Skip to main content

Beste, hoe kan ik mijn KPN-mail en dan in het bijzonder de "spam-box" met b.v. Outlook synchroniseren?Met andere woorden als ik in Outlook mijn mail synchroniseer zie ik dat de spam-box niet wordt gesynchroniseerd. Deze blijft achter in de “webmail”. Met een oplossing bedoel ik niet het elke dag raadplegen van Webmail en handmatig de mails als "niet spam" categoriseren zodat ze alsnog in de Inbox worden gezet. Dit voelt als terug in de tijd. Dank alvast!

Hoi @Harry_Knotter, welkom hier. 

Jouw spammap synchroniseert niet mee. De overige mappen wel? Bij mijn weten moet alles mee gaan. Welke instellingen gebruik je in Outlook? Kun je daar eens screenshot van sturen zonder dat je privacygevoelige informatie deelt? 

En als je via webmail synchroniseert gaat het in Outlook wel goed?


Hi Bart, Dank voor het reageren. Als ik hier zo lees op het forum komt het veel voor. De spam zit in de webmail en komt niet terecht in een mailprogramma als b.v. Outlook. Daardoor missen mensen mail die door jullie filters wordt tegengehouden. hieronder wat instellingen. Dank alvast. Met Office 365 (andere adressen) werkt het wel.

 


Hierboven staan inloggegevens voor POP3. Stap over naar IMAP en Outlook doet wat er verwacht wordt. Verstandigste methode:

  • gooi de Internet verbinding er uit (anders wordt nog mail gedownload)
  • maak in Outlook een nieuw gegevensbestand aan (via account instellingen), copieer alle mail bestanden die in de actieve .pst map staan naar deze folder eventueel subfolders,
  • Verwijder het pop3 account;
  • stop Outlook (en herstart de PC)
  • start Outlook weer op en maak je KPN account aan als nieuw account, maar nu IMAP. Zoek eventueel op de kpn site welke instellingen nodig zijn.

Outlook heeft nu ook een Spam map, en daar worden de spamberichten in weggezet. Er staan in dit forum nog wel wat vragen en oplossingen over de naamgeving van de folders, maar het werkt.

Copieer als dat nodig is de naar het eerst aangemaakte nieuwe gegevensbestand weggeschreven mail items terug nar Input, verzonden items en concepten.

In theorie is het mogelijk om niet-spam en wel-spam heen en weer te schuiven binnen Outlook naar de juiste mappen, of daar de spamfilter van leert is een geheel ander onderwerp


Bedankt voor het delen van de instellingen. Ik had al een vermoeden dat je POP3 gebruikte, daarom vroeg ik er ook naar. Ik wil je net als AndreWrdn aanraden om IMAP te gebruiken. 

Bij POP3 download je namelijk de mails van de server op het gebruikte apparaat. Bij IMAP blijven de mail op de server staan en zijn ze vanaf elk apparaat te bereiken. 


Bart, relevanter is dat bij POP3 de spam map niet wordt verwerkt en dus NIET naar de pc gedownload. Bij pop3 gebruikers komt het zelfs voor dat door de steeds vollere spam map de mail limiet wordt overschreden: overvolle spam map, die je binnen Outlook Pop3 niet ziet