Skip to main content
Beantwoord

Synchroniseren KPN Cloud (Drive) met KPN Cloud voor Windows lukt niet

• June 1, 2026
  • 5 reacties
  • 31 keer bekeken

Ondanks de verschillende topics hierover lukt de synchronisatie vanaf windows met de KPN cloud niet. Ik heb KPNcloud voor windows geinstalleerd op windows11 maar er vond geen sync plaats, ook niet na herinstallatie. Het icoontje is ook niet te zien in het systeemvak. Er wordt geschreven dat je ingelogd moet zijn met je webmail adres maar hoe kan ik inloggen in KPNcloud voor windows? Op mijn android telefoon werkt de sync prima. Hoe krijg ik de sync met windows aan de praat?

Beste antwoord door Pruygje

@Joep H 

mooi dat het is opgelost!

De app zorgt inderdaad voor de synchronisatie, en moet dus altijd draaien.
Als het goed is zou de app na installatie automatisch met Windows moeten opstarten.

Je kunt dat controleren en evt aanpassen door naar het taakberheer te gaan:

Als er achter “KPN Cloud.exe” uitgeschakeld staat in plaats van ingeschakeld, klik je op de naam en vervolgens rechts boven aan op ‘inschakelen’.

5 reacties

• Topper
  • June 2, 2026

Hoi ​@Joep H 

vervelend dat het niet werkt.
Als het startmenu opent, en je typt “KPN” in, zie je dan de KPN CLoud app?

Als je daar op klikt start de app en verschijnt het symbool in het systeemvak:

Zie je hem nu wel staan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2026

Pruygje, Ik dacht dat de KPNcloud.exe file alleen voor het installeren was (het maken van de map in de verkenner) maar het blijkt dus dat dit ook de opstartfile is. Want na jouw advies opgevolgd te hebben verscheen inderdaad het icoontje in het systeemvak  en wanneer ik daar op klik wordt aangegeven dat er gesynchroniseerd is. Bij controle in webmail bleek er inderdaad gesynchroniseerd te zijn. Dus probleem opgelost. Hartelijk dank voor je hulp.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2026

Ik heb in taakbeheer nu ook ingeschakeld dat bij het aanzetten van de computer ook KPN cloud.exe direct gestart wordt.

• Topper
  • Antwoord
  • June 2, 2026

@Joep H 

mooi dat het is opgelost!

De app zorgt inderdaad voor de synchronisatie, en moet dus altijd draaien.
Als het goed is zou de app na installatie automatisch met Windows moeten opstarten.

Je kunt dat controleren en evt aanpassen door naar het taakberheer te gaan:

Als er achter “KPN Cloud.exe” uitgeschakeld staat in plaats van ingeschakeld, klik je op de naam en vervolgens rechts boven aan op ‘inschakelen’.

Erwin van KPN
Moderator

@Joep H : Fijn om te lezen dat het inmiddels werkt! 😊

Dank voor de terugkoppeling. Dat helpt niet alleen ons, maar ook andere communityleden die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

En natuurlijk ook een bedankje aan ​@Pruygje  voor het meedenken en het aandragen van de oplossing en goed dat je KPN Cloud.exe ook direct hebt laten meestarten met Windows. Dan zou de synchronisatie voortaan automatisch moeten verlopen.