Skip to main content

Hallo, heeft iemand ook last van het steeds maar weer moeten inloggen op kpnmail?

Ik werk op een Chromebook, ik heb bij de instelling al gezet dat ik Nooit wil uitloggen maar toch steeds weer moet ik, na denk ik een minuut of 15 geen gebruik te hebben gemaakt van de KPNwebmail, opnieuw inloggen.

Wat moet ik doen om hiervan af te komen?

Groeten, RobertoV

Klopt. Op webmail.kpnmail.nl moet je steeds, zeker als de browser / laptop uit is geweest, weer inloggen.

Stond er maar een instelling nooit uitloggen, maar die kan ik niet vinden. Wel bij inloggen '’onthoud gebruikersnaam'’. Dan is het slechts enkele muisklikken om weer in te loggen 😉.

Nooit bij automatisch afmelden geldt tijdens een sessie. Als je de browser/laptop uitzet of afsluit dan gaat ie wel uitgelogd zijn is mijn ervaring.

Als je in de browser hebt ingesteld '’cookies en gegevens wissen bij afsluiten browser'’ ben je sowieso uitgelogd natuurlijk.


Hallo @PeterG , zie onderstaande screendump:

zie rechts onder algemeen

CC: @RobertoV 


Hallo @JanD 

Die instelling “Nooit” wordt al gebruikt door TS, maar toch wordt ie af en toe uitgelogd. Ik merk dat ook wel eens. De oorzaak is mij ook niet duidelijk, maar cookies e.d. spelen wel een rol. Als die (automatisch) gewist worden bij verlaten/uitschakelen van browser/laptop moet je de volgende keer altijd opnieuw inloggen.


Hallo JanD,

Ja idd zoals jij op de schermafbeelding laat zien heb ik ook mijn kpnmail ingesteld. Maar bij, helaas werkt dat niet. Ik zal er mee moeten dealen. Bedankt voor jullie respons op mijn vraag.

Groeten, Robert.


Hier ook zo ingesteld. Toch bij nieuwe sessies via laptop en smartphone weer inloggen. 

Er zijn ergere zaken momenteel. 


Bij mij komt het af en toe ook voor dat het systeem zegt dat de sessie verlopen is en ik weer moet inloggen.

 


Beste @RobertoV, welkom! Het klopt inderdaad dat als je automatisch je cookies wist bij het sluiten van de browser, dat je ook opnieuw in moet loggen. Kan dat bij jou ook het geval zijn? 


Hallo Marcia,

Nee dat is bij niet het geval, mijn browser staat gewoon open. Ik werk met Chrome op een Chrombook.

Na ongeveer een kwartier geen gebruik te hebben gemaakt van de KPN webmail wordt ik automatisch uitgelogd en ook staat in de instellingen nooit uitloggen. Op mijn Samsung telefoon blijft het wel gewoon open staan.

Nou ja, ik zal er aan moeten wennen. Groetjes, Robert.


Webmail blijft open mits hetzelfde tabblad open blijft. 

Hier in Chrome zolang de browser open blijft en dat tabblad dus ook.

Instellingen hier

Automatisch afmelden: nooit 

Verversing tijd 5 minuten 


Hallo Marcia,

Nee dat is bij niet het geval, mijn browser staat gewoon open. Ik werk met Chrome op een Chrombook.

Na ongeveer een kwartier geen gebruik te hebben gemaakt van de KPN webmail wordt ik automatisch uitgelogd en ook staat in de instellingen nooit uitloggen. Op mijn Samsung telefoon blijft het wel gewoon open staan.

Nou ja, ik zal er aan moeten wennen. Groetjes, Robert.

Ik ben nog wel eens benieuwd of je hier ook tegenaan loopt als je een incognito browser opent. Logt ‘ie dan ook na 15 minuten af?