Skip to main content

Goedemorgen allen,

Ik ga binnenkort iemand helpen met beveiliging van e-mail.
Het eerste dat ik wil  doen is een sterk wachtwoord instellen voor de KPN mail omgeving.
Nou zoek ik me suf maar ik kan niet vinden wat KPN hier wel of niet ondersteunt:

  1. hoe lang mag het wachtwoord zijn?
  2. welke karakters mogen / mogen niet?
  3. wordt 2FA ondersteund?

Alvast bedankt voor verhelderende reacties!

Schopje omhoog.

De vraag leek me niet zo moeilijk.
Het enig relevante dat ik in dit forum zie is een discussie van @wjb (klik) maar de laatste reactie is al weer drie jaar oud.
Het lijkt me sterk dat er in al die tijd niets veranderd is?


Hallo @hp-kpn punt 3 wordt (nog) niet ondersteund voor de KPN-mail.

Misschien heb je aan onderstaande link iets:

https://www.kpn.com/beleef/veiligheid/wachtwoordmanager-tips-voor-veiligheid-online.htm

Succes.

 


Misschien heb je aan onderstaande link iets:

https://www.kpn.com/beleef/veiligheid/wachtwoordmanager-tips-voor-veiligheid-online.htm

Succes.

 

Dank je voor het meedenken :thumbsup:

Misschien ben ik intussen aan een nieuwe bril toe, maar in de link die je stuurt staat toch niets over toegestane wachtwoordlengte en toegestane karakters?


Wachtwoordlengte tot 16 tekens.

Of er nog niet-toegestane tekens zijn kan ik i.i.g. nergens vinden.


Wachtwoordlengte tot 16 tekens.

Of er nog niet-toegestane tekens zijn kan ik i.i.g. nergens vinden.


Dank je :thumbsup:

Het topic waar je naar linkt is ook al weer drie jaar oud.

Kennelijk is er al die tijd niets veranderd……?
Vijf jaar geleden zei @wjb al dat 16 tekens enigszins achterhaald is.
Maar we zullen het er mee moeten doen…...


Hallo @hp-kpn ,

gebruikelijk tegenwoordig is:

lengte minimaal 8 tot maximaal 32 tekens

minimaal 1 Hoofdletter ABCDE…..

minimaal 1 kleine letter fghij…..

minimaal 1 cijfer 012345…..

minimaal 1 vreemd teken !@#$%^&*()_-+=?>< etc.

 

 


Hallo @hp-kpn ,

gebruikelijk tegenwoordig is:

 

Dank je, maar dit soort dingen weet ik.

Wat ik niet weet is wat KPN toestaat, en daar ging mijn vraag over.

Ik heb op dit forum ergens gelezen dat vele jaren terug een te lang wachtwoord “onder water” afgekapt werd door de server.
Om dat te voorkomen vraag ik maar even wat er toegestaan is, dan weet ik wat ik aan KeePass voor dit specifieke geval kan vragen :wink:

16 Tekens is (naar mijn mening) anno 2020 onacceptabel kort. Het zou genoeg kunnen zijn als de server na een paar mislukte inlogpogingen de sessie afkapt en een time-out geeft, maar of KPN zo geavanceerd is durf ik niet eens te vragen :grin:


Hallo @hp-kpn , vaak wordt er bij het ingeven van een nieuw wachtwoord een pop-up getoond met de mogelijkheden waar het wachtwoord minimaal aan dient te voldoen.

Zo zie ik dat tenminste bij mijn Experiamodem als er na een reset een nieuw wachtwoord ingegeven moet worden, dus dat protocol kan per dienst of apparaat verschillen.

 


Dag @hp-kpn. Bedankt voor je bericht hier op het Forum. Ik zie dat @PeterG en @JanD je vragen al grotendeels hebben beantwoord. Ik heb voor de zekerheid nog navraag gedaan binnen de organisatie of het inderdaad nog steeds zo is dat de maximale wachtwoordlengte 16 tekens is. Als ik een terugkoppeling heb, dan laat ik dat hier weten.


[...]

Als ik een terugkoppeling heb, dan laat ik dat hier weten.

Graag, dank je!


Qua de maximale wachtwoordlengte heb ik nog geen antwoord, maar betreft 2FA heb ik wel een terugkoppeling vanuit de organisatie. Dit is natuurlijk iets wat wel steeds belangrijker wordt, maar ik heb begrepen dat het voor dit jaar nog niet op de planning staat.


Qua de maximale wachtwoordlengte heb ik nog geen antwoord, maar betreft 2FA heb ik wel een terugkoppeling vanuit de organisatie. Dit is natuurlijk iets wat wel steeds belangrijker wordt, maar ik heb begrepen dat het voor dit jaar nog niet op de planning staat.

Allen, ik heb ook een reactie wat betreft de wachtwoordvereisten. :slight_smile:  Het wachtwoord voor KPN Webmail moet voldoen aan:

  • Min. 10 en max. 54 karakters
  • Min. 1 cijfer, 1 hoofdletter en 1 kleine letter
  • Toegestane karakters: cijfers, letters, bijzondere tekens (behalve spatie)

Allen, ik heb ook een reactie wat betreft de wachtwoordvereisten. :slight_smile:

Kijk, dáár heb ik wat aan! :thumbsup:

Dank je wel!


Geen enkel probleem, @hp-kpn:smile:  Laat het gerust weten als je toch nog ergens vragen over hebt.


Reageer