Skip to main content

Synchroniseren van notities en taken

• February 4, 2026
  • 5 reacties
  • 45 keer bekeken

Goedemiddag,

Ook ik ben bezig om van Google/Microsoft weg te bewegen voor mijn e-mail/agenda's/notities/taken. Wat voor mij belangrijk is, is dat het gesynced wordt en liefst ook nog kan delen met het gezin. In het ergste geval in plaats van delen, syncen naar hetzelfde account (op de devices van verschillende gezinsleden).

Het enige waar ik nu nog mee zit is het syncen/delen van notities en taken. Notities lijk ik wel deels aan uit, dat heb ik voor elkaar met DavX5 gecombineerd met jxt Board op Android. De KPN server lijkt echter geen ondersteuning te hebben voor het synchroniseren van notities via dezelfde route.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik het voor elkaar krijgen om notities te synchroniseren via de KPN servers? Iemand die dat bijvoorbeeld via Webdav en een specifieke notities-app voor elkaar heeft gekregen?

Alvast bedankt voor jullie input!

Mvg, Corné

5 reacties

JanD
Superuser
  • February 4, 2026

Beste ​@Smashup4575 heb je hier misschien iets aan:

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

Beste ​@Smashup4575 heb je hier misschien iets aan:

Succes.

Bedankt voor je reactie.

Deze app gebruik ik echter al. Maar een drive syncen is niet hetzelfde als het direct syncen van notities/taken vanuit een app die daar functionaliteit voor biedt met een server. En dat is waar ik naar op zoek ben. 

JanD
Superuser
  • February 4, 2026

Beste ​@Smashup4575 graag gedaan.

Ik kan je helaas niet verder helpen, ik heb verder geen inzicht in deze materie en gebruik het zelf ook niet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 6, 2026

Hi ​@Smashup4575, wat een interessante vraag. 

Ik moet zeggen dat ik dit niet zo weet, wij ondersteunen dit niet en ik geloof dat onze zakelijke oplossingen ook met Microsoft gaan. Je kunt nog contact opnemen met onze zakelijke helpdesk via 0800 0403 om te kijken daar iets mogelijk is, dat zal echter niet gratis zijn. 

Ik ben wel benieuwd of je dit werkend gaat krijgen zoals jij het wilt via je bestaande KPN abonnement. Ik blijf dit topic ook met belangstelling volgen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2026

Ik laat het je zeker weten als ik een antwoord heb ​@Alex van KPN 

Interessant om te weten misschien: op iOS werkt het out-of-the-box. Daar is het een kwestie van het KPN mail account toevoegen en iOS detecteert zelf dat je er naast email, agenda's en contacten ook notities kwijt kunt.Â