Skip to main content

Hi forum,

 

ik heb een nieuwe Windows laptop. De email instellen (Outlook) op de nieuwe laptop lukte prima, maar alle submappen die onder de inbox vallen en wel op mijn oude laptop aanwezig zijn, zie ik nu niet meer. Wat moet ik doen om ook deze terug te halen?

Hallo @Helenas 

 

Hoe heb je het account ingesteld in Outlook, automatisch of handmatig en toen voor POP gekozen?

Als je inlogt op webmail zie je dan die submappen wel staan of ook niet?


ik heb het automatisch ingesteld. In webmail zie ik de submappen wel.


Staat er spam in de spam map op webmail? En ziet u diezelfde spam ook in de spam map in Outlook? 

Of de prullenbak? Gooi op webmail eens wat mailtjes in de prullenbak. Ziet u ze dan ook in Outlook in de prullenbak? 

Hoe zit het met verzonden mail in webmail? Is die er? En in Outlook? Diezelfde verzonden mail?


ja dat is gelijk

 


Waar staan de submappen die u zelf gemaakt heeft? Op locatie A of op locatie B?

Op locatie A werkt niet altijd goed in alle mailprogramma's. 


op locatie A, echt als submap van de inbox map


op locatie A, echt als submap van de inbox map

Dan denk ik dat het verstandig is om deze te verplaatsen naar locatie B. Of verplaatsen…

Veiliger is het om op locatie B zo'n zelfde map te maken, hier wat mail in te plaatsen. En dan in Outlook eens kijken of dat effect heeft.


ga ik proberen, dank je wel


In outlook heb ik daar nooit een probleem mee dat die mappen onder Postvak IN of ergens anders staan, net in webmail een mapje WebWinkels onder Postvak IN aangemaakt en die zie ik gewoon in outlook.

Ben je wel Geabonneerd op die mappen, dat kan je in outlook zien door met de rechtermuisknop op het account te klikken, dan IMAP-mappen kiezen en op Query klikken, alles waar een gele map voor staat ben je op geabonneerd, je kan ook het vinkje (oranje cirkel) weghalen, dan zou je sowieso alle mappen in outlook moeten zien.

 

 


ik ben er op geabonneerd. ik zie nu wel de mappen bij postvak IN, maar daar is alles leeg, ook in het postvak IN 

Alle mail staat in Inbox

 

 


Staat de map Inbox ook in webmail?

Hoe dit met automatisch instellen kan gebeuren snap ik niet, normaal heb je in Outlook bij een KPN mailaccount altijd Postvak IN en de rest van de IMAP-mappen hebben dan Engelse namen.

Staat er misschien een hoofdmap ingesteld (dat veld zou leeg moeten zijn), dan krijg je ook allerlei mappen die door outlook worden aangemaakt en je dan ook in webmail ergens terugziet?

 

 


ik heb een oud (maar gewaardeerd) Freeler account. wellicht is het dat. Maar ik ga de tip van Nick opvolgen en andere mappen aanmaken. Mijn oude laptop ‘leeft’ gelukkig nog

 


Hoi @Helenas. Is het nog gelukt met de tip van @Nick83? Verder lees ik nergens terug of je het e-mailadres via het IMAP of POP protocol is ingesteld. Zou je daar alsnog een antwoord op willen geven?