Skip to main content

Sinds deze week worden emails die ik wil verzenden, niet verzonden en krijg ik van de postmaster terug: Uw bericht kan niet worden afgeleverd omdat het bericht door het KPN-spamfilter als virus, spam, phishing wordt gezien of is geblokkeerd.

Hoe kan ik dat oplossen?

Ter aanvulling op mijn vorige bericht: het probleem trad op bij het beantwoorden van een ontvangen email van een nieuw contact.


Ter aanvulling op mijn vorige bericht: het probleem trad op bij het beantwoorden van een ontvangen email van een nieuw contact.

Daar heb je je eigen vraag al beantwoord @FHamers 
Ik zou er maar eens een goede virusscanner e.d. op loslaten als ik je was


Hi @FHamers, heb je de tip van @huistijger al geprobeerd? Ik ben ook benieuwd of je dit ervaart in een e-mailprogramma of via de Webmail?

@Raymondt Heb jij misschien nog goede tips of aanvullingen hierop?


Zeker! 

@FHamers  Ik zie dat de mails verstuurd worden via een VPN (het lijkt een VPN provider te zijn die ook diensten aan Norton levert, dus mogelijk gebruik je een VPN van Norton). Als je de VPN uitzet bij het mailen, dan zal er als het goed is niets meer aan de hand zijn.


@Raymondt . Ik gebruik inderdaad een VPN van Norton, maar dat doe ik al een langere tijd. Afgelopen week viel het me op dat KPN mijn reply's als spam/phishing/virus opvatte. Ik ga jouw oplossing zeker proberen. Dank alvast.


Het zou heel goed kunnen dat het langere tijd goed gegaan is. VPN's worden helaas veel gebruikt (misbruikt) voor het versturen van spam, dus als er op een bepaald moment teveel spam vanaf bepaalde vpn ip's komt, dan zullen ze door het spamfilter op een zwarte lijst geplaatst worden. Helaas is daar niet heel veel aan te doen.


@FHamers 

Kun je de VPN instellen zodat alleen email niet via de VPN wordt verstuurd ?