Skip to main content

Ik ontvang mijn kpn mail via Outlook op mijn pc en tablet de synchronisatie is niet goed:

- als ik mijn mail in de pc heb geopend dan kan ik deze niet meer lezen op mijn tablet (deze mail heeft geen inhoud)

- Verzonden items lopen niet synchroon ( op pc Verstuurd zie ik niet in tablet en andersom)

- in mijn kpnwebmail zie ik niet dezelfde mappen als op de pc.

Moet ik iets anders instellen?

@P van Bueren

Welk protocol gebruik je op PC en tablet ? (POP of IMAP) ? Bij POP is de mapstructuur altijd anders dan bij IMAP. Bij IMAP moet je de mapstructuur van de KPN webmail zien.


Ik gebruik imap. Maar de mappen die ik op pc heb zie ik niet terug in kpn webmail.


Ik gebruik imap. Maar de mappen die ik op pc heb zie ik niet terug in kpn webmail.

Dat klopt, het werkt andersom, je PC neemt de mappen van de webmail c.q. mailserver over, mits binnen de webmail ook aangevinkt voor synchronisatie @P van Bueren 


@P van Bueren 

Inderdaad, als je IMAP gebruikt moet je inderdaad in jouw emailprogramma dezelfde mappen zien als in de KPN webmail. Kun je niet handmatig de mappen synchroniseren (m.b.v. een optie per email account in jouw emailprogramma) ?


Hi @P van Bueren, welkom hier. Weet je zeker dat je dit op alle apparaten als IMAP hebt ingesteld? 

- als ik mijn mail in de pc heb geopend dan kan ik deze niet meer lezen op mijn tablet (deze mail heeft geen inhoud)

Dit zou met IMAP niet mogen voorkomen en lijkt op POP. Of zie je de mail nog wel maar niet wat er in de e-mail staat? Heb je geprobeerd om het account opnieuw toe te voegen en een ander e-mailprogramma?


@Alex van KPN ik zie nog wel de titel van de mail maar er staat bij deze email heeft geen inhoud.


@P van Bueren 

@N.N. heeft gelijk. Je moet in de KPN webmail de mappen kiezen die je wil laten zien. Daarna moet je dan handmatig in het emailprogramma opnieuw de mappen synchroniseren.


@P van Bueren

@N.N. heeft gelijk. Je moet in de KPN webmail de mappen kiezen die je wil laten zien. Daarna moet je dan handmatig in het emailprogramma opnieuw de mappen synchroniseren.

 

@P van Bueren, om het specifieker te maken: in Webmail ga je naar Instellingen > e-mail > wijzig IMAP abonnementen. Daar kun je de mappen aanvinken.

 


Reageer