Skip to main content
Vraag

Strijd tegen spam; hoe kan ik zien of spam filter aan staat?

• March 3, 2026
  • 1 reactie
  • 15 keer bekeken

Namens mijn klant Pieter neem ik contact met jullie op naar aanleiding van spam mails.

Het is al een enige strijd tegen deze mails. Ik heb een periode elke ochtend alle spam mails gerapporteerd zoals is aanbevolen. Helaas geen resultaat. Ook extra regels toegevoegd om automatisch naar de spam te verwijzen, maar dit is ook niet een optie die het meeste tegenhoud. Nu een speciale app geïnstalleerd maar zelfs dat houd niet het meeste tegen.

Kunnen jullie onderzoeken of de spam filter aan staat? Ik vind het enorm bijzonder dat een betaalde email een slechte spam filter heeft. Ik hoop dat dit niet het geval is en dat er gewoon een optie bij jullie uit staat.

De reden dat ik contact opneem is ook omdat ik alle forum berichten heb gelezen en geprobeerd die over spam mails gaan.

1 reactie

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 3, 2026

@Pieter de P 

Het spamfilter staat bij de KPN altijd aan. Het bewijs daarvoor is dat bij mij toch meer dan 99% van alle email, die ik ontvang, als “gewenst” kan worden betiteld. Ook zet de KPN ook veel emails die ik als “niet gewenst” beschouw braaf in de spam-map.

Helaas is een gebruiker ook afhankelijk van de acties van andere KPN gebruikers. Als bijv. 90% iets niet als spam beschouwd en jouw klant wel dan geldt “de meeste stemmen gelden” en wordt email van afzender A niet als spam beschouwd door de KPN.

Het instellen van berichtregels heeft geen zin omdat spammers vaak (binnen een dag) van een ander emailadres spam gaan versturen.

Ik neem aan dat bij de recente hack bij Odido ook veel emailadressen “op straat zijn komen liggen". Deze emailadressen worden dan illegaal “per kilo” doorverkocht aan o.a. spammers.

Hebben jullie al dit geprobeerd ?