Skip to main content

In KPN Webmail wilde één map uit OUTLOOK niet synchroniseren.
Nu heb ik in KPN Webmail deze map aangemaakt (stom genoeg met exact dezelfde naam), vervolgens is de map in OUTLOOK ‘leeg’ na het synchroniseren.
Kan ik de verloren items nog ergens terug halen? EEN deel stond in een oude back-up, maar dus niet alles.
Martin.

Hallo @M1083 

 

De map met inhoud staat niet bij Verwijderde items?
Als je alle mappen laten zien aanklikt, zie je hem dan ook niet ergens terug?

Wat je anders nog kan proberen is om die map in outlook af te melden voor IMAP synchronisatie.
Met rechts klikken op de accountnaam, dan kiezen voor IMAP-mappen:

Dan in het popup venster klikken op Query, de map selecteren en klikken op afmelden en dan OK.

 

Als je geluk hebt komt de oude map met inhoud weer tevoorschijn, eventueel na een herstart van outlook.
Je kan die map dan hernoemen en daarna de andere map weer via IMAP-mappen aanmelden.
Daarna alle mails verplaatsen naar de juiste map.

Werkt dat niet dan heb je helaas pech en zal je alleen het deel uit de back-up nog kunnen herstellen.


@GeSp 
Nee, niet tussen de andere mappen gevonden, zowel niet in Outlook als in webmail.

De map ook niet terug gekregen via IMAP- mappen.

Dank voor het uitgebreide stappenplan.
Ik had beter eerst een back-up gemaakt, voordat ik iets ging veranderen.

Raar, het was altijd alleen deze ene map in Outlook die KPN webmail niet synchroniseerde.
Opvallend, de naam van de map is de enige map waarvan de tekst cursief staat.

Groet, Martin.

 


@M1083 

Jammer dat je de map niet hebt kunnen terugvinden.
Ik heb wel vaker forumposts gelezen waar gebruikers ook die mappen in ‘cursief’ zagen staan, die waren dacht ik ook niet of niet makkelijk te verwijderen, waarom dat precies gebeurd zou ik niet weten.
Misschien dat iets in outlook dit veroorzaakt.


@M1083 Welkom op het forum. Ik zie dat GeSp je van advies heeft voorzien. Gelukkig had je dan nog wel een back-up! Ik kan dit zelf ook niet direct verklaren.