Skip to main content

Hallo,

 

Ik wil kijken of ik na een binnenkomende mail van een specifieke afzender, met in onderwerp een specifieke tekst, outlook een bericht kan laten sturen naar mijn gsm.

Nu ben ik er als het goed is achter hoe ik outlook moet instellen (met “regels maken”).

Maar ik moet in outlook dan een bericht versturen naar xxxxx@vtext.com

In dit voorbeeld moet “@vtext.com” vervangen worden door iets van KPN.

 

Wie kan mij daarmee helpen ??

 

Ludo

Hoi @Ludovv

Nu heb ik nog niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt dus eerst wil ik even kijken of ik je goed begrijp. 

Je hebt een bepaald e-mailadres ingesteld in outlook. Deze mails komen niet op jouw telefoon, klopt dat? 

Nu wil je als je een bepaald e-mailtje krijgt met een bepaalde tekst in het onderwerp dat deze automatisch doorgestuurd wordt naar het e-mailadres dat ook op jouw telefoon binnenkomt?

Dat zou dan zo kunnen bijvoorbeeld: 

 


Hoi Bart_Z,

 

Dank voor je reactie, maar het is niet wat ik bedoel.

Ik zal het op een andere manier proberen uit te leggen.

 

Ik heb een vijverfilter die (deels) geautomatiseerd is.

Het filter stuurt elke dag op een bepaalde tijd een status door per mail.

Als er een foutmelding van het filter komt, stuurt hij dat direct door met te tekst “ALARM” by “subject”.

 

Om te voorkomen dat ik DIE mail (ik heb mail op mijn telefoon) mis, zou ik het prettig vinden om een SMS bericht (of WhatsApp bericht) ontvang met de melding dat ik een alarm heb op mijn vijverfilter.

 

De “gewone” statusmeldingen lees ik eens in de paar dagen….

 

Dus concreet, is het mogelijk om bij een binnenkomende mail (op een exchange server) van een bepaalde afzender (vijverfilter heeft een eigen mail adres), met een bepaalde tekst in het onderwerp (ALARM), de computer (exchange server) een sms/whatsapp bericht te laten sturen naar mijn gsm ?

 

Hopelijk zo duidelijk wat ik graag zou willen ??

 

Ludo


Nee. Dat is met goed fatsoen niet mogenlijk. Dat kun je in ieder geval zelf niet maken met een paar instellingen ofzo. Geen sms of Whatsapp in ieder geval. Onmogelijk.

Maar misschien kun je een app installeren op je mobiel die zoiets doet. Een korte zoekactie leverde bijvoorbeeld op:

https://www.eenmanierom.nl/e-mail-notificaties/

https://www.iculture.nl/tips/notificaties-email-specifieke-conversaties/

https://bie-organized.nl/notificaties-uitzetten/


Nick83,

Bedankt voor je reactie.

Feitelijk is het WEL mogelijk binnen Outlook Exchange, (je kunt hier een “regel” voor maken).

Echter dit moet de provider wel toestaan of technisch de mogelijkheid open zetten.

ATT, MetroPCS, Nextel, Sprint, T-Mobile,, Verizon, U.S. Cellular, Virgin Mobile kunnen dit bijvoorbeeld.

 

Zoekend op internet heeft KPN deze optie ook (gehad)…

 

In deze tijd van communicatie zou een en ander toch mogelijk moeten zijn, ZONDER de mail eerst naar een speciaal daarvoor gemaakt gmail adres te sturen ??

 

Ludo

 


Aha, op die manier. Nu begrijp ik het. Dit is niet mogelijk. Wat ik nog wel bedenk is dat je op jouw toestel instelt dat je bij een nieuwe e-mail een pop up krijgt. Maar dan is het weer van alles en wordt het dus niet gefilterd. :(