Skip to main content

Hallo, sinds dinsdagmiddag komen er geen mailberichten binnen mijn planet.nl- account. Verzenden is ook niet mogelijk.

Op de webmail is er een 1 bericht binnengekomen.

De volgende melding komt binnen: fout 0x800Ccc92. e-mailserver heeft aanmelding afgewezen,

ook wordt steeds gevraagd om gebruikersnaam en wachtwoord voor server smtp.kpnmail.nl

Hoe is dit te verhelpen? Dank u wel.

 

 

Hoi @bushie. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je deze foutmelding te zien krijgt. De foutmelding 0x800Ccc92 krijg je vaak te zien wanneer de instellingen niet correct zijn in Outlook. Vaak gaat het om de gebruikersnaam of wachtwoord. Wil je jouw gebruikersnaam en wachtwoord controleren en eventueel opnieuw invoeren in Outlook. Dit is hetzelfde als jouw KPN Webmail inlog. Als dit het probleem niet verhelpt, dan zou ik je willen vragen om een screenshot te maken van jouw instellingen en te delen in dit topic. Niet vergeten om jouw e-mailadres even weg te poetsen. Ik hoor graag van je of het is gelukt.


Bedankt voor je reactie. Dit was door klantenservice van KPN geplaatst en niet helemaal correct.

Geef je onderstaand op wat op oudjaarsdag op mijn computerscherm stond:

servicefout 0x800CCC90

reactie van server:ERR(AUTH) failed

Server: pop.planet.nl

Windows Live Mail fout id:0x800CCC92

Protocol POP3

Poort 110

Ik ben 76 jaar en weet niet zoveel van computers. Hoop dat je me kunt helpen.

mijn id is JANDUCO

 


Als eerste is het belangrijk om te controleren om jouw gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord wel klopt. Dit kan je het makkelijkste doen door in te loggen op KPN Webmail. Als dit lukt en je ziet de inhoud van jouw e-mailbox in KPN Webmail, dan kan je op deze pagina de juiste instellingen vinden voor het instellen van een KPN e-mailadres in Outlook

Ik ben 76 jaar en weet niet zoveel van computers. Hoop dat je me kunt helpen.

Misschien kan je iemand om hulp vragen om het probleem samen te verhelpen. :blush:

 


Hi, bedankt voor de reactie. Ik schiet er niet zoveel mee op. E-mail en account mijn KPN is ok,

doch Webmail geeft hiervoor steeds een foutmelding

Verder heb ik geen Outlook maar Windows live mail dat staat hierboven ook vermeld.

Er is verder niemand die kan helpen daarom probeer ik het al weken via KPN. Ik hoop nog steeds

dat er iemand kan helpen.

 

 

 

 


Verder heb ik geen Outlook maar Windows live mail dat staat hierboven ook vermeld.

Ik heb daar helemaal overheen gelezen. Mijn excuses daar voor. Ik dacht dat het om Outlook ging omdat dit ook een foutcode is dat voorkomt in Outlook. Windows Live mail wordt niet meer ondersteund, ook niet door Microsoft. Daarom raad ik je aan om een ander mailprogramma te gebruiken i.p.v. Windows Live mail. Heb je misschien nog een ander mailprogramma op jouw computer staan?

 


Is het nog gelukt om jouw e-mailadres in een ander e-mailprogramma in te stellen?


Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het inmiddels gelukt is om jouw e-mail adres in een ander mailprogramma in te stellen. Als je toch nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag!