Skip to main content

Storing Email 

Op dit moment is er een storing met het verzenden en/of ontvangen van e-mail.

Verwachte eindtijd

15 november 10:45 uur

 

Bij een lege mailbox zou je nog kunnen proberen om uit te loggen en opnieuw in te loggen met een nieuwe browser. Dat kan het probleem verhelpen. Als dit het probleem niet verhelpt, laat dan jouw gegevens achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic. Dan kunnen wij dit doorzetten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update: 

Storing is inmiddels verholpen

Ook hier nog steeds de foutmelding. ben bezig met belangrijke stukken die geregeld moeten worden.

Baal ervan dat KPN niet reageert en dat ik niets kan vinden om ze te bellen..

Volgens de site om 23.00 uur opgelost. Nou hier niet

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


KPN: wanneer reageren jullie zelf eens?


KPN: wanneer reageren jullie zelf eens?

Geen KPN maar ik hoop dat het helpt: Hier werkt het ruim een half uur weer normaal. Heb een grote mail met attachments kunnen versturen en ook teruglezen bij verzonden.

 

Gaat het om delen van de database die niet tegelijk weer normaal draaien?


alles doet het weer; kan KPN in het vervolg op de site aangeven dat er storing is - daar stond nu van niet. Dit voorkomt allerlei gerommel en weer ongewilde fouten aan de gebruikerskant


Kon net wel een mail versturen, maar de verwijderde mails waren niet zichtbaar in de prullenbak. Het werkt beter, maar nog niet 100%.


Ik kan nog steeds GEEN mail versturen. Het probleem is dus nog niet opgelost; in ieder geval niet voor mij.


Alleen webmail werkt, de IMAP server is nog steeds down, Outlook kan geen contact maken. :pensive:


Ik heb nog steeds een verstoring met mijn mail, vanaf gisterenmiddag 14 november tot op dit moment. 15 november 14.38 uur Communicatie is erg onduidelijk / niet juist! Wat is de oplossing voor deze storing?


Ik ben er niet helemaal in thuis, maar uit het storingsdossier kan ik opmaken dat het mailplatform in Adam een storing had. Iedereen is overgeschakeld naar het platform in Rotterdam. De impact is daarmee als het goed is weggenomen. 

Ik hoor jullie denken, lekker duidelijk Lisa! Om meer inzicht te krijgen in het probleem, vraag ik me af of de webmail het bij jullie (@ruud52 en @ElsDO) wél gewoon doet, net als bij @HermanVerheij1
Herman, heb jij je e-mail ingesteld als IMAP? Als dit zo is, kun je de mail eens opnieuw instellen tE-mail instellen Windows, Outlook, Apple]? Hopelijk werkt het hierna weer zoals je gewend bent. 


Ik kan in webmail mail openen en versturen. Als ik naar een ander emailadres stuur komt het daar meteen aan. Als ik naar mijn eigen kpnmail-adres stuur zie ik de mail wel in de map Verzonden, maar krijg ik hem vooralsnog niet terug in mijn Inbox.

In ieder geval bedankt, Lisa, voor je reactie. Is dat storingsdossier ook voor niet-KPN-ers in te zien?

Update: heb de mail nu ook in mijn KPN-inbox. !! Dus probleem lijkt wat mij betreft opgelost. Ook voor anderen?


Aah, top @ruud52! Goed dat je het hier laat weten. Enige vertraging nog, maar dat mag de pret niet drukken. Mocht dit wijzigen. Laat het dan hier even weten! 
Het storingsdossier is niet in te zien voor niet-medewerkers omdat er gevoelige info in staat. Denk voornamelijk aan klantgegevens. Wij kunnen er ten alle tijden bij, dus bij ons ben je aan het juiste adres als je een update wilt:blush:  


De reden dat ik vraag naar dat dossier, Lisa, is dat het heel vervelend is als er iets niet werkt en je hebt geen idee wat er aan de hand is en ook niet op wat voor termijn het is opgelost. Ik ben verder niet geïnteresseerd in gevoelige informatie. Daarom zou KPN ook duidelijker moeten communiceren naar zijn klanten bij storingen. Als mensen een reeel perspectief hebben zijn ze veel geduldiger!!

En op het forum was KPN juist heel lang stil/afwezig.


Hallo Lisa,

Gebruik alleen webmail en dat lijkt weer te werken. Inloggen zou iets sneller kunnen. Maar vergelijkbare storingen zijn er vaker geweest, alleen niet zo heftig als nu. Vraag mij dus af of er niet allanger problemen waren met de techniek in Amsterdam.

Ben blij dat je ons nu een beetje bijpraat, maar ben het met Ruud eens dat iemand van KPN dit al veel eerder had moeten doen.


Lisa, wat bedoel je precies met “mail opnieuw instellen”?

 

Ik heb in Outlook ook “herstellen e-mailaccount” geprobeerd, maar dan krijg ik eenzelfde melding: “aanmelden bij de binnenkomende (IMAP-)server is mislukt”.

 

En Outlook laat me niet hetzelfde e-mailadres nog een keer toevoegen (wat jouw gelinkte pagina me vertelt...)

 

Herman


 

 

Hoi Lisa,

 

laat maar, probleem opgelost!

 

Ik heb mijn password opnieuw ingegeven, en opeens vloog alles naar binnen…. vreemde bug, maar alla!

 

Dank voor je hulp anyway :grinning:

 


Ook tijdens mijn storing met mijn kpn mail adres werkten mijn live en gmail adressen gewoon goed. De storing was dus heel specifiek. Nogmaals mijn vraag aan KPN: Kan tijdens een dergelijke storing een waarschuwing gegeven worden, om te voorkomen dat iedereen gaat morrelen en daardoor misschien meer fouten introduceert? 


In tegenstelling tot jullie bericht STORING IS VERHOLPEN?????

 Nu 16-11-2020 10.33 is HELEMAAL NIKS VERHOLPEN.


Voor veel sites met DIGIDI heb je inlogcodes nodig met een beperkte inlogduur, maar deze codes komen allemaal binnen als ze zijn verlopen. En zo kom je NIET verder.

KPN LOS DIT EENS OP DUURT NU AL 3 DAGEN.


Ook tijdens mijn storing met mijn kpn mail adres werkten mijn live en gmail adressen gewoon goed. De storing was dus heel specifiek. Nogmaals mijn vraag aan KPN: Kan tijdens een dergelijke storing een waarschuwing gegeven worden, om te voorkomen dat iedereen gaat morrelen en daardoor misschien meer fouten introduceert? 

Mailadressen van Microsoft en Google hebben inderdaad weinig te maken met een storing bij KPN.

De storing heeft op de storingspagina op onze website gestaan :slight_smile:


Dank Maja, dan weet ik kennelijk niet waar het staat; waar dan - voor volgende gelegenheden? Ik heb wel de postcode check gedaan voor storingen, maar dat gaf geen melding terzake


Dergelijke storingen staan op deze pagina, soms gaat er helaas wel even overheen voordat hij daar staat


Ok, daar had ik ook gezocht, maar het stond er na een dag nog niet op


ah balen, dan moet dat elkaar net gekruist hebben, mocht iets vergelijkbaars zich weer eens voordoen kun je ook altijd hier op het forum terecht. Bij dergelijke storingen zien we vaak grotere instroom van een specifiek probleem. Waar mogelijk/logisch kunnen we dan een storingstopic als deze aanmaken.