Skip to main content

De nieuwe webmail is op een aantal gebieden verbeterd. Waar ik echter grote problemen mee heb is de twee mailboxen (gewone post en nieuwsbrieven). Dit zou een goede verbetering zijn ware het niet dat er in de korte periode dat ik de nieuwe webmail gebruik, er vele normale emails in mijn nieuwsbriefbox zijn gekomen.  Ik moet dus nu trouw beide boxen steeds controleren. Het heeft dus voor mij geen enkele zin dat deze post gescheiden wordt.

Hallo @padje2 

De binnenkomende mail komt fysiek allemaal terecht in Postvak IN, het tonen in de verschillende categorieën Algemeen en Nieuwsbrieven e.d. is alleen een visueel effect. Je hoeft hier geen gebruik van te maken, doe een “klik rechts” op deze categorie-balk en je krijgt een menu waar je die kan uitschakelen. Je kan daar trouwens ook je eigen indeling maken met (gedeeltelijk) eigen categorieën.

Webmail deelt de categorieën standaard in, “bekende” mailers gaan initieel naar Nieuwsbrieven. Maar dat gaat niet altijd goed. Je kan dat zelf bijsturen/corrigeren. Mail die in de verkeerde categorie terecht komt, kan je slepen naar de juiste categorie en in het vervolg gaat het naar jouw wens, ook met nieuwe mail van de betreffende afzender.


Hallo @padje2 heb je de webmail met bovenstaande aanwijzingen aan je wensen kunnen aanpassen?


Dag Ruud

 

Ja, dank je wel.Ik had het natuurlijk ook zelf kunnen bedenken dat zo iets aan te passen valt.

bedankt.


Graag gedaan @padje2 Er is nog (veel) meer in te stellen.

Klik maar eens op Weergave aan de rechterzijde of op (⚙️) instellingen in de bovenbalk.


Hi @padje2, nog van harte welkom hier op het forum! Wat fijn dat @RBxx je al helemaal geholpen heeft :slight_smile: Mocht je vragen hebben of als we ergens mee kunnen helpen, laat het gerust weten!


Inmiddels heb ik dit aangepast. Wie bedenkt zoiets? Het is natuurlijk krankzinnig dat KPN mijn mailberichten indeelt. Dat doe ik natuurlijk zelf. Dat de mogelijkheid wordt geboden: prima. Maar laat het daar dan bij.
Weer zoiets wat ik als XS4ALL-klant niet gewend was. Deze migratie maakt het er allemaal niet beter op.


Hallo @Dick Spijker , is dit een vraag of een opmerking? Je kunt die splitsing eenvoudig uitzetten binnen de webmail.

 

 


Ik vind het zelf ook een idioot iets. Wat waarschijnlijk bijna niemand aan zou zetten als het standaard uit zou staan.


Hallo @Nick83 , of bijna niemand het aan zou zetten is niet te beoordelen, de een vindt het handig en de ander vindt het handiger alles in 1 postvak in te houden, zo is er voor elk wat wils, toch?

 


Hallo @Dick Spijker , is dit een vraag of een opmerking? Je kunt die splitsing eenvoudig uitzetten binnen de webmail.

 

 

Een opmerking, dunkt mij. Er staat immers geen vraagteken in. Er staat ook dat ik het inmiddels heb verholpen. Maar op de pointe van mijn opmerkingen gaat u niet in JanD.


Hallo @Nick83 , of bijna niemand het aan zou zetten is niet te beoordelen, de een vindt het handig en de ander vindt het handiger alles in 1 postvak in te houden, zo is er voor elk wat wils, toch?

 

Vandaar, JanD, dat je als leverancier mogelijkheden moet bieden en de gebruiker zelf laten besluiten of hij/zij daar gebruik van maakt. Dus niet zelf als dingen aanvinken die iemand helemaal niet op prijs stelt.

Iets anders: schendt kpn hiermee ook niet het briefgeheim? Ergens bepaalt kpn wat een nieuwsbrief is en wat niet. Op basis van de inhoud? Dan is kpn in overtreding, want die inhoud gaat alleen mij aan.


Iets anders: schendt kpn hiermee ook niet het briefgeheim? Ergens bepaalt kpn wat een nieuwsbrief is en wat niet. Op basis van de inhoud? Dan is kpn in overtreding, want die inhoud gaat alleen mij aan.

Gebeurt op basis van de afzender. Men gebruikt vaak zoiets als "nieuwsbrief@domeinnaam.nl" als afzender ofzo. Of "mailing@domeinnaam.nl". Of de naam van de afzender is van uit af te leiden dat het een nieuwsbrief is. Bijvoorbeeld "KPN Nieuwsbrief". En de onderwerpregel mag ook bekeken worden. Die valt niet onder het briefgeheim. 


Het duurde ook even voor ik door had hoe het werkt maar nu vind ik het best handig. Sterker nog. Ik had graag nog 1 of 2 extra categorieën willen maken. 2x eigen keuze is een beetje krap. Werk en  Sport gemaakt en toen euhhh….. dan moet de familie maar onder Sociaal.   Gr. Guido