Skip to main content

Goedenavond,

 

Ik heb zojuist een mailadres eindigend op @kpnmail.nl ingelogd via de Windows 10 mailapp. De standaardinstellingen via ander emailadres gebruikt en ik kan inlogen. Ik heb ook de servers en poorten gecontroleerd en deze kloppen met de informatie op de KPN website. Nu geeft de inbox bij synchronisatie geen oude mails weer.. Nieuwe mails die binnenkomen schieten naar de ongewenste mail of verdwijnen. Het enige dat ik wel kan zien zijn 5 oudere mails (november) in de spambox.


Help? Hoe krijg ik alle mails vanuit de oude pc hier weer in de mailbox? De oude pc is vermoedelijk Windows 7, maar dat weet ik niet 100% zeker.

 

M.v.g.,


Peet van Meer

Hallo @Peet van Meer , hoe heb je windows mail op je nieuwe pc ingesteld? IMAP of POP?

En op je oude PC?


Hallo @JanD,

De oude pc staat in POP3 en de nieuwe in IMAP.

Inmiddels heb ik ontdekt dat op de oude pc aangegeven stond dat er geen kopie op de server bewaard werd van mailtjes en dat daar het wegspringen en niet laden van de berichten vandaan komt.

Nu de volgende vraag.. Is er een mogelijkheid de oude mail nog terug op deze server te krijgen zodat deze toch op de nieuwe laptop beland? De nieuw binnenkomende mail blijft nu wel staan. 

 


Hallo @Peet van Meer , dat zou misschien best kunnen, alleen niet met windows mail op je nieuwe pc, maar daar weten andere forumleden meer van.

Zelf sla ik de mail altijd op op mijn lokale pc en waar nodig print ik deze uit.

Je zou op je oude pc de mail vanuit je mail programma lokaal op kunnen slaan op je oude pc, dit weer opslaan op een usb en weer inladen in je nieuwe pc, dan zijn ze toch bewaard, het is maar een idee zoals ik dat zou doen. Ik bewaar nooit mail op de server van de provider 'in the cloud', zoals dat heet.

 


@Peet van Meer :

Ja, je kunt die emails terugzetten naar de (KPN) server. En daarvoor kun je jouw emailprogramma gebruiken op jouw oude PC.

Dan moet je een EXTRA account aanmaken in het emailprogramma op jouw oude PC dat met IMAP werkt en dat verwijst naar jouw (KPN) emailadres/account. Elke nieuwe (sub-)map die je in/onder dat IMAP account aanmaakt moet je ook terugzien in de webmail.

Je moet dan - in jouw emailprogramma op jouw oude PC - de emails kopiëren van dat POP account naar dat IMAP account. Als het goed is dan moeten die gekopieerde emails ook in de juiste map in de webmail te voorschijn komen.

Ik persoonlijk gebruik 2 accounts (eentje dat met POP en eentje dat met IMAP werkt) in mijn emailprogramma. Dankzij POP heb ik een kopie van alle emails ook op mijn laptop. Dan moet je wel in jouw emailprogramma ALLE accounts, die met POP werken, vertellen de ontvangen emails niet van de (KPN) emailserver verwijderen. Daarvoor is een speciale optie beschikbaar.

Als mijn informatie juist is, wist de Win 10 app nooit de emails van de server als daar een account POP gebruikt.