Skip to main content
Beantwoord

Synchroniseren van Outlook 2019 Calendar lukt niet

• June 5, 2025
  • 5 reacties
  • 65 keer bekeken

Ik heb Outlook 2019 classic, standalone versie en een KPNmail account. Ik wil mijn mail, agenda en contacten synchroniseren tussen mijn Windows 11 PC en iphone/ipad. tussen iphone/ipad is dat geen probleem. Met mail lukt een sync tussen PC?Outlook en apple apparaten prima, met calendar niet. Ik heb diverse hints op internet uitgeprobeerd, maar of ik heb niet de goede settings gekozen, of het werkt niet in mijn situatie. Met name het niet werken van een sync op mijn calendar is erg vervelend omdat ik nu meerdere agenda's moet bijhouden. Hoe krijg ik deze sync werkend, graag hulp in deze. Ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem en hoop een oplossing te vinden.

Beste antwoord door FBR57

Bedankt voor alle adviezen, het was even wat uitzoekwerk waar wat aan te passen maar het heeft mij geholpen en de synchronisatie werkt nu. Voor een volgende persoon met dezelfde problemen - ik heb het volgende gedaan. Succes, met de stappen:

Mijn PC configuratie is Outlook 2019 op een Windows 11 PC. Ik wil de agenda van Outlook synchroniseren met mijn Apple calendar op mijn ipad en iphone.

1. Op je ipad/iphone:
    1. ga naar de Agenda app
    2. selecteer Agenda-accounts
    3. Maak nieuwe account aan om te kunnen synchroniseren met Caldav
    4. Selecteer daarvoor “Andere
    5. Voeg Caldav-account toe
    6. Vul in: server: caldav.kpnmail.nl, kpnmail gebruikersnaam en wachtwoord, en beschrijving
    7. open de Apple calendar app, daar staat je nieuwe calendar in de lijst, vink die aan
  2. Op je Desktop:
    1. installeer de caldav synchroniser als add-in in outlook. Download via https://caldavsynchronizer.org/  
    2. In Outlook:
      1. click op calldav synchoniser en selecteer Syncrhonization Profiles
      2. Click op + en selecteer "generc CalDAV/CardDAV
      3. Je komt dan op een invulscherm, vul daarin het volgende in:
        1. Outlook folder: selecteer via … de Calendar
        2. DAV URL: https://caldav.kpnmail.nl/
        3. Username: je kpnmail mail address
        4. Password: je kpnmail password
        5. E-mail address: je kpnmail mail address
        6. Selecteer Test or discover settings om de DAV URL te vinden
        7. Click op OK
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• June 5, 2025

Hallo ​@FBR57 

De KPN agenda, contacten en taken synchroniseren met outlook werkt alleen met een plug-in voor zover ik weet, je kan b.v. deze daarvoor gebruiken: https://caldavsynchronizer.org/ 
Je moet dat dan apart toevoegen voor agenda, contacten en taken (indien gewenst).

Die werkt hier prima in Outlook 2016 met deze instellingen:

Standaard staat de synchronisatie op 30 minuten, die kan je aanpassen en je kan hem tussendoor ook synchroniseren via de Synchronize now optie of meteen door de optie Synchronize items immediately after change aan te vinken.

Na instellen en synchroniseren zou je de agenda items in outlook ook in de KPN webmail agenda en vervolgens in je iPhone agenda moeten kunnen zien en vice versa.

Zie ook dit topic voor meer info over hoe dat in te stellen: 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@FBR57. Welkom op de community! Je geeft aan dat het synchroniseren van je KPN-mail met Outlook 2019 op je Windows 11 PC goed werkt, maar dat de agenda (calendar) niet wil synchroniseren met je iPhone/iPad. Dat is natuurlijk erg onhandig, zeker als je nu meerdere agenda’s moet bijhouden. ​@GeSp heeft al een antwoord gegeven op jouw vraag, waarvoor dank! Heb je inmiddels al iets kunnen doen met het antwoord hierboven?

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 9, 2025

​@FBR57 Op mij mijn windows PC gebruik ik de gratis versie van EM Client (gratis versie max 2 email accounts) daarop zijn 2 KPN email accounts geïnstalleerd en 2 calDAV/cardDAV accounts van beide KPN accounts. Op mijn iPad zijn op de Apple Mail, Agenda en Contacten apps deze ook ingesteld voor beide KPN accounts.

De synchronisatie van email, agenda en contacten tussen beide apparaten werkt probleemloos.

Misschien is EM client een optie om te proberen het programma is bijna gelijkwaardig aan Outlook met zeer veel mogelijkheden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • June 10, 2025

Bedankt voor alle adviezen, het was even wat uitzoekwerk waar wat aan te passen maar het heeft mij geholpen en de synchronisatie werkt nu. Voor een volgende persoon met dezelfde problemen - ik heb het volgende gedaan. Succes, met de stappen:

Mijn PC configuratie is Outlook 2019 op een Windows 11 PC. Ik wil de agenda van Outlook synchroniseren met mijn Apple calendar op mijn ipad en iphone.

1. Op je ipad/iphone:
    1. ga naar de Agenda app
    2. selecteer Agenda-accounts
    3. Maak nieuwe account aan om te kunnen synchroniseren met Caldav
    4. Selecteer daarvoor “Andere
    5. Voeg Caldav-account toe
    6. Vul in: server: caldav.kpnmail.nl, kpnmail gebruikersnaam en wachtwoord, en beschrijving
    7. open de Apple calendar app, daar staat je nieuwe calendar in de lijst, vink die aan
  2. Op je Desktop:
    1. installeer de caldav synchroniser als add-in in outlook. Download via https://caldavsynchronizer.org/  
    2. In Outlook:
      1. click op calldav synchoniser en selecteer Syncrhonization Profiles
      2. Click op + en selecteer "generc CalDAV/CardDAV
      3. Je komt dan op een invulscherm, vul daarin het volgende in:
        1. Outlook folder: selecteer via … de Calendar
        2. DAV URL: https://caldav.kpnmail.nl/
        3. Username: je kpnmail mail address
        4. Password: je kpnmail password
        5. E-mail address: je kpnmail mail address
        6. Selecteer Test or discover settings om de DAV URL te vinden
        7. Click op OK

• June 10, 2025

Fijn dat het gelukt is ​@FBR57 

De instructies voor iPhone, iPad en Android zijn overigens (ook) in dit kennisbank artikel te vinden:

Â