Als ik een mail opstel worden alle woorden rood onderstreept. Hoe kan ik de spellingcontrole aanpassen naar Nederlands?
Welk email programma ?
Of, bij webmail, welke browser ?
Chrome
Webmail dus.
Dan zit de instelling in de browser, waar dat in te stellen is dat weet ik niet maar er komt vast iemand anders langs hier die dat wil vertellen.
Webmail dus.
Dan zit de instelling in de browser, waar dat in te stellen is dat weet ik niet maar er komt vast iemand anders langs hier die dat wil vertellen.
Beste
Klik rechtsboven in de webmail op het tandwieltje.
Klik dan op instellingen
Je ziet dan bij basisinstellingen een rubriek ‘taal’.
Pas daar de juiste taal aan, Nederlands (Nederland) of Nederlands (België).
Sluit de webmail af en herstart de webmail,
Succes.
Dat is de taal van de webmail bediening, de spellingscontrole komt uit de browser.
Als ik een mail opstel worden alle woorden rood onderstreept.
Als je dat ziet druk dan op de rechter muistoets, zo werkt dat in mijn browser.
Ik ga eens in de browser rondkijken, de taalinstellingen van de webmail staan al op Nederlands, namelijk. Ik begrijp alleen de uitleg 'als je dat ziet.........in mijn browser' niet. Wanneer en waar doe ik dat?
Als je “woorden rood onderstreept” ziet (tijdens het opstellen van een bericht) druk dan op de rechter muistoets, wat zie je dan ?
( ik heb een andere www browser dus ik kan niet zien wat er bij joe gebeurd dan )
Ik ga straks even een voorbeeld maken, eerst de keuken in 🧑
Er komt een pop up met eerst drie suggesties en dan het bekende riedeltje: toevoegen aan wdb, verbeterde controle en Google doorzoeken
Ik heb binnen Chrome inderdaad een Nederlandse woordenlijst geactiveerd, daarmee is het probleem opgelost. Je eerste denkrichting heeft dus resultaat gehad. Thnx
Wie koos hier het “beste antwoord” ?
Deze :
Want dat is niet het juiste antwoord nl.
En ik had nog gezegd dat ik er niet meer over zou beginnen, hier :
:-)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.