan te hebben gehoord, nog steeds niet aan de lijn kreeg. Hoe klantonvriendelijk!!! Bij een laatste belpoging wist iemand mij te vertellen dat ik mijn abonnement kon verlengen via www.kpn.com/internet/glasvezel/den-haag.htm . Hij zei daarbij dat alleen Internet!! onder het aanbod viel, terwijl in de brief staat dat het om Internet én TV gaat. De vraag die ik vervolgens stelde was hoeveel het per maand voor mij zou schelen als ik van het aanbod gebruik zou maken. De persoon in kwestie kon dit niet zeggen. Dit terwijl alle gegevens bij KPN bekend zijn!

Conclusie: de dienstverlening bij KPN laat veel te wensen over. Het personeel is niet op de hoogte van aanbiedingen die worden verstuurd; men verstrekt foutieve informatie aan klanten en men laat na mensen door te verbinden. Klantvriendelijkheid en betrokkenheid zijn ver te zoeken. 

Meer dan 1 reden om hard weg te lopen en in zee te gaan met een andere provider.

Het is te hopen dat dit bericht bij de nieuwe CEO, Joost Farwerck, terechtkomt en het "dienstverlenend" personeel inderdaad nogeens duidelijk wordt gemaakt wat van ze wordt verwacht.

p.s. ik heb ook na het openen van genoemde link geen duidelijkheid verkregen over de korting die wordt gegeven. Het bedrag van € 35,00 was nergens te vinden. Wel werden andere bedragen vermeld. Ben gaan bellen naar wéér een ander telefoonnummer (020-7570855).  Na de mededeling dat "het kon zijn dat er nog wat fouten (!!!) op de website en in de app stonden" en de niet relevante, maar wel onthullende opmerking dat vast bellen 1,- per maand zou gaan kosten (nu nog gratis!!) en allerlei andere  niet terzake doende opmerkingen, werd ik weer doorverbonden  met de mededeling '’ik ben zo bij u terug'’, en vervolgens klonk alleen nog muziek….. Pfffffff…………………………………………….

Hé, daar ging de telefoon. De laatste medewerker die ik aan de lijn had zei dat er een storing (ook een telefoniebedrijf kan dit overkomen!!) was. Toch netjes (het kan dus wél) dat ik teruggebeld ben. Inmiddels heb ik mijn abonnement omgezet, maar het heeft me wel veel hoofdbrekens gekost!! ….en natuurlijk ook maar weer afwachten of de omzetting soepeltjes verloopt….

 

Welkom op het forum, Indiaantje. Ik neem aan dat je er een afbeelding bij had willen doen, dat is niet helemaal gelukt. Maar, ik weet over welk aanbod je spreekt, dus het kan ook zonder.

 

Wat er gebeurt is dat KPN NetwerkNL glasvezel gaat aanleggen in jouw buurt. Wanneer precies weten ze nog niet, maar het komt eraan. Daarom zijn deze brieven verstuurd. Met daarin het aanbod om je pakket zes maanden voor €35 te krijgen als je een nieuw jaarcontract aangaat. Omdat dit afkomstig is van KPN NetwerkNL, wat eigenlijk een onderdeel is van KPN Wholesale en niet van KPN de internetprovider, is er een apart telefoonnummer dat je kunt bellen. Ik begrijp alleen uit je verhaal dat je bij dat telefoonnummer echter ook niet goed geholpen bent. Dat is heel erg jammer om te horen, en zou niet moeten gebeuren. Dat signaal geef ik dan ook zeker door.

 

Je hebt het abonnement inmiddels omgezet geef je aan, dat is goed om te horen. Wanneer gaat de omzetting plaatsvinden?


@indiaantje: Erik heeft het signaal doorgezet maar de reactie kwam net nu hij weekend heeft. Vandaar dat je nu opeens bericht van mij krijgt. 

 

Allereerst onze welgemeende excuses. Dit betreft een kleine campagne dat belegd is bij een extern team (vandaar het 020 nummer). Zij hadden van deze actie af moeten weten en je hier direct mee moeten helpen. We zorgen dat in de toekomst deze kleinere acties ook bekend worden bij de helpdesk. Ook gaan we regelen dat automatisch een bericht in beeld komt bij klanten die in een betreffend actiegebied wonen zodat de helpdesk medewerker op de hoogte is.

 

Mijn collega's willen graag contact met je opnemen, is dat mogelijk? Zou je dan je adresgegevens en telefoonnummer toe kunnen voegen aan je profiel? Dan geef ik die vervolgens aan hun door.