Skip to main content
Screenshot webmail

Sinds kort heb ik last van bovenstaande zwarte vakjes van eerder verzonden e-mails. Iedere keer als ik webmail opstart blijven deze terugkomen. Dat is heel irritant omdat zij het leesvenster gedeeltelijk bedekken. Graag verneem ik hoe deze kunnen worden verwijderd.

Alvast bedankt en vriendelijke groet.

Hallo @GeHa2904 

Dit lijkt op geopende mailtjes die geminimaliseerd zijn. Kan je op die vakjes klikken en worden ze dan weer geopend? Dan kan je ze via het kruisje rechtsboven sluiten en verdwijnen ze van het scherm.

Dat verklaart nog niet direct het verschijnen, maar dat is de volgende stap.


Hallo Ruud,

Dankjewel voor je snelle reactie. De door jou genoemde procedure heb ik ook al doorlopen, maar dat heeft helaas niets uitgehaald. Als ik die mails open reageren ze op geen enkele actie.

Misschien is er nog wel een andere oplossing. Anders resteert waarschijnlijk niets anders dan het opnieuw installeren van kpn webmail.

 

Met vriendelijke groet,

Gerard


Dat is vervelend Gerard, maar dan heb ik geen verklaring.

Ik kan het verschijnsel creëren door mailtjes te minimaliseren, maar het gebeurt niet vanzelf. Op de genoemde manier kan ik het ook weer opruimen. Na afsluiten en opnieuw inloggen is het sowieso weg.

Opnieuw installeren van KPN webmail zie ik niet als oplossing. Er is niets op jouw systeem geïnstalleerd, je logt via een internet browser in op een website.

Op welk apparaat (merk, type) gebruik je webmail? Het lijkt mij een Android tablet (telefoon?)


Hallo Ruud,

Wederom bedankt voor je reactie. Het probleem doet zich alleen voor op mijn Samsung S6 tablet. Op mijn laptop en mijn mobieltje is er niets aan de hand. Misschien gaat het wel vanzelf weer over na een software-update. Misschien krijg ik ook nog een reactie van KPN.

Geniet van de feestdagen. 

Hartelijke groet,

Gerard 


Open je dat in de Samsung-browser? Of in een andere, meestal Google Chrome op Android ?

@RBxx  heeft overigens helemaal gelijk. Het zijn verkleinde vensters van geopende mails. Als ik een geopende mail verklein op de laptop dan krijg ik precies diezelfde blokjes.
Klik ik dan weer op zo'n blokje dan vergroot het weer en krijg je ook het kruisje voor sluiten tot je beschikking :wink::kissing_smiling_eyes: ! Dat verwijdert alleen het geopende venster; niet die mail.

Op een tablet zou ik zeggen: tik op zo'n balkje en vervolgens op het kruisje.

 


Dag Peter,

Dankjewel voor je reactie.

Op mijn Samsung S6-Tablet open ik de mails automatisch met de software die KPNWebmail gebruikt. Ik krijg dan dus niet de vraag of ik daaroor eenmalig of altijd een bepaald programma wil gebruiken.

Uiteraard heb ik zelf ook al geprobeerd wat je voorstelt om een blokje te openen en dan de mail met behulp van het kruisje te wissen. Dat lukt echter niet. Op bovenstaand screenshot zie je hoe de geopende mail op het scherm verschijnt. Het blijft zo staan als het er nu staat en je kunt het met geen mogelijkheid verschuiven om bij het kruisje te komen. Ik krijg het alleen weg door webmail te sluiten. Maar na het opstarten staan de blokjes gewoon weer vrolijk onderaan het scherm…

Ik zou echt niet weten wat ik nog meer kan doen.

Nogmaals bedankt en fijne Kerstdagen gewenst,

Gerard


Hij staat voor deel achter wat anders.

Is het niet mogelijk dat venster, net als bij een laptop, naar beneden te schuiven opdat het kruisje wel in beeld komt?

Of verkleinen ofzo? (dit wil op de laptop nog wel eens helpen. Moet soms wel verkleinen tot 70 % om iets in beeld te krijgen. Niet vaak, maar toch…

De site makers gebruiken schermen met hoge resolutie. Maar mijn laptop heeft iets van 1366 x 726 (HDready) ofzo. Met 100 % (1 op 1) past het dan niet als ze geen rekening met lagere resoluties houden….


Ha Peter,

Het lukt echt niet om de geopende mail te verschuiven of te verkleinen. Wat over de geopende mail heen staat blokkeert ook de functie van het kruisje. 

Ik ga het leesvenster nu maar aan de rechterkant zetten, dan heb ik bij het lezen van de mails minder last van de zwarte blokjes. Voor het overige mail-werk gebruik ik maar mijn laptop. 

Dankjewel voor het meedenken. Laat het verder maar zitten; misschien meldt zich nog iemand van KPN…

Met vriendelijke groet,

Gerard


Hi @GeHa2904, dank je wel voor jouw bericht. Ik zie dat je al hulp hebt gekregen van Ruud en Peter, waarvoor dank, maar dat het nog niet is opgelost. Om eerlijk te zijn heb ik dit signaal nog niet eerder gehoord. Ik wil graag meedenken aan een oplossing voor dit probleem. Heb je de cookies al eens verwijderd? Wellicht dat dit het probleem oplost. 


Dag Ron,

Dankjewel voor je bericht. Dankzij de tip over het verwijderen van cookies heb ik inmiddels 3 van de 4 zwarte blokjes kunnen verwijderen. Nu staat er nog alleen eentje links onder, maar die bedenkt nu geen tekst meer zodat ik de weergave van de e-mails weer onderaan heb kunnen plaatsen.

Op enig moment zal het me ook wel lukken om het “hardnekkige” vierde zwarte blokje te verwijderen.

Nogmaals heel veel dank en hartelijke groet,

Gerard 


Dank je wel voor de update @GeHa2904. Ik ben blij om te lezen dat de meeste zwarte blokjes weg zijn. Het blijft wel vervelend van dat ene hardnekkige blokje. Je zou nog kunnen proberen om de webmail in een andere browser te openen op de tablet, zo kun je deze in ieder geval uitsluiten als mogelijke oorzaak. Ik hoop dat je het balkje snel kunt laten verdwijnen. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!