Skip to main content

Waarom staat er voor Windows-gebruikers een keur van fantastisch uitgewerkte stappenplannetjes om je mail in te stellen en niet voor Apple? 

Schandalig KPN! 

Wanneer gaat deze situatie veranderen die al heel erg lang zo bestaat? Jullie laten op deze manier een steeds groter wordende groep mensen in de kou staan!

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de persoon die verantwoordelijk is voor deze pagina, geen Mac-gebruiker is…

Ik ben benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt.

Groet,

Tom

 

Admin: titel aangepast ter verduidelijking

Het heeft in ieder geval niks te maken met discriminatie Tom. Jammer datje zulke zware termen gebruikt om een Apple/Windows dingetje te omschrijven…...


@Lengerke KPN discrimineert niet:

Hoe stel ik e-mail in voor Windows, Outlook of Apple?

scroll daarna naar beneden, en daar staat ook Apple mail. 


Ik wil graag mijn post aanpassen of verwijderen, hoe doe ik dat?


Ik wil graag mijn post aanpassen of verwijderen, hoe doe ik dat?

Binnen een uur kun je nog aanpassen met de 3 bolletjes rechtsonder. 

 Na een uur kun je niets meer aanpassen.


Als het aanpassen niet meer lukt, vertel maar wat je dan had willen vertellen @Lengerke. 😉


Kan de moderator het bericht verwijderen?


Kan de moderator het bericht verwijderen?

Nee, dat doen ze niet. Waarom zou u dat willen?


Gewoon, spijt.


Gewoon, spijt.

@Lengerke je hoeft geen spijt te hebben, de titel is gewijzigd. 


Top! Dank!

Blijft mijn vraag over waarom er geen mooi uitgewerkt stappenplan beschikbaar is voor mensen met een Mac. Ik denk dat zij daar blijer mee zullen zijn dan met een verwijzing naar de Apple-website.


Ik denk dat ze beter de link van Apple kunnen plaatsen. Mocht er overhoop bij Apple iets veranderd hebben, dan wijzigt dat zichzelf. Maar zet KPN het op hun site, dan moeten ze die hele pagina veranderen. En dat kost best veel tijd en werk, daarom heeft KPN er slim aangedaan om een link te plaatsen van Apple zelf. Want Apple heeft zelf een site waar de Email-instellingen staan.


dan moeten ze die hele pagina veranderen. En dat kost best veel tijd en werk,”

KPN doet dat wel 7 x voor Windows-gebruikers, nl alle versies voor diverse mailprogramma’s. Dat kan dus niet de reden zijn dat dat te veel tijd gaat kosten.

Dus blijft mijn vraag: waarom maakt KPN haar Mac-gebruikers klanten niet blij met zo’n stappenplannetje?

Zou mooi zijn wanneer een KPN-medewerker antwoordt die hiervoor verantwoordelijk is.


De inhoud van de pagina is een gevolg van jarenlang content maken/verzamelen en kijken waar klanten op zoeken. Zoals je ziet zijn veel van de Windows stappenplannen voor mailprogramma's die al heel oud zijn. Die stappenplannen zijn zelf ook al zo oud. Destijds was de Mac veel minder in gebruik. We kiezen er nu voor om die oude stappenplannen te laten staan. Dit omdat er nog wel klanten zijn die gebruik maken van die oude programma's. Ook al worden ze niet meer ondersteund door Microsoft.

Met Apple is het veel meer zo dat oude versies van Mail ook gewoon niet meer werken. Het is dan makkelijker om door te verwijzen naar de supportpagina van Apple, die altijd up to date is, dan zelf stappenplannen maken die regelmatig weer aangepast moeten worden.

Daarnaast houden we ook bij hoe klanten op onze website terecht komen. Vaak is dat via Google, en dan weten wij welke zoektermen ze gebruiken. En op basis daarvan passen we onze pagina's aan met nieuwe of aangepaste inhoud.


Dag George,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!