Skip to main content

Synchroniseren Cloud met tel. en pc lukt niet terwijl beiden ingelogd zijn.

Bedankt voor antwooord

Hoi @jeb, wat gebeurt er precies als je de Cloud probeert te synchroniseren? Krijg je daarbij een foutmelding of gebeurt er iets anders? Kan je ons er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?


Hoi, op mijn notebook komt geen bestand(en) te staan welke ik op mijn tel in de app heb toegevoegd?

Andersom ook niet


Daarbij komt geen foutmelding naar voren dus? Zijn beide apparaten met hetzelfde e-mailadres ingelogd? Elk e-mailadres heeft een eigen Cloudopslag, als je ze wilt synchroniseren moeten beide apparaten met hetzelfde adres ingelogd zijn. 

Volg je de stappen die hier worden beschreven:

 


Sorry maar blijft nog steeds hetzelfde en ik log op notebook/pc in met hetzelfde emailadres *** en op de telefoon android met de app maar syncroniseren ho maar!!

Ik wil (anders is de cloud waardeloos) van elk app kunnen bestanden plaatsen anders kan ik beter harde schijf kopen :-) 

ik heb nu precies volgens jullie beschrijving gedaan maar no way

Wat doe ik fout?

Groet Jan

 

Admin: e-mailadres verborgen i.v.m. privacy


We hebben je e-mailadres verborgen @jeb, in verband met privacy is het niet verstandig om je gegevens openbaar te delen. Als je iets wilt delen kan je de vakjes waar 'Privé’ bij staat op je profiel gebruiken. 

Wat voor bestanden probeer je de synchroniseren, is het bijvoorbeeld met documenten, afbeeldingen, iets anders of met alles? Voordat ik kan zeggen of er iets 'fout’ gaat, is het eerst van belang dat we weten wat er precies gebeurt. Daar heb ik nog niet genoeg informatie voor.


Jasper,

Het gaat om alles als ik op de ene pc iets plaats zie ik het daar ook alleen >

Alleen op mijn telefoon met de app zet hij wel de nieuwe foto's in de map camera wat hij zelf maakt.
Ik hoop dat je er wat mee kunt want anders ben ik wel beetje teleurgesteld 

ik verwacht van de CLoud eigenlijk hetzelfde als van ondrive dropbox dat waar ik ook op welke pc telefoon ik bestanden plaatst dat via synchroniseren ze weer overal kan terug vinden in de map(pen)


Hallo @jeb heb je binnen de cloud wel overal off-line geactiveerd?

Mijn eerste ervaring met de KPNCloud is dat bestaande foto’s , die reeds op een pc, mobiel of tablet staan niet gesynchroniseerd worden, alleen de foto’s die je op een moment met een apparaat maakt worden opgeslagen in the cloud.

Zelf heb ik de bestaande foto’s op mijn pc geuploaded naar de cloud en toen waren ze op al mijn andere devices zichtbaar.

 


Heb je de tip van Jan al kunnen proberen @jeb, heeft dat geholpen bij de synchronisatie van bestanden?


Jasper  en JanD 

Ik heb de tip geprobeerd maar niks werkt is zo jammer het enigste wat wel werkt is de (nw) foto's op telefoon zet hij in de app maar kan ze alleen maar daar zien.
Op alle andere app zie ik niks !!

ik zou graag weten zijn er wel mensen die van verschillende pc's en telefoon kunnen synchroniseren?


Je noemt steeds de pc en een telefoon, zijn dat de enige 2 apparaten die je hebt of heb je meer apparaten en synchroniseert het daarbij wel?

@JanD, hoe is jouw ervaring als je tussen meerdere apparaten synchroniseert? 


Hallo @Jasper automatisch synchroniseren tussen een device en the cloud gaat goed bij foto’s die je op dat moment maakt en zijn dan ook voor de andere devices zichtbaar.

Om de betreffende foto(‘s) die gemaakt is/zijn op het ene device, te bewerken op het andere device moeten die eerst even op het andere device gedownloaded worden en na bewerking weer handmatig uploaden naar the cloud.

Bestaande bestanden op de devices kunnen handmatig naar the cloud geuploaded worden, dat kan niet automatisch ingesteld worden zoals dat bij Google wèl kan.

Ik vind alleen de topictitel wat verwarrend. De telefoon en de pc synchroniseren niet onderling, de pc kan synchroniseren met the cloud en de telefoon kan synchroniseren met the cloud, de pc en de telefoon synchonieren niet onderling, bij Google ook niet, die werkt in principe net zo als de KPNCloud.

CC: @jeb 


Helpt deze ervaring van Jan jou ook @jeb? Lukt het daarmee om bestanden op beide apparaten te bekijken?


Jasper ik stuur via de telefoon een bestand of foto naar de cloud dan zou ik op mijn pc als ik de cloud open het bestand of foto toch moeten kunnen zien?  Of andersom pc sturen en tel zien.

Maar dat is bij mij niet zo


Het is moeilijk om zo te zeggen wat er precies gebeurt, of niet gebeurt, bij jou. Ik kan er geen concreet beeld van vormen. Ik denk dat het makkelijker is als je telefonisch contact met ons opneemt (0800-0402), een collega kan dan (met jouw toestemming) jouw scherm overnemen en letterlijk met je meekijken naar wat er gebeurt.


Ik heb het inmiddels zelf kunnen oplossen.

Ik had 2 verschillende email accounts 
ik heb op alles hetzelfde emailadres ingevuld en het werkt overal alles word gesynchroniseerd.
Top nog bedankt voor jullie hulp

 


Goed om te lezen dat het gelukt is @jeb. Eerder in het topic (19 mei) had ik je ook al gevraagd of het wel hetzelfde e-mailadres was, toen was jouw reactie dat dat het geval was. Daardoor had ik dit niet verwacht als oplossing, maar het is fijn dat het gelukt natuurlijk! 

Zijn beide apparaten met hetzelfde e-mailadres ingelogd? Elk e-mailadres heeft een eigen Cloudopslag, als je ze wilt synchroniseren moeten beide apparaten met hetzelfde adres ingelogd zijn. 

Volg je de stappen die hier worden beschreven:

Â